Gå til innhold

Diskusjonen om aggro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I vanilla måtte man konstant passe på threaten sin. I starten avTBC var ikke threat like viktig, men man måtte forsatt passe på litt. I MH/BT/SWP var ikke threat noe jeg egentlig tenkte så mye på. Tanks gjorde mer enn nok threat. I WotLK er threat satt enda lenger bort i bakgrunnen.

 

Kanskje ikke dødt enda, men den har gått fra noe viktig, til noe de fleste spillerne ikke engang tenker over.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Har spilt siden beta i 2004, så du må finne på noe bedre.

 

Slående argument.

 

Hvor er den "I've been using the internet for 7 years now."-motivatoren nå? :!:

 

OnT: Jeg kan se threatmeter være nyttig for tanks. Å vite hvem man burde gi Hand of Salvation og Vigilance til er ikke dumt. (selv om det er mer selvfølgelig å gi disse til f.ex en Warlock enn en Mage, av åpenbare grunner.)

Lenke til kommentar

Som tank bruker jeg omen. Greit når jeg tabber rundt når jeg aoetanker(paladin). Også veldig greit på bosser hvor det er 2 tanker som bytter på(første beasten, hva faen heter den igjen :p ). Er også en i guilden min som er utrolig skillet, han har masse 80'er og når han står i frostfire specc(eller hva det kalles, kan ikke mage noe særlig) og virkelig prøver å overgå meg på threat, så må jeg faktisk ta meg litt sammen. Men for dps så burde ikke treatmeter være nødvendig, dog jeg ikke ser stresset med å bruke den, den tar jo opp null plass.

Lenke til kommentar

Dowloadet Omen i 2006 tror jeg det var. etter att KgThreatMeter bugga.

Og vell etter har jeg ikke kunne spille uten nesten :p I pve ofc.

Selv en erfaren spiller kan få nytte ut av en sånn "dings" KgThreatMeter der i mot var waste of memory etter min mening, var der alltid. Sjekket inne'i'mellom, men ble alderig en viktig del av mitt userinterface siden jeg for det meste kun var en pvper på den tiden.

 

Ok jeg vet hvordan og kontrollere threaten min, men gjør andre det? Jeg spiller jo healer, tank og dps på 3 forskjellige ful t9.245 geard characters så spiller jo en rolle og kunne sjekke hvor mye tps jeg greier og gjøre for vidre fremgang som tank, og se om andre dps gjør noe jeg ikke liker på tps siden og kunne be om salvation elns. er ofte ikke så dumt. ellers bruker jeg f. eks. Tricks of the trade på tanken om jeg ser han har aggro problemer eller en paladin / hunter tar inpå. Så det og si att threat meater er bare waste, er kun dum dum og dum. Det kommer helt ann på spiller stil men om du har lyst til og virkelig gjøre alt du kan for att raidet eller guilden skal lykkes, anbefales dette på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Selv en erfaren spiller kan få nytte ut av en sånn "dings" KgThreatMeter der i mot var waste of memory etter min mening, var der alltid. Sjekket inne'i'mellom, men ble alderig en viktig del av mitt userinterface siden jeg for det meste kun var en pvper på den tiden.

 

Dette gir jo fantastisk mening.

Lenke til kommentar

Har opplevd et par ganger å miste aggro på pullen som warrior, ene gangen var Anub (parry, parry, freezing slash mens dps nuker i vei). Kan ikke huske å ha mistet aggro under en kamp derimot, kun på pullen. Har hendt et par ganger at ranged av en eller annen merkelig grunn klarer å få inn nukes i det millieskundet lord jaraxxus blir hostile slik han snur seg løpet et par steg og =/

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Tid får og være litt elite dick x)

 

jeg har 2 main chars som jeg leker meg med nå som gjør at jeg har en god oversikt over fights / agroo etc

 

ene er en warrior tank i totc gear og den andre er en hunter i totc+ gear

 

hunteren min pleier og være top 1-5 på dps og tanken min pleier hm vel ikke og være så høyt oppe men gjør jobben min i boss fights

 

OG ja aggro meters / omen whatever du bruker er død og ubrukelig, de eneste gangen den er "ok" eller "bra" er vis du gjør så usakelig syk skade og ikke vet hvordan man skal spille eller vis tanken sovnet dc'et lagget eller poof fikk rødt wep så han gjør nesten 0 tps x)

 

det er alt får bra aggro generation ifra Tanks og de fleste class har det utrolig let med og cleare aggro vis de skulle være så uheldig og få aggro

Lenke til kommentar

Ser heller ikke problemet med å ha den der - den ER useful på enkelte fights. General Vesax comes to mind blant annet.

 

Spiller selv både DPS og tank (og healer) på forskjellige chars. I 10-mans raids kjører jeg sjeldent med bare main-characters med supergear. Noen ganger er det tanker med 15-20 average ilevel lavere gear enn meg. Da er det fint å se hvor mye TPS man kan gjøre før man outthreater tanken. Samme problemet andre veien på tanken min, selv om bedre gear har hjulpet på - noen ganger må man rope på DPS at de nesten holder på å outthreathe en selv.

Lenke til kommentar

Hvis man har så syke reflekser at man har redusert agroen sin allerede i det sekundet bossen skifter fra tank til deg, så er det greit - hvis ikke er det bare jævlig plagsomt når ranged trekker agro. Derfor er det kjekt at folk har Omen. Kanskje ikke alle dere har bruk for det, men det er en fin ting å klistre i hodet på folk som konstant overagroer.

Lenke til kommentar
Bruker selv omen, men eneste gangen jeg virkelig ser på den er de fem første sekundene da warriordamage har en tendens til å gjerne spike litt ekstremt i starten, samt når jeg kjører med tanks jeg ikke har vært borti før.

 

Har samme "problem" med rogue, brenner av Killing spree kan det spike ganske hardt ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...