Arctic Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Sakset fra Dagbladet ( http://fredag.dagbladet.no/fredag/2003/05/.../23/369420.html ) "KURT NILSEN ER i beste fall en vellykket tobarnsfar, rørlegger og frontfigur i et folkrockband som har uttalt at de ikke går inn for å være nyskapende. Han er ikke et talent som har dalt ned fra himmelen. Ikke noe Idol. Ikke noe å juble for. JEG HAR NOE imot Kurt. Han er så ufattelig kjedelig. Gliser alltid og har et kroppspråk som irriterer. Også dansinga. Den eneste grunnen til at folk finner den sjarmerende, er at han er så jævlig dårlig. Det er bare i Norge Kurt kunne kommet så langt. Nordmenn elsker jordnære antihelter. Jeg slutter aldri å forundre meg over hva seerne kan finne av kvaliteter ved folk som er på tv. I Kurt, som ikke gjør annet enn å servere selvfølgeligheter, ser de en ærlig hederskar med et vinnende vesen. Og en utrolig ydmykhet. Som når Kurt tidligere i år ble spurt av Dagbladet hvem som var hans favoritt blant de andre finalistene: «Umulig å si. Det kan være Espen eller Gaute, David, Rebecca, Linn eller Tone.» Alle finalistene, med andre ord. ÅH, GUD som Kurt kan synge. De hører det, alle de tonedøve fjolsa som bruker opp kontantkortet på å stemme Kurt videre. De som til vanlig spisser ørene til cd'er med Scooter eller Heidi Hauge. De diskuterer Kurt på kaffebarene og i lunsjpausene. Rørleggeren med den gudbenådede stemmen. De priser seg selv for å ha greid å se forbi Flodetenna og den dårlige hårsveisen. For å ha sett talentet ingen andre ser. Og hver gang de roser Kurt, får de den samme følelsen som når 50-lappen forsvinner ned i Amnestybøssa: God samvittighet. KURT ER EN outsider, en fyr folk flest kan kjenne seg igjen i. Ikke noe typisk idol. Han er liksom en motvekt mot det meningsløse. Kvalitet. Men Kurt er ikke kvalitet. Selv om han skulle ha en bedre stemme enn Morten Harket, noe jeg sterkt betviler, betyr ikke det at han har den samme evnen til å lage god musikk (eller omgi seg meg folk som kan det). Det finnes utallige eksempler på store stemmer som lager dårlig musikk. Kurt vil gli fint inn i fin-stemme-fryktelig-musikk-gjengen til Michael Bolton, Celine Dion og Elton John. Ikke glem at ærlige Kurt synes Idols samleplate med plattheter var kjempebra. På lanseringen påsto han til og med at han hadde fått et par av låtene på hjernen. NÅ HÅPER JEG idolvinden dør ut slik at Kurt kan trekke i arbeidsdress igjen. For poenget med Kurt er ikke at han har en stor stemme. Poenget er at han ikke har noe annet." Tok meg den frihet og sette noe i bold. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Nice Artic Mye bra der. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 IDOL :http://home.no/clan-thk/Ny/eat.jpg Kunne ikke fått sagt det bedre selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg