Roy E Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Hei. Gjorde det kunstverket å brekke av plastikken som holder på plass sata-strømkabelen på harddisken. Fikk lirka den inn i sata-kabelen og nå fungerer den helt fint. Men tviler på at dette er en langvarig løsning, før eller siden vil den antakeligvis kortslutte eller lignende, og derfor lurte jeg på om det gikk an å kjøpe en http://www.satagear.com/CD011160A_SATA_Connector.html til en rimelig penge et sted som shipper til Norge. Jeg fant http://www.frozencpu.com/products/1792/ele...391s649#options men hvordan fungerer den? ser at den ikke har loddepunkter, men den sier "DIY SATA connectors. Simply add the 5 wires into the EZ Crimp slots and your done!". Er det loddepunkter eller er det ledninger? Takk for oppmerksomheten Endret 1. november 2009 av Roy E Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Den som er på link # 2 har kniver i connectorene. Når ledningene legges der og man presser de ned dannes det kontakt gjennom isolasjonen ned til kobberet i ledningen. Er det sata power kontakten på en av tilførslene fra PSU som er ødelagt , eller er det på selve harddisken. Hvis det er fra PSU det er ødelagt er det lettere for deg å bruke en molex -> satapower adapter. Dette da disse fåes kjøpt i alle Norske datahandel butikker. Endret 1. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Det er harddisken sin connector som er ødelagt. Så man kan altså bruke en slik som på #2 og slippe loddinga og alt det der? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Hvis det er brekt av på selve harddisken vil ingen av de løsningene du linker til være til hjelp. De er for motsatt ende (dvs PSU). Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Uff ja fankern det har du rett i. Roter litt Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Jeg ville brukt en slik kabel/adapter som jeg har lagt i bilde i posten over. Deretter forankret den i HDDn permanent med to dråper lynlim (i hver ende av connectoren). Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Jeg ville brukt en slik kabel/adapter som jeg har lagt i bilde i posten over.Deretter forankret den i HDDn permanent med to dråper lynlim (i hver ende av connectoren). Hmm jo det høres jo lurt ut. Men limet vil vel ikke forringes av varmen? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Plasten på en HD blir vel ikke særlig varm. Temperaturbestandighet på f.eks casco superlim er -30°C -> + 75°C så kan ikke skjønne at det skal bli noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå