haakonmt Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Problemet mitt går ut på at hver gang jeg skrur på pcen går det cirka 5 minutter før maskinen fryser. Det merkes ved at alt på skrivebordet fryser, mens musepekeren fremdeles er bevegelig, og lyden er fremdeles fin (musikken spiller osv). Så går det cirka 30 sekunder, så blir bildet helt grått, lyden begynner å gå i loop (hakker), og maskinen må omstartes. Oppsett: ECS nf650i slit-a Intel C2D E6420 @ 3.00 GHz Asus HD4890 Corsair XMS2 PC2-6400 4096mb Corsair HX750w Endret 28. november 2009 av haakonmt Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 tipper det er chipset/cpu/gpu som blir varmt. om det er for mye goop og den i tilleg er blit tørr er den værre en å kjøre uten goop omtrent. jeg trur goopen til chipsettet er den som er mest utsatt for å fungere dorlig. de bruker ofte no bløte greier som ikke lar noe av chipen ha direkte kontakt med kjølern. om chipsettkjølern ikke blir varm på 5 min er det nesten garantert den =) Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Takk for kjapt svar! Skal ta den av og bytte goop, så får jeg prøve igjen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg tipper du har en ødelagt RAM-brikke. La oss se hvem som har rett. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 er man uheldig er det mange ting samtidig. =) Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Hmm, nå har jeg byttet goop og har fremdeles det samme problemet. Temperaturen på hovedkortet sank et par grader, men både den og gpu/cpu-temperaturer er på et greit nivå (mellom 20 og 40 grader) i følge Everest. Får prøve RAM-brikkene da! Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Trur du skal ta en titt på den psu'en, som bare har 1 års garanti, og fine lys "Efficiency:>70% under max range load" Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 rambrikkene kan lett sjekkes med en ubuntu cd. de har inkludert en mem tester lenge.. du bør også prøve å kjøre pc'n i sikkerhetsmodus for å teste om det skjer der også. eventuelt teste ubuntu til den kresjer. om den ikke kjersjer kan det være et problem i windows, eller når windows gjør en spessiell ting at det kresjer. Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Hmm, har hørt andre steder også at det kan være PSU'en som er problemet. Den skal uansett byttes ut om ikke så altfor lenge, da lysene ikke er så fine som for 2 år siden imho, før lyste de ikke sterkt nok, nå lyser de for sterkt, har vel noe med å bli ferdig med fjortisalderen å gjøre. Jeg har også en ubuntu-cd her et sted, må bare finne den! Da slipper jeg iallfall å fysisk feilsøke rammen, for det er kjeeeeeedelig! Takk for hjelp så langt! Endret 2. november 2009 av haakonmt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Lol sier jeg bare. Min nyeste maskin hadde jeg problemer med. Først trodde jeg det var hovedkort og byttet. Deretter skjermkort og byttet. Prøvde det meste som var og til slutt fant jeg ut at RAM'en var problemet. Det var vel det siste jeg testet. Fikk rare farger på teksturene i spill, og også bluescreen of DEATH!! Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Jada, rammen skal sjekkes ut, men strømforsyningen skal byttes ut uansett om den er ødelagt eller ikke 550w begynner å bli litt lite, og jeg stoler ikke helt på den. Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Liten bump her.. Nå har jeg byttet ut ram og psu (oppdaterte specs i førstepost), men jeg har fremdeles det samme problemet. Varmen er heller ikke årsaken i følge diverse målingsprogrammer. Lenke til kommentar
HauksA Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Har du prøvd å kjørt et annet OS, evt formattert hvis det er lenge siden du har gjort det? Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Kjørte Windows 7 32-bit da problemet begynte å forekomme. Har formatert etter det, kjører nå Windows 7 64-bit, men har fremdeles trøbbel. Problemet inntraff et par dager etter jeg fikk nytt skjermkort, mulig det er dét som ikke er som det skal? Lenke til kommentar
laurell Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg hadde nøyaktig det samme problemet med win 7 64 bit... Om du bruker trådløst nettverkskortet, så deaktiver det og prøv deretter. Jeg bruker kabel nå, har ikke låst seg siden jeg deaktiverte driveren/kortet. Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 28. november 2009 Forfatter Del Skrevet 28. november 2009 Har kablet nettverk desverre. Men er jo mulig det er noen andre drivere som slår seg vrange. Har oppdatert skjermkortdriveren nå, så får vi se om det fungerer. Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Har oppdatert skjermkortdriver og chipsetdriver, men problemet er der fremdeles. Det forekommer når jeg prøver å innstallere spill, eller når jeg prøver å laste spill som er innstallert fra før. Noen ganger fryser den også midt i en spillseanse. Noen ganger kan jeg spille i opptil én time før ting fryser, andre ganger bare et par minutter, så tidspunkt er tilfeldig. Endret 30. november 2009 av haakonmt Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 (endret) Jeg kan ikke huske at C2D E6420 var klokket opp til 3.0GHz i første post tidligere. Har du dette problemet når du kjører med orginal 2.13 GHz klokk? Det er jo heller ikke den beste cpu'en å klokke, pga. den lave max tempen, 60.1°C ! Endret 30. november 2009 av ask99 Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 30. november 2009 Forfatter Del Skrevet 30. november 2009 Glemte å si det, men har samme problemet ved stock hastighet, ja. Temperaturen på den ligger også godt under 60 grader. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 30. november 2009 Del Skrevet 30. november 2009 Du sier at problemet begynte etter du fikk nytt skjermkort, og nu har du en av de beste strømforsyningene og ny ram. Jeg går ut i fra du bruker begge 6-pin pci-e strøm inngangene på gpu, og med 2 kabler fra psu. Har du enda det gamle skjermkortet å prøve med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå