Gå til innhold

Diskusjonen om aggro


Anbefalte innlegg

Overaggro døde med Wrath.

 

NEI.

 

Å ta aggro fra en tank som har fått jobbe med target mer enn 2 sek skal være umulig. Men det ser ut til at du fullstendig glemmer aggro-resets, og threatmeters har fremdeles en viktig rolle her. "Beasts of Northrend" på 25 heroic er et godt eksempel. Dreadscale og Acidmaw resetter aggro hver gang de popper opp fra bakken. Et uheldig angrep fra dps så er posisjoneringen i raidet feil, og det kan ende i en wipe.

 

Konklusjon: Threatmeter er neppe mer unødvendig enn noe annet man har i et interface.

 

Vær snill å fortsette diskusjonen her istedenfor i UI-tråden.

 

I TBC så brukte man jo omen i heroics og værtfall i raids. Det var faktisk noe man måtte passe på. Nå wotlk har jeg ikke tatt meg bryet med omen jeg trenger det rett og slett ikke. Sikkert en og annen encounter det kan være greit å ha, men så lenge ikke tanken er idiot så skal 2 sek med venting være MER enn nok. Så må si meg veldig enig at at overaggro døde i wrath.

 

Ser at alt gearet ditt kommer fra PvP eller heroics. I den delen av spillet har vel overaggro aldri vært spesielt relevant. Det er i endgame-raiding hvor aggro i 2 sek på feil person kan bety en sikker whipe. Selv benytter jeg en addon som heter "Skada". Denne viser dps/dmg/dmg taken etc. OG aggro. Kan settes opp til å f.eks vise healing done utenfor combat, og bytte til å vise aggro under combat i samme vindu.

 

Hvorfor skal jeg ha en addon som viser healing done utenfor combat?

Jeg skjønner at du er en elitisk idiot som sier at siden du ser på gearet mitt så har jeg aldri raidet. Jeg tror hovedpoenget om man trenger threatmeter er om hvor lett det er å overaggro. SELVFØLELIG er det mulig, men da skal men faen meg gå inn for det også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*snip*

 

JEG er en elitisk idiot fordi jeg forteller at JEG bruker en addon som f.eks kan settes opp til å vise healing done utenfor combat og aggro i combat? Det gir jo ikke mening i det heletatt.

 

Argumentet dette startet med var at aggro døde med wrath-expansion. Og når du da ikke har raid-gear fra nevnte expansion i det heletatt, så kunne det være nyttig å høre hvor din erfraing kom fra om dette.

 

Jeg ga et eksempel, jeg påla deg ikke å gjøre det samme.

 

edit: Dessuten var ikke gearet ditt eneste grunn til at jeg antok at du ikke hadde raidet endgame-wotlk(Ulduar/ToTC/ToTGC). Du nevner at det bør ikke være problem om man "gir tanken 2 sek". Poenget her var at endgame byr på en god del high-dmg bossfights med impale/cleave etc. som også har komplette aggro-resets i løpet av fighten. Da er ikke et threatmeter så fantastisk dumt.

Endret av Woe
Lenke til kommentar
JEG er en elitisk idiot fordi jeg forteller at JEG bruker en addon som f.eks kan settes opp til å vise healing done utenfor combat of aggro i combat? Det gir jo ikke mening i det heletatt.

 

Argumentet dette startet med var at aggro døde med wrath-expansion. Og når du da ikke har raid-gear fra nevnte expansion i det heletatt, så kunne det være nyttig å høre hvor din erfraing kom fra om dette.

 

Jeg ga et eksempel, jeg påla deg ikke å gjøre det samme.

 

edit: Dessuten var ikke gearet ditt eneste grunn til at jeg antok at du ikke hadde raidet endgame-wotlk(Ulduar/ToTC/ToTGC). Du nevner at det bør ikke være problem om man "gir tanken 2 sek". Poenget her var at endgame byr på en god del high-dmg bossfights med impale/cleave etc. som også har komplette aggro-resets i løpet av fighten. Da er ikke et threatmeter så fantastisk dumt.

 

Hadde ikke noe med addonen å gjøre, var mer "Ser at alt gearet ditt kommer fra PvP eller heroics. I den delen av spillet har vel overaggro aldri vært spesielt relevant."

 

Og etter en impale så går det an å vente i 2sekunder igjen så tanken får litt threat, noe du faktisk må gjøre selv om du ikke har threatmeter. Jeg sier ikke at omen kan være greit å ha. Men at man ikke trenger den lengre. Tingen i TBC var at man alltid måtte passe å gjennom hele fighten å være under tanken. Noe jeg mener at man ikke må nå. Det var ikke bare i raid, men også i vanlige heroics så var omen greit å ha, siden det var ikke bare aoe all the way

Endret av Solidsturla
Lenke til kommentar
JEG er en elitisk idiot fordi jeg forteller at JEG bruker en addon som f.eks kan settes opp til å vise healing done utenfor combat of aggro i combat? Det gir jo ikke mening i det heletatt.

 

Argumentet dette startet med var at aggro døde med wrath-expansion. Og når du da ikke har raid-gear fra nevnte expansion i det heletatt, så kunne det være nyttig å høre hvor din erfraing kom fra om dette.

 

Jeg ga et eksempel, jeg påla deg ikke å gjøre det samme.

 

edit: Dessuten var ikke gearet ditt eneste grunn til at jeg antok at du ikke hadde raidet endgame-wotlk(Ulduar/ToTC/ToTGC). Du nevner at det bør ikke være problem om man "gir tanken 2 sek". Poenget her var at endgame byr på en god del high-dmg bossfights med impale/cleave etc. som også har komplette aggro-resets i løpet av fighten. Da er ikke et threatmeter så fantastisk dumt.

 

Hadde ikke noe med addonen å gjøre, var mer "Ser at alt gearet ditt kommer fra PvP eller heroics. I den delen av spillet har vel overaggro aldri vært spesielt relevant."

 

Og etter en impale så går det an å vente i 2sekunder igjen så tanken får litt threat, noe du faktisk må gjøre selv om du ikke har threatmeter. Jeg sier ikke at omen kan være greit å ha. Men at man ikke trenger den lengre. Tingen i TBC var at man alltid måtte passe å gjennom hele fighten å være under tanken. Noe jeg mener at man ikke må nå. Det var ikke bare i raid, men også i vanlige heroics så var omen greit å ha, siden det var ikke bare aoe all the way

 

Var ikke noe vondt ment med at gearet ditt kom fra heroics. Er du såpass hårsår, så kanskje du burde vurdere å unngå diskusjoner istedenfor å oppsøke de? Jeg bare håpet at du kunne fortelle hvor din erfaring med wotlk og overaggro kom fra ettersom jeg ikke kunne se det på gearet.

 

Impale er en dmg, og ikke noe man trenger å vente for. Det var bare for å illustrere dmg-spikes som kan forekomme på feil person. Jeg tvinger ingen til å mene at det er nyttig, men for å optimalisere egen dps kan det være greit å vite EKSAKT når man kan begynne å gjøre dps igjen istedenfor å ta det på feelingen etter "ca. 2-5 sek".

 

Føler jeg har fått sagt hva jeg mener, og holder meg unna denne diskusjonen fra nå.

Lenke til kommentar

Det var mer ment som en kommentar til:

 

"Var det et solid forsøk på å være en elitisk idiot?

 

Har spilt siden beta i 2004, så du må finne på noe bedre. Eller leste du bare ikke argumentet om aggro-resets? Ja, å ta aggro fra tanken er ikke så stort problem som det var, på langt nær, men det kan fremdeles skje i enkelte fighter." Som du sa tidligre som jeg syns var en ganske selvmotsigende.

 

Så med andre ord nå er threatmeter greit å ha i blandt, mens i TBC så var det det noe av det grunnleggende bak raiding. Syns jeg kan konstantere at threatmeter døde med wrath

Lenke til kommentar

Nåja. Raider selv med DPS som i de fleste tilfeller er litt for nærme tanks på threat til at det er behagelig. Threatmeter døde kanskje i heroics med Wrath, men er nok nesten essentiellt for iallefall DPS i raids fortsatt. Med mindre man har threat reduce talents, eller mye dårligere gear (og DPS) enn resten av raidet.

Lenke til kommentar
Det var mer ment som en kommentar til:

 

"Var det et solid forsøk på å være en elitisk idiot?

 

Har spilt siden beta i 2004, så du må finne på noe bedre. Eller leste du bare ikke argumentet om aggro-resets? Ja, å ta aggro fra tanken er ikke så stort problem som det var, på langt nær, men det kan fremdeles skje i enkelte fighter." Som du sa tidligre som jeg syns var en ganske selvmotsigende.

 

Så med andre ord nå er threatmeter greit å ha i blandt, mens i TBC så var det det noe av det grunnleggende bak raiding. Syns jeg kan konstantere at threatmeter døde med wrath

 

Skal du quote fra meg, så ikke skriv det som ditt eget er du snill. Min quote var et svar til en som "rettet" på noe som var min mening. Hadde jeg ment å være elitisk, så hadde jeg vel sagt noe i rettning av at jeg var så dyktig at jeg ikke trengte threatmeter for å vite i hvilket sekund jeg kunne starte dps igjen. Dette er altså ikke tilfelle, og jeg vil fortsette å benytte threatmeter for å optimalisere mitt potensiale de få gangene jeg er dps og ikke healer.

Lenke til kommentar
Det var mer ment som en kommentar til:

 

"Var det et solid forsøk på å være en elitisk idiot?

 

Har spilt siden beta i 2004, så du må finne på noe bedre. Eller leste du bare ikke argumentet om aggro-resets? Ja, å ta aggro fra tanken er ikke så stort problem som det var, på langt nær, men det kan fremdeles skje i enkelte fighter." Som du sa tidligre som jeg syns var en ganske selvmotsigende.

 

Så med andre ord nå er threatmeter greit å ha i blandt, mens i TBC så var det det noe av det grunnleggende bak raiding. Syns jeg kan konstantere at threatmeter døde med wrath

 

Skal du quote fra meg, så ikke skriv det som ditt eget er du snill. Min quote var et svar til en som "rettet" på noe som var min mening. Hadde jeg ment å være elitisk, så hadde jeg vel sagt noe i rettning av at jeg var så dyktig at jeg ikke trengte threatmeter for å vite i hvilket sekund jeg kunne starte dps igjen. Dette er altså ikke tilfelle, og jeg vil fortsette å benytte threatmeter for å optimalisere mitt potensiale de få gangene jeg er dps og ikke healer.

 

Virket mer som "jeg har spillt siden beta jeg vet best.

Lenke til kommentar

Det finnes endel fights der det fremdeles er NYTTIG (ikke nødvendig) med threatmeter. Hodir og Vexaz er vel eneste singletarget fights der threat er noe issue sånn sett, og resten er fights der man har adds som spawner.

WoW har jo innebygget threat meter også, så man trenger jo forsåvidt ingen egen addon til dette. Og folk med brukbar reaksjonstid klarer å bruke soulshatter/iceblock/feint osv før det er for sent.

 

Menne.. Tricks of the trade og Misdirection gjør alt ganske lett. Går som oftest all out uansett situasjon. Hadde forøvrig en mage og en rogue som gjorde 17k deeps på Hodir forrige uke ellerno, ingen threat issues!

Lenke til kommentar
Virket mer som "jeg har spillt siden beta jeg vet best.

 

Kan ikke du være snill å lese sammenhengen neste gang du skal anta hva jeg mener?

 

Han/hun skrev:

Rettelse: Threatmeter er kanskje nødvendig for uerfaren spillere?

 

Jeg bare forklarte at jeg har spilt siden beta, og at meningene mine ikke kom fra en som var helt "fersk" i spillet. Jeg tror på ingen måte jeg er bedre enn noen i dette. Trodde det gikk frem av at jeg FORSVARER bruken av hjelpemiddel?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke ser det så er det et spørsmålstegn der. nagina sier at det KANSKJE er nødvendig for uerfaren spillere? Altså greit å ha hvis du er ny i spillet å må finne ut av hvordan threat funker osv.

 

For min egen del så er den innbygde threat meter mer enn nok. Men så har jo ikke jeg peiling fordi jeg kun har gått heroics og pvp, så jeg kan jo ikke vite noen om dette spillet.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke ser det så er det et spørsmålstegn der. nagina sier at det KANSKJE er nødvendig for uerfaren spillere? Altså greit å ha hvis du er ny i spillet å må finne ut av hvordan threat funker osv.

 

For min egen del så er den innbygde threat meter mer enn nok. Men så har jo ikke jeg peiling fordi jeg kun har gått heroics og pvp, så jeg kan jo ikke vite noen om dette spillet.

 

Nå begynner dette halmstrået du klamrer deg fast i å bli veldig tynt.

 

Om det så er et spørsmål, så var mitt svar om hvor lenge jeg har spilt, like herlig en forklaring på at jeg ikke var ny. Hva er det du ikke forstår?

 

Innebygd threatmeter eller ikke, diskusjonen var om hvorvidt threatmeter var nødvendig i det heletatt, noe du mente det ikke var. Nå sier du at det innebygde er mer enn bra nok.

 

Det er da revnende likegyldig for meg hvor din erfaring i spillet kommer fra, og for min del kan du drepe villsvin i Elwyn hele dagen. Jeg var bare interessert i å høre hvor du erfaring om at threatmeter var unødvendig kom fra!

 

Er helt enig med nazrm om at det stort sett ikke er nødvendig med meteret, men NOEN ganger kan det være svært bra, og det er neppe en mer unødvendig utility enn mye annet i et UI.

 

Jeg vet jeg sa det samme tidligere, men lover at dette var siste post fra meg i denne tråden.

Lenke til kommentar

1. Jeg har jo ikke sagt at man ALDRI trenger å følge med å treath det jeg mente var ikke trenger å følge så mye så mye med på det som før og har ikke en like sentral rolle i raiding, derfor mener jeg at omen og sånt ikke er no must have addon. Men liker du å se på det å følge med, så be my guest

 

2. Du oppfører deg litt elitisk når du argumentet ditt er at du har spillt siden beta.

 

3.Hvis det er "likegyldig for meg" hvordan erfaring jeg har. Hvorfor sjekket du armory og tok opp det i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...