Gå til innhold

Hva er i1 i2 i3 i4 og i5 er ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I1 er velverdien som værenet garantert aldri løser ut av. I2 er verdien værnet garantert løser ut etter 60min. (Overbelastning.)

 

I4 er vel utløsning garantert etter 1sekund eller noe. (Sitter ikke med montørhåndboka her, så går etter min dårlige hukomelse.)

I5 er vel garantert momentan utløsning.

Lenke til kommentar

Lurte også på at på montørhåndboka står det at

16 A sikring skal ikke løses ut på 16A belastning..??

 

Krav 2

 

In > 1.45(merkestrøm) * Iz = 23.2 A blir strømføringevne utifra tabellen jeg ser her så

skal sikringa løse ut etter 1 min ved 23.2A

 

Hva er i1 da ? hvordan finne fram i1?

 

 

 

Mulig noen kan gi eksempel på hvorfor vi har i1,i2,i3,i4 og i5 ?

Endret av Sultana007
Lenke til kommentar

du har skreve feil.

 

istendenfor Iz skal det vere In

 

In x 1,45 = 23,2A

In x Iz = 16A x ??? = ????

 

en lærlingkollega fikk en feil å skurre seg på i dag. han skulle reise i morgen og mått heim og pakke tidlig. han fant ikke ut av feilen. han ville finne den før han gikk for dagen. det ble overtid sammen med meg.

 

feilen var en C60H 1 polt C2A. den slo ut ved bruk av en LED lys uten lyset var alt nesten ok. han fant ikke ut hvorfor vernet slo ut hele tiden. dette er ei tavle som heter Prelub hjelpegenerator pump. starterskapet styrer olje til generatorer som dir en effekt på 1330 kW. det er 2 sånne generatorer som er opp till 2m X 6m lange med høyde på ca 3m, så jeg har laget samme skapet og det virker.

 

vernet slo ut med varierende tid. han kom for sent heim, så spørs det om han fikk pakka. når man jobber 12 i strekk så blir man sliten og trøtt. her kommer vi inn på I'ene. hvor slo dette vernet ut på? I2, I4 eller I5?

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

i1= nedre (minste) prøvestrøm, den største strømmen vernet skal tåle i en benstemt tid uten å løse ut (normalt en time)

i2= øvre (største) prøvestrøm, den minste strømmen som garanterer at vernet løser ut innen en bestemt tid (normalt en time)

i4= største srtlm som ikke fører til elektromagnetisk utkobling (<0,1 sekunder)

i5= minste strøm som garanterer elektromagnetisk utkobling (<0,1 sekunder)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...