kimla Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Er veldig enig i at man lærer mye av spillprogrammering. Synes generelt sett dette burde være MINST valgfag på alle IT-linjer (programmeringslinjer) da det inngår matematikk, programmering, prosjektstyring, rapportering osv. Alt det informatikere skal kunne kort og godt :)Man bruker som regel også veldig oppdatert teknologi, som f. eks. C#/.NET/XNA. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 Yepp. Selv lagde jeg et spill da jeg gikk på UiA, men ikke før i tredjeklasse med c++ + SDL. Eller... jeg lagde faktisk et spill i førsteklasse og. Etter å ha hatt java et halvt år lagde jeg et 2D skatespill. Haha, var så dårlig Men nå er jeg en gamer da, og jeg har visst veldig lenge at spillutvikling jeg vil holde på med. Noen studenter er helt blotta for ideer og vet ikke helt hva de skal gjøre, men det er som du sier: å utvikle et spill er en prosess om innvolverer alle sider av et prosjektarbeid og i motsetning til en tørr og kjedelig kontorapplikasjon som kun vekker interesse hos læreren så kan man ende opp med et produkt som flere for øynene opp for. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 29. november 2009 Del Skrevet 29. november 2009 Nå begynner det virkelig å komme seg. Fint om du legger ut en betaversjon når det blir litt mer ferdig Ett spørsmål; Hvordan er reglene ang. den pakken med grafikk du lastet ned fra creators.xna.com? Har du lov til å bruke det hvis du skal legge ut som indie-game, eller må du lage egne grafiske komponenter etterhvert? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 29. november 2009 Forfatter Del Skrevet 29. november 2009 Hehe... takk skal du ha (synes det begynner å hjelpe seg her selv! :D) Angående gfx pakken så la jeg inn en post på forumet du finner på creators.xna.com og du kan visst bruke det til hva du vil. Jeg er, however, litt usikker på hvorvidt de kommer til å slippe igjennom spillet ut på Indiekanalen til XBOX live med den grafikken. Men akkurat nå vil jeg bare kode på og lage et spill. Jeg anser det fleksibelt nok (ennå iaff) til at jeg på et senere tidspunkt kan bytte ut grafikken om jeg finner en gfx artist som har lyst å jobbe sammen med meg (hint hint hint :-), jeg er koder IKKE photoshop wizard ) Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Må de kaste noe da? Burde ikke sverdmenn måtte stå intill veien og bare skade når fienden går forbi. Da kan du også øke dmg på sverdmenn i og med at de ikke har stor radius Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 God ide Lek1, men tror jeg har en limit på at jeg kun har en angripsanimasjon for sverdman når han er vendt mot høyre. Grafikken jeg har lasta ned er ganske begrenset, skulle gjerne ha hatt en gfx person på laget :-) Så inntill videre må jeg klare meg med det jeg har, og da tror jeg det blir sverdkasting :-). Skal kikke grundig igjennom gfx som jeg lasta ned om det finnes noe der. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) DIGGER DET Gleder meg til en demo blir sluppet ut:) Endelig lager noen spill som jeg syntes ser bra ut:P Eller det er jo mange tower defence spill, men jeg blir jo lei av dem. NB! Lag det skikkelig vanskelig:) Daniel Tips til bønder: De kan kaste høner? Endret 7. desember 2009 av Danielgr Lenke til kommentar
duckers Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 For realismen sin del, ikke si sverd men kniver.. Og bønnene, de må jo stå midt i veien og pirke med høygafler.. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 7. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2009 (endret) Takk for den knallgode responsen! Deg gir meg mer lyst til å jobbe! Danielgr: jeg er ganske fan av towerdefence selv, har spilt en del flashbaserte og satt en del i Warcraft 3 en gang i tiden. good old times. Angående vanskelighetsgrad skal jeg prøve å lage et spill man må strekke seg for å gjennomføre! duckers: hehe, bøndene burde oppføre seg som hodeløse zombier med høygafler og poke alt som kommer i veien. desverre krasjer det litt med spillkonseptet atm Men om man skal løfte "towerdefence" sjangeren til et høyere nivå så kanskje? :D Endret 7. desember 2009 av South_Bridge Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Prøvde spelet, og det fløyt fint. Innmari stilig, og eg har veldig lyst på å byrje med noko slikt sjølv. Tidlegare har eg laga litt småting i java, men det hadde vore spanande å fått til noko på XNA-plattformen. Keep up the posts! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Nice! Det er bare å hive seg på. Eneste jeg har lest/gjort før jeg begynte på spillet er den 2D tutorialen som ligger på http://creators.xna.com/en-US/ (den med de romskipa). Jeg har også langt ut en link i posten under D-DAG posten min (og i selve D-DAG posten) til en install du må ha for å kjøre på plass. Det viser seg at du må ha XNA GS for å kunne kjøre spillet/demoen... litt kjipt, men hey: det er litt festlig og ikke sant :D Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Joda, eg hadde XNA og alt det medfører installert frå før av Trur eg skal bruke den same guiden den gong eg får tid til noko liknande. Å laste ting inn via xml verka i alle fall veldig mykje enklare enn andre metodar eg har brukt (som f.eks. den du brukte i byrjinga). Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Ja... haha. Store maps blir fort veldig slitsomt å gjøre for hånd, i tillegg lagde jeg den editoren da, som smeller alt sammen for meg praktisk. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 15. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2009 Ja... jeg og. Hadde en kar som skulle se på det, men når man tar sånne ting som dette helt på frivillig basis lar ting vente på seg :-) men jeg skal mase. Lyd tar jeg bare ikke selv da jeg har ikke noe utstyr , hverken hardware eller software til å kunne lage noe selv. Kunne jo ha søkt litt online etter lyder, men er bare noen soundtracks og noen buzzsounds (errors, bygging, kasting, kill) og hadde vært kult å få det custom made. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Det er bare å ta tiden sin, ellers blir du bare sliten og lei. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 16. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2009 Tenkte litt mer på karen som skal lage lyden... personlig er jeg såpass gira på dette prosjektet at jeg må få til et eller annet nytt på daglig basis Enten det er en forbedring eller noe nytt som blir implementert. Så synes det er veldig kult å få noe til. XNA er en veldig grei plattform, i hvert fall til å starte med. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Jeg synes XNA er veldig fin å ha med å gjøre. Mer fokus på selve spillet og mindre på dette med å lage object-loaders og annet sideliggende. Driver å småprogrammerer (når jeg en gang i blant får tid) i XNA med sirkler/baller som krasjer inn i hverandre. Driver med friksjonen nå til dags. Veldig fint å bare trenge å tenke på fysikken, og veldig lite på hvordan det skal tegnes, oppdateres osv. Lenke til kommentar
Danielgr Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Har nå spilt på denne demoen en stund, begynner å bli lei av nivå to, men selve spillet er ganske bra, Savner hønene på bøndene, men det var visst umulig : / Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Kan tenke meg du er skikkelig lei ja (med bare nivå 2), hehe... Sånn som jeg har det nå er det 3 levels, men igjen så sliter jeg med det jeg har snakket om tidligere og det er balansering... man kan jo om man vil balansere dette langt ut i evigheten for å lage et spill som virkelig er bra. det er den store utfordringen med slike spill. kanskje jeg bare skal gå for en rett frem shooter neste gang? Men jobber fremdeles med det... holder på å implementere hva som skal skje når spilleren ikke har flere liv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå