olahe Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 hei! skal gå til innkjøp av nytt hjemmekinoannlegg skal koste ca 4000 men kan svinge litt opp og ned. noen som har noen anbefalinger? samme om jeg setter opp et selv eller kjøper en pakke... før har jeg hatt dette hjemmekino annlegget men har hørt at det ikke er så bra og nå ble det ødelagt så nå kan jeg heve kjøpe... vis dere lurer kan kjøpe ting hvorsomhelst nettbutikk og vanlig butikk... kom med innspill takker for alle mvh olahe Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Du kan heve kjøpet når du har samme feil 3. gang,ikke når det blir ødelagt første gang. Så du får det nok reparert eller nytt tilsvarende.. gå for denne pakken Svart http://www.fynda.se/index.php?prodid=3336 Hvit http://www.fynda.se/index.php?prodid=3336 + en suround forsterker. Endret 1. november 2009 av taz Lenke til kommentar
olahe Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Du kan heve kjøpet når du har samme feil 3. gang,ikke når det blir ødelagt første gang.Så du får det nok reparert eller nytt tilsvarende.. gå for denne pakken Svart http://www.fynda.se/index.php?prodid=3336 Hvit http://www.fynda.se/index.php?prodid=3336 + en suround forsterker. er dette 5.1 sourond annlegg? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Nei, det der er stereo høyttalere (fås også surroundsett på surround.no). Skal anlegget kobles til noe? (f.eks PC, DVD/BD-spiller, Spillmaskin osv..) Ellr skal det være komplett med DVD eller BD spiller? Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Denne pakken er jo en mulighet. Man får ikke et bra hjemmekinoanlegg for 4000 kroner med mindre man kjøper brukt. Lenke til kommentar
olahe Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Nei, det der er stereo høyttalere (fås også surroundsett på surround.no). Skal anlegget kobles til noe? (f.eks PC, DVD/BD-spiller, Spillmaskin osv..) Ellr skal det være komplett med DVD eller BD spiller? skal egentlig begge deler... det jeg har i dag har jeg brukt til ps3 tv og koblet til pcen og hørt på musikk. har spilt av film fra ps3.. vil gjerne ha 5.1 sourond Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hvor mye over 4K kan du gå?, ikke mye kvalitet omkring til den prisen (om du ikke kjøper brukt som Okapi nevner). Lenke til kommentar
olahe Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Hvor mye over 4K kan du gå?, ikke mye kvalitet omkring til den prisen (om du ikke kjøper brukt som Okapi nevner). er det ikke? For du sjønner jeg har egentlig ikke satt av noe penger til hjemmekino men jeg får heve kjøpe på det gamle annlegget fra lg som vist i toppen av tråden... men linken som er, er litt feil siden jeg kjøpte det for 4k og da får jeg 4k og ikke 3k... men jeg syntes det jeg hadde egentlig var ganske greit men tenkte at markede har komt videre... det blir litt vanskelig å overbevise pappa om at vi bør kjøpe et dryrere... Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hva syntes du om kvaliteten på LG-anlegget da? Var du fornøyd? Lenke til kommentar
olahe Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Hva syntes du om kvaliteten på LG-anlegget da? Var du fornøyd? syntes den var ganske bra men skulle gjerne ha noe bedre vis det koster det samme.... Lenke til kommentar
olahe Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 ser ikke dette anlegget bra ut det som kom best ut her da det koster jo 4 400 kr og i tilleg har trådløse bakhøytalere ser ikke dette anlegget bra ut det som kom best ut her da det koster jo 4 400 krog i tilleg har trådløse bakhøytalere eller dette? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Noe å se på: Patos Basic 110 (nok til 6.0 om du vil) Mindtech S10 Sherwood Receiver JBL høyttalersett Yamaha Receiver Proson Reality sett Endret 2. november 2009 av nahojdat Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Mitt valg ville nok blitt: Yamaha Receivern, Patos høyttalerne, og Mindtech sub.. Da ender du på rundt 4200kr (pluss frakt selvsagt) Noe spiller trengs ikke i tilegg når du har PC og PS3 Lenke til kommentar
olahe Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Mitt valg ville nok blitt:Yamaha Receivern, Patos høyttalerne, og Mindtech sub.. Da ender du på rundt 4200kr (pluss frakt selvsagt) Noe spiller trengs ikke i tilegg når du har PC og PS3 hva er forsjellen på 5.1 og 5.2 er det at det er center på 5.2 og ikke på 5.1 og hvis det er det hvor mye nytte har du av et center i forhold til at du ikke har det? og hvordan er det med de patos basic 110 følger det med stativ til de? Endret 2. november 2009 av olahe Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) 5.1 er med 1stk sub 5.2 er med 2stk sub. 6.0 er med 2stk center (ene bak) og ingen sub 6.1 er med 2stk center (ene bak) og 1stk sub osv... Det følger ikke med stativer nei, sånt kan man ikke regne med til prisen (kan henge de på vegg da). De er VELDIG bra for prisen. Endret 2. november 2009 av nahojdat Lenke til kommentar
olahe Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) 5.1 er med 1stk sub5.2 er med 2stk sub. 6.0 er med 2stk center (ene bak) og ingen sub 6.1 er med 2stk center (ene bak) og 1stk sub osv... Det følger ikke med stativer nei, sånt kan man ikke regne med til prisen (kan henge de på vegg da). De er VELDIG bra for prisen. men har et problem... på min TV fra view Sonic full HD. den fikk jeg når flatskjermer var helt nye og vi kjøpte det beste sefølgelig full hd som kostet flere tusen mer... (smart egentlig er en 32" da) Men view sonic er så domme og bare har 1 HDMI utgang bak tven -_- så lurte jeg på om du kunne hjelpe meg tven ps3 og stereo annleget går jo egentlig på HDMI men jeg har jo bare 1 hdmi utgang-_- noen måte og fikse dette på? til nå har jeg bare brukt en switcher fra clash olson og brukt scart på annleget... ikke så veldig bra fordi det støtter jo hdmi... og en ting til på midt 5.2 annlegg så har jeg en bass og en center og fire høytalere... Endret 2. november 2009 av olahe Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) 2stk HDMI kan kobles rett i receiver og så fra receiver videre til TV. Samme med 3stk component og 3stk coax video. EDIT: Må være 2stk sub for at det skal være 5.2 Enkelte produsenter kan nok KALLE det for 5.2 om det f.eks er 2stk små basselementer i en sub men det er feil.. Endret 2. november 2009 av nahojdat Lenke til kommentar
olahe Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) 2stk HDMI kan kobles rett i receiver og så fra receiver videre til TV.Samme med 3stk component og 3stk coax video. å det er jo bra da slipper jeg det problemet det var faktisk verdt å kjøpe hele reciveren det... men var er component og coax video? Endret 2. november 2009 av olahe Lenke til kommentar
olahe Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 (endret) 2stk HDMI kan kobles rett i receiver og så fra receiver videre til TV.Samme med 3stk component og 3stk coax video. EDIT: Må være 2stk sub for at det skal være 5.2 Enkelte produsenter kan nok KALLE det for 5.2 om det f.eks er 2stk små basselementer i en sub men det er feil.. men på midt annlegg så har jeg jo center og bass bare se på annlegget link i begynnelsen av tråden EDIT: lurer på e ting til... hvor kan du få kjøpt stativ til patos høytalerene? eller følger det med siden det ikke står noen plass? EDIT igjen: lure rogså på om det går ann å male de er ikke så veldig fine og ha i stuen... tror ikke mamma vil bli så glad hunn liker ikke høytalere og tv fra før... Endret 2. november 2009 av olahe Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Ja? Det er et 5.1 surroundanlegg. Center + front venstre + front høyre + bak venstre + bak høyre = 5stk høyttalere Pluss suben = 5.1 Antall høyttalere er før ./punktum Antall sub er bak ./punktum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå