South_Bridge Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 (endret) Fikk løst et par problemer mht museinput og resultatet ser dere ovenfor. Skal like å se en goblin prøve å komme seg igjennom nå! Noen problemer atm: orden: tårna kan stå oppå hverandre og siste tårnet som blir lagt til blir det som vises øverst om et tårn plasseres på samme eller overlappende posisjon som et annet. må endres til at tårnet sør for et annet tårn vises øverst. plassering: tårna skal kun plasseres i tenkte 40x40 ruter, ikke oppå hverandre og ikke på veien. animering: tårna skal animere og liksom snu seg veien de skyter. det er atm ukjent hva de ulike tårna skal skyte (bonden skyte høygaffel? :D) Endret 16. november 2009 av South_Bridge Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) LYD! Spill er jo en helhet, og ingen helhet uten lyd! Selv er jeg ingen kreativ person, men min bror er heldigvis litt flinkere og mer kreativ. Spurte han for en liten stund siden om han kunne lage litt lyder og soundtrack. Fikk en demo på levelmusikk så jeg deler det med resten av folket http://larsey.net/index.php?page=files&..._soundtrack.zip Endret 18. november 2009 av South_Bridge Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) I går kikka jeg over koden, og innså at det begynte å bli litt rotete. Mangel på skikkelig struktur og orden har ført til kaos, og koding hittil har vært for å få ting opp å kjøre og funke. Design patterns er måter å programmere på som er bevist gjennom veldig mange programmerers erfaring gir bedre kode. Du kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Design_patter...uter_science%29 Atm bruker jeg MVC og Singleton. Angående GameObject'sa mine (alle ting på skjermen) kan ikke dette fortsette og jeg har begynt kodingen på å få implementert MVC (model-view-controller) pattern :-) En ny gjennomgang av den biten av kode som skal over til MVC gjør at jeg for rydda opp ganske bra OG strukturen jeg sitter igjen med når jeg er ferdig blir bedre. En kan jo ikke bare kode på som en gal Endret 18. november 2009 av South_Bridge Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Liten visuell update, har lagt på tekst som beskriver hvor mange liv man har og jeg ha rota til hvor fienden går. MEN jeg har kodet om slik at det aller meste av det man ser følger et MVC pattern. Ang MVC pattern, eller alle andre patterns for den del, så har jeg en tildens til å følge konseptene men ikke helt til punkt og prikke. Jeg mener det er opp til personal preferences hva man gjør så lenge man oppnår det man vil :-). Videre mål: * fikse så fienden går skikkelig * fikse muligheten for større maps i spillet, det er allerede på plass i editoren * fikse det slik at jeg kan loade hvilket level, fiende som skal spawne++. gjerne via XML Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 Fienden går nå litt mer skikkelig... på selve pathen liksom. Jeg ble også litt lei det gamle mappet så jeg lagde et nytt et! :D Jeg har begynt å kikke på mulighetene jeg har slik at jeg kan loade et level, dvs hvilke creeps som skal komme, antall osv. Jeg har lagt på litt mer HUD stuff. Nå viser den antall spawns av det den spawner. Burde vel kanskje stå "5/10" der men. Det kommer. Jeg har også addet money og score til playerobjectet som vises midt på nede der. OG jeg ser selv at når det kommer til stuff som ikke følger med i pakka jeg lasta ned fra creators.xna.com så er mine skills ganske limited :-) hehe. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 1. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2009 (endret) Liten endring. Har hatt sinnsykt mye å gjøre på jobb i det siste så har ikke hatt den helt store tiden i det siste. Men nå er det på 'an igjen :-). Menybaren er oppdatert littegrann. Liv, penger og score har fått ikoner i stede og bakgrunnen på menyen har fått en mer passende stil! Endret 1. desember 2009 av South_Bridge Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) En liten non-graphic update. Nå kan man ikke bygge tårn hvor man vil, det vil si ikke på veier, trær og hus :-) Er jo litt logisk det (trær og hus biten iaff) Neste jeg skal fikse er at de forskjellige tårna laster en mal (xml) for hvilken radius og hvor kraftig de skal være. Bonde skal kanskje skyte 1-3 dmg per skudd og sverdman kanskje 5-6 Har også begynt å tenke på meny... alle spill må jo ha en meny Endret 4. desember 2009 av South_Bridge Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Enda en ikke-visuell oppdatering. Er jo litt kjedelig uten bilder, men etter hvert som jeg synker dypere og dypere inn i spillet tar jeg tak i ting som ikke nødvendigvis viser noen update på den grafiske siden. Men for tiden sitter jeg og kokelurer på hva sverdmennene skal "skyte". Jeg er fan av logikk, så liker ikke helt tanken på at sverdmenn skal kaste flammekuler... så jeg lurer på om de skal få kaste sverd! blir da sverd som spinner til de treffer målet. Men hva skal bonden kaste, høygaffel kanskje? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 Tanken på at en sverdmann skal kaste et sverd er kanskje ikke helt logisk, men jeg synes det funker når jeg ser resultatet. Blir nesten en sånn "fan-of-knives" effekt siden sverda roterer mot målet. Bildet ovenfor er første mobben drept og sverda er på vei ut av mappet. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Kommentar til bildet: "EY BOYS, shoot the OTHER way please!". Spillutvikling er ikke bare fryd og gammen. Det er faktisk også en del matte. Og i de beste spill på markedet i dag er det SKIKKELIG tung matte (iaff fra en newbs ståsted :-P). Mitt lille spill rører bare overflaten når det kommer til mattematikk, men hittil kan jeg nevne at det er blitt en del vektormatte da. Så jeg er glad jeg har formelsamlinga fra VGS og formelsamlinga fra universitetet (aka "haugans"). Den fra universitetet er den mest omfattende og har alt, men vgs formelsamlinga er dessidert den kjappeste å slå opp i (gidder ikke å gå rundt å huske på alt ) Kikka igjennom gfx jeg har tilgjengelig og det ser ut til at bonden blir kastende en sånn liten klubbe. Hadde jo vært mye gøyere om han kunne kaste høns eller noe men desverre ligger ikke dette i den samlinga med grafikk jeg har tilgjengelig (og lage noe selv vil krasje fullstendig med stilen ellers så det er no go). Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) D-DAG! Jeg er litt usikker på hva som trengs for å kjøre spillet på deres datamaskiner, men tror dere minst må ha .NET Framework 3.5, den kan dere få tak i HER. Du vil også trenge XNA GS, en 73mb download. Den er litt kjip, men om du har lyst til å teste demoen er nok den et must desverre. Du får tak i den HER. Ellers er jo dette en demo, så funker det ikke så funker det ikke . Ved et ferdig produkt vil jeg lage en installer og shit :D Her er en alfa-alfa-alfa DEMO: --> HER <--!! Inneholder spillet med 2 brett hvor brett 2 vil gå om og om igjen. Dette er ikke det ferdige prosjektet, det er som nevnt en alt for tidlig alfa-alfa-alfa demo som dere kan prøve :-) (Versjon er 0.5, og burde vel strengt tatt ikke vært det en gang !) Så ikke bli skuffet om dere likte ideen men ikke likte demoen, spillet er ikke ferdig og det skal slenges på menyer, lyd, flere fiender, bedre GUI+++ Endret 13. desember 2009 av South_Bridge Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Jeg har funnet ut man trenger XNA GameStudio for å kunne kjøre demoen og spillet og for den del. Det er en 73mb download. Litt kjip, men om du har lyst til å teste demoen er nok den et must desverre. Du får tak i den HER. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Smalt på plass en kjap meny sånn halveis i dag. Logikken er ikke på plass, men jeg har ikke bestemt meg for om det skal være keyboard eller mouse select only, dvs at man må bruke en av de for å velge hva man vil... eller skal jeg legge til støtte for begge? Mange valg å ta. Jeg tror jeg ender med keyboard i første omgang da det er raskest Men alt skal selvfølgelig bli nice and dandy tilslutt! Endret 13. desember 2009 av South_Bridge Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 I dag har jeg fått fiksa menyen slik at den fungerer som den skal. Ikke mange valgalternativene. Eneste som ikke er selvforklarende på en måte er credits. Den leder til en bakgrunn nesten lik den i hovedmenyen med litt info om hvem som har laget spillet (meg ) og en returnknapp. Fant ut at det var enklest å bare implementere bruk av mus, keyboard tar vi på sikt Neste jeg tenkte å arbeide på er kjøp og plassering av tårn ingame da jeg har fått litt feedback fra en kompis at det burde gjøres bedre. Jeg er velig enig og tenkte allerede på det samme som han foreslo... litt mer intuitiv tower bygging comming up! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 God damn it! :D Jeg var egentlig fornøyd med kveldens progress da jeg hadde fått på plass menyene, så jeg slang meg i sofaen... tror du ikke jeg få en pling ide å fikse på en av tingene angående towerbygginga etter en stund? Joa... så jeg slang meg på dataen igjen Nå vil man se visuelt (og høre også (på selve mouseklikk) når jeg får noe lyder) om man kan bygge på tilen man har musa på. Bildet ovenfor ser man at jeg prøver å bygge i veien som ikke er lov. Så fort man er over på en lovelig tile snur den til grønt :-) Men NÅ må jeg logge av. Tidlig opp i morra Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Tooltip er på plass. Om man bare holder musa over de forskjellige tårna vil en tooltip dukke frem med informasjonen dere ser ovenfor Greit å se hva slags tårn man kjøper Ser nå jeg har glemt å sette på hvor mye de koster fix fix Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 18. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2009 En liten visuell update... har lagt til muligheten til å vise noe jeg har kalt Notifications. Videre holder på å rydde litt her og der, føler jeg nærmer meg et produkt som inneholder det jeg hadde tenkt meg. Skulle gjerne ha testa det på en 360, men det har jeg desverre ikke. Det er kanskje litt mindre taktisk lurt å velge et TD spill som mitt første XNA prosjekt, det kan fort bli mye balansering for hva mobbs skal tåle, hvor hardt tårna skal skyte kontra hvor mye de skal koste osv. På et punkt vil jeg teknisk sett føle meg ferdig med spillet og kanskje prøve meg på noe nytt kanskje. Who knows Men first thing first, Larsey's Towerdefence skal til demostadiet! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2009 Har gjort litt uvikling for få ting til å se litt bedre ut i det siste. Kommer et screenshot men først ville jeg bare poste link til installer som gjør det mulig å spille spillet uten å måtte installere alt det som en utvikler må. Microsoft XNA Framework Redistributable 3.1 Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 25. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2010 Yes... juleferien er for forbi og jeg har hatt en litt treg start på prosjektet. Men nå har jeg skjerpet meg litt og begynt på'an igjen Kodet det slik at man faktisk dør(blir kasta til hovedmenyen med en melding) når man har 0 liv igjen! Det jeg stresser litt med nå er å finne en smartere måte å spille av lyd på. XNA gjør det lekende lett å importere og faktisk spille av lyd... men ta feks kastelyden "tårna" lager; jeg ønsker ikke å ha 50 stykk av de spillende samtidig, maksimum 5 samtidig så det ikke blir fullstendig kaos. Så sitter litt med det. :-) Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Houston - we have repeating sound! WOW... er er alt for lenge siden jeg har rørt dette spillprosjektet. Men nå har jeg begynt på det igjen. Men hva har skjedd siden sist? Hvorfor slutta du plutselig å poste? Vel, jeg har hatt en del å gjøre. Ny jobb :-) En jobb som tar veeeldig mye av tiden min, og når jeg da kommer hjem har jeg heller slengt meg i sofaen eller et eller annet. Men nå er jeg BACK og giret på å få dette prosjektet ferdig. Det blir ikke 110%, av den grunn at jeg føler meg ferdig og har lyst til å prøve meg på andre oppgaver/problemstillinger som faktisk har dukket opp under denne utviklingen. Jeg kommer snart til å poste en ny versjon :-) skal bare få lydene ordentlig på plass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå