Gå til innhold

Diskusjonen om aggro


Anbefalte innlegg

At alle skal ha det er litt strengt imo, men jeg som tank liker ivertfall å ha det. Healers trenger det ikke imo, og dps får bestemme selv imo. Personlig bryr jeg meg ikke om de har det når jeg tanker så lenge de ikke overaggroer.

 

Jeg bruker det litt for å se hvem jeg skal hive Vigilance på, samt at det er et must for meg som warrior tank på aoe grupper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns egentlig ikke Omen er så viktig under aoe pulls, da den bare viser threaten på targetet ditt, men pleier heller bare å stille de opp i en sånn fin halvsirkel rundt meg og bytte targets av og til og spamme cleave(glyphed)/Thunder clap.

 

Og Omen er dritnice til å vite hvem du skal aste vigiliance på, indeed

Lenke til kommentar

Ja, er jo forskjellige måter å gjøre det på såklart. jeg bruker ikke en gang tab for å skifte targets, klikker heller bare på healthbaren :p Grunnen til at jeg ikke har slutta med det, er at jeg har så jævlig mange knapper å trykke på som warriortank at jeg er avhengig av å binde en key til også tab.

Lenke til kommentar

Som paladin tank kunne jeg forsåvidt vært foruten threat meter for jeg har ikke kommet over den lømmelen som klarer å overgå meg threat messig, selv ikke hunters og shamans (og de har gjort sitt forsøk på det).

 

Av gammel vane derimot har jeg det liggende når jeg plutrer avgårde i tank arbeidet mitt. Har faktisk had mer bruk for Omen på magen min enn på pala tanken.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Overaggro døde med Wrath.

 

NEI.

 

Å ta aggro fra en tank som har fått jobbe med target mer enn 2 sek skal være umulig. Men det ser ut til at du fullstendig glemmer aggro-resets, og threatmeters har fremdeles en viktig rolle her. "Beasts of Northrend" på 25 heroic er et godt eksempel. Dreadscale og Acidmaw resetter aggro hver gang de popper opp fra bakken. Et uheldig angrep fra dps så er posisjoneringen i raidet feil, og det kan ende i en wipe.

 

Konklusjon: Threatmeter er neppe mer unødvendig enn noe annet man har i et interface.

 

Vær snill å fortsette diskusjonen her istedenfor i UI-tråden.

 

I TBC så brukte man jo omen i heroics og værtfall i raids. Det var faktisk noe man måtte passe på. Nå wotlk har jeg ikke tatt meg bryet med omen jeg trenger det rett og slett ikke. Sikkert en og annen encounter det kan være greit å ha, men så lenge ikke tanken er idiot så skal 2 sek med venting være MER enn nok. Så må si meg veldig enig at at overaggro døde i wrath.

Lenke til kommentar

Agree, husker man måtte vente på at warrior hadde fått noen sunders så angripe og CC er også borte vekk :p

 

Nei, men om man trenger OMEN så burde man bruke det, sjøl har jeg ikke hatt behov for det, iallefall ikke som dps og healer, som tank har jeg det aktivert men det har stått der siden TBC tid.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Overaggro døde med Wrath.

 

NEI.

 

Å ta aggro fra en tank som har fått jobbe med target mer enn 2 sek skal være umulig. Men det ser ut til at du fullstendig glemmer aggro-resets, og threatmeters har fremdeles en viktig rolle her. "Beasts of Northrend" på 25 heroic er et godt eksempel. Dreadscale og Acidmaw resetter aggro hver gang de popper opp fra bakken. Et uheldig angrep fra dps så er posisjoneringen i raidet feil, og det kan ende i en wipe.

 

Konklusjon: Threatmeter er neppe mer unødvendig enn noe annet man har i et interface.

 

Vær snill å fortsette diskusjonen her istedenfor i UI-tråden.

 

I TBC så brukte man jo omen i heroics og værtfall i raids. Det var faktisk noe man måtte passe på. Nå wotlk har jeg ikke tatt meg bryet med omen jeg trenger det rett og slett ikke. Sikkert en og annen encounter det kan være greit å ha, men så lenge ikke tanken er idiot så skal 2 sek med venting være MER enn nok. Så må si meg veldig enig at at overaggro døde i wrath.

 

Ser at alt gearet ditt kommer fra PvP eller heroics. I den delen av spillet har vel overaggro aldri vært spesielt relevant. Det er i endgame-raiding hvor aggro i 2 sek på feil person kan bety en sikker whipe. Selv benytter jeg en addon som heter "Skada". Denne viser dps/dmg/dmg taken etc. OG aggro. Kan settes opp til å f.eks vise healing done utenfor combat, og bytte til å vise aggro under combat i samme vindu.

Lenke til kommentar
Som paladin tank kunne jeg forsåvidt vært foruten threat meter for jeg har ikke kommet over den lømmelen som klarer å overgå meg threat messig, selv ikke hunters og shamans (og de har gjort sitt forsøk på det).

 

Av gammel vane derimot har jeg det liggende når jeg plutrer avgårde i tank arbeidet mitt. Har faktisk had mer bruk for Omen på magen min enn på pala tanken.

 

Har du prøvd Hodir med en elemental shaman som gjør 13-14k dps?

:ph34r:

Lenke til kommentar
Vi har en shaman tusen hjertelig takk som har forbud mot å entre noe kamp før 5-10 sekunder ut i kampen, enten det eller så blir han satt til healing oppdrag såfremst DPSen ikke er livsnødvendig :)

 

Vet ikke om jeg misforstod nå, men bruker dere en shaman til healing, for dpsen hans er for god? :p

Lenke til kommentar
Har du prøvd Hodir med en elemental shaman som gjør 13-14k dps?

:ph34r:

 

Jeg håper du er klar over at det ikke bare er elemental shamans som gjør mye DPS på hodir? Så lenge man buster ut adds og har et snev av flaks med Storm Power, kan vel hvem som helst gjøre 13-14k DPS (og ta agro som en tulling).

Lenke til kommentar
Vi har en shaman tusen hjertelig takk som har forbud mot å entre noe kamp før 5-10 sekunder ut i kampen, enten det eller så blir han satt til healing oppdrag såfremst DPSen ikke er livsnødvendig :)

 

Vet ikke om jeg misforstod nå, men bruker dere en shaman til healing, for dpsen hans er for god? :p

 

Keek :p er nok dramatisk høy dps om gjør det ja, men nå er jo shamans kjent for å gjerne gjøre en del mer tps enn de fleste. Derfor noen har fått shaman tanking til å fungere ganske greit også

Endret av ironmartin
Lenke til kommentar
Vi har en shaman tusen hjertelig takk som har forbud mot å entre noe kamp før 5-10 sekunder ut i kampen, enten det eller så blir han satt til healing oppdrag såfremst DPSen ikke er livsnødvendig :)

 

Vet ikke om jeg misforstod nå, men bruker dere en shaman til healing, for dpsen hans er for god? :p

 

Er mer en internspøk i guilden vår, han gjør ikke mest DPS men han er notorisk kjent for å være ufattelig "trigger happy" av seg og har kostet mang en whipes :)

 

@nagina

 

omg lozlor jeg tissor i boksor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...