Skog Skrike Blod Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Har vært ute å prøvd min nye 70-200 f/4 USM i dag, men har for øyeblikket ikke tilgang på stativ, så det er muligens litt uskarpheter. Har ikke tenkt å få fram noe spesielt budskap eller lignende, er helst ute etter kritikk/kommentarer på det tekniske. Men fint med kommentarer på selve motivet også. f/4 1/100 sec. ISO-400 70mm Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Dette synes jeg var svært stemningsfullt, trærne kommer liksom krypende ned mot vannet. Den største svakheten har du allerede påpekt, det manger en del på skarpheten. Jeg synes du skulle gjøre et nytt forsøk, og da ta med et eller annet å støtte kameraet med. Det behøver ikke nødvendigvis være et fotostativ. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Noe annet et det med skarpheten å påpeke? Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Foruten skarpheten/mangelen på skarphet synes jeg den blå/svarte "kladden" ikke langt unna midten (horisontalt) trakk for mye oppmerksomhet. I tillegg synes jeg du har dratt for mye i spakene, er det mulig å få se orginalen? Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Original: Endret 2. november 2009 av Skog Skrike Blod Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Jeg likte orginalen mye bedre, det eneste jeg kan trekke på her er området nær midten som jeg nevnte tidligere. Dette er kanskje bare smak og behag. Motivet ditt liker jeg svært godt. Den linjen som går skrått nedover fra området oppe til venstre er en flott detalj. Jeg legger ved et forlag på lett redigering der jeg har i likhet med deg stilt på metning, kulør og lys. Jeg har økt metningen generelt, samt justert gult og grønt litt mer oppover og dratt det blå litt tilbake. Jeg synes personlig at min versjon er penere da fargene blir uthevet, men ikke på en like drastisk måte som din redigering. Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Jo, eg godt mulig at den versjon ser bedre ut. Har svært lite erfaring med etterbehandling Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Da er vi to. En "regel" jeg plukket opp raskt var at du drar spaken såpass at du er fornøyd med virkningen, og deretter tar den noen hakk tilbake. Når det er sagt har vi alle vår egen estetiske sans, noen liker det naturelt mens andre foretrekker mer spenst. Hva bruker du som bildebehandlingsprogram? Lenke til kommentar
Skog Skrike Blod Skrevet 2. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Photoshop Lightroom 2 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Da har du fine muligheter for å prøve deg frem og leke med bildene. Et tips kan være å tenke om det er noe spesielt du ønsker å trekke frem ved bildet for så å ta utgangspunkt i nettopp det. Lykke til videre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå