Gå til innhold

440 MB wmv til Youtube kvalitet

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 440 MB wma film som jeg gjerne vil krype - mye.

Skal være Youtube kvalitet (ikke noe HD) osv.

Den skal være så liten i størrelse, men ok kvalitet til å se på. Muligheter til å komme rundt 30-50 MB?

Bør også være i swf format.

Noen ideer på hva jeg kan bruke? Bruker Pinnacle til redigering. og har Free Video to Flash Converter til å konvertere til swf.

-AA-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komemr jo selvøflgelig till an på lengde på videoen, ønsket oppløsning og ikke minst hva slags formater og containere Flash Converter klarer å spise, men det enkleste er kanskje å prøve seg fram med VLC. Den kan transkode mellom de aller fleste vanlige formater.

Lenke til kommentar

Youtube kjører visstnok med rundt 260 kbit/s, mens dine 30-50 MB blir mellom 72 og 121 kbit/s, med andre ord ikke spesielt bra. Selv med lusne 32 kbit/s for lyd vil man da sitte igjen med mellom 40 og 89 kbit/s til video, noe som helt klart kommer til å gi masse macroblocking, selv i QVGA-oppløsning, og det kommer til å bli veldig slitsomt å se på i lengden.

Det å kutte ned på frameraten er et veldig dårlig forslag, det kommer til å bli enda verre, mange studier viser at det er bedre at man ser noe beveglese, omm dårlig, enn ingen bevegelse, især hvis det er lyd, spesielt snakking, involvert.

Så, det er nok mulig, sett ned bitraten og oppløsningen, men det kommer ikke til å bli bra, det er nok helt på grensen til ubrukelig. Det er ingen måte du enten kan bruke mer plass eller kutte ned i lengden på filmen?

Lenke til kommentar

Skjønner...

Vel, det er vel det å lage flere "episoder" da.

Får vel dele den opp i feks 4 deler, så blir det kanskje bra.... :)

Det skal ligge på en webserver. Internt så blir det sikkert bra (god backbone) men for de på utsiden jeg tenkte mest på. Blir vel litt tregt vist de skulle til å åpne en "stor" film.....

Lenke til kommentar

Bruker du en swf-basert medieavspiller som henter inn videoen i form av en flash-video (.flv) så får du streaming slik som youtube og lignende har.

Da kan du bruke god bitrate siden man ikke trenger å laste ned hele filmen for å begynne å se den.

Det fins ferdige slike spillere som kan tilpasses din side uten å måtte starte helt fra bunn av. F.eks http://flowplayer.org/

Lenke til kommentar
Eksempel på resultat, dog med en gammel flowplayer og litt dårlig encoding: http://risvik.ath.cx/gaupe/2007/video.html

12min, videofil på 60MB. Flash+flv er en utrolig fin måte å levere video på. Det største problemet er egentlig å få encodet flv-fila bra. Lurer på om det har blitt lettere i det siste, mener å ha hørt at flash nå støtter h264?

Hmm ikke dummen.

Jeg får prøve meg litt rundt dette.

Takker og bukker for svar :)

Lenke til kommentar

Har du project filen? Eller bare en wmv fil?

Har du project fil så render til MP4. Mister veldig mye minne.

Så render den til riktig format (1280 X 720 vist du har et kamera som capturer dette eller mer og for HD seff) Eller bare 640 x 480 som er standard (youtube)widescreen format.

Så endre bit raten til max 4/5 000 000, og min 3 000 000 hvis du vil ha normal kval.

Frame rate på ca 25 00 0000 - 3 000 0000

Og tja, kanskje 7/8 000 000 for max og 5 000 000 for min for god kval.

Jeg bruker Vegas, godt fornøyd. Samme/nogelunde instillinger burde du finne i de fleste brukbare programmer.

Endret av GreVeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...