South_Bridge Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Det gikk en del fortere enn forventet, men etter å ha funnet en tutorial gikk det som hakka møkk. :) Så nå vil jeg gjerne presentere versjon 0.7 av Larsey's Tower Defence Takk til: broderen (for musikken), creators.xna.com, alle venner som entusiastisk har mast og mast på release og seff alle her inne og som har gitt meg konge respons! Dette blir nok den siste release på dette prosjektet. SPILLET ER IKKE FERDIG som produkt, men jeg har over tid kodet meg opp i et hjørne så skulle jeg ha fikset det måtte jeg ha nesten begynt på nytt (ikke helt da men). Videre er ikke denne sjangeren (towerdefence) en sjanger jeg ville ha valgt om igjen. Det ble klart ute i prosessen at for at dette skal bli et ordentlig spill må det balansering (hp på mobs, attack på tårna) som er en tidkrevende jobb. En shooter/puzzle hadde blitt en mer behagelig situasjon. Ting som er bugget: * boksen som behandler om en mobb er blitt truffet eller ikke... når tårna kaster nedover på mobbsa er denne kontrollboksen heeeelt off. * deathlyden er uklar, ikke helt 100%. Det skyldes at den deler soundbank med alle andre effekter * det er sikkert mer og... nevner ikke alt her. Hva jeg har lært: * veldig mye om XNA, dette var mitt første prosjekt med XNA. * mer spillprogrammering. * mer C#. favoritt språket mitt atm Sist men ikke minst, link til downloaden ** For å spille det må du ha framworken installert: Microsoft XNA Framework Redistributable 3.1 Hva skjer nå? Tja... PLANLEGGE mitt neste prosjekt. Jeg har sniffet litt på OpenGL, men kan også være jeg gjør et nytt XNA prosjekt. XNA er veldig greit å komme i gang med, og man kan (som dette prosjektet har bært litt preg av :p ) bare slenge seg ned og keysmashe som en gal Endret 1. april 2011 av South_Bridge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå