Bone Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 De tre systemene er som følger: PC - "Black Vista" HOVEDKORT: DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR PROSESSOR: AMD Athlon 64 FX-60 RAM: OCZ EB DDR PC-4000 2 GB Pl.Ed. Dual Channel SKJERMKORT: Hightech Excalibur Radeon x1900xtx 512 MB LYDKORT: Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS VIFTE: Hiper Type-R 580W HARDDISK: Western Digital Raptor X MUS: Razer Copperhead KABINETT: Lian Li PC777B SKJERM: DELL UltrasSharp 2405 FPW 24" 3DMark05 : 11043 (uklokket system) 3DMark06 : 5856 (uklokket system) PC - "HTPC" HOVEDKORT: Asus P5KPremium/WiFi-AP PROSESSOR: Intel Core 2 Duo E6850 RAM: OCZ DDR2 PC-5400 2 GB Valve Pro Series SKJERMKORT: Gigabyte Radeon HD 2600 XT, 256 MB RAM LYDKORT: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer VIFTE: MIST, 500W ATX 2.2 MUS/TASTATUR: Logitech Cordless Desktop MX 5000 DVD: Plextor PX-810A/T3B KABINETT: Silverstone SST-LC17 HTPC Sort PC - "ASUS VX2S Lamborghini" CHIPSET: Mobile Intel® PM965 Express Chipset PROSESSOR: Intel Core 2 Duo CPU, T7500 @ 2.20GHz, 800MHz 4M L2 Cache RAM: DDR2 667MHz, 2 GB SKJERMKORT: NVIDIA GeForce 8600M GT, 512MB LYDKORT: Realtek HDA HARDDISK: 2.5" 9.5mm SATA 200GB 7200rpm DVD: DVD-S-Multi D/L Lightscribe Takker så meget! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239 Trenger du å koblet deg opp mot bedriftsnettverk (domene)? Trenger du å kunne ta over en av de andre pcene via Remote Desktop? (kan løses med en rekke andre programmer) Har du så gamle programmer at du trenger XP Mode (16 bits programmer etc?) Trenger du Bitlocker for å beskytte data mot tyveri? (kan løses med f.eks TrueCrypt) Om du svarer nei på alle disse er Home Premium uansett bra nok for deg. Trenger du f.eks å styre pcene via Remote Desktop, vil det være billigere å gå for en av de andre løsningene ute på nett, enn å gå for Pro eller Ultimate versjonen. Trenger du Bitlocker, vil det være billigere å bruke f.eks TrueCrypt som er gratis, enn å kjøpe Ultimate. Når det gjelder bit versjon: PC - "ASUS VX2S Lamborghini" = 32 bit PC - "HTPC" = 32 bit PC - "Black Vista" = 64 bit, gir deg mulighet for RAM oppgradering. Uansett er det ikke noe stress med 64bit, så du kan i prinsippet legge det inn på alle. Bakdelen er at 64 bit bruker litt mer RAM, så med kun 2 GB så vil du ha mindre RAM tilgjengelig enn med 32 bit. Fordelen med 64bit er jo om du skal øke RAM mengden. Da stopper jo 32bit på 3.2 GB, noe mer enn det får du ikke utnyttet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Ah.. Takker så meget for flott svar! Jeg bruker Radmin for å koble meg opp til andre PC-er, så den saken er grei.. Det jeg vel lurte litt på, var vel kanskje litt eldre spill som trenger kompatibilitetsmodus, men det går kanskje på noe annet igjen? Takk igjen! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Ah.. Takker så meget for flott svar! Jeg bruker Radmin for å koble meg opp til andre PC-er, så den saken er grei.. Det jeg vel lurte litt på, var vel kanskje litt eldre spill som trenger kompatibilitetsmodus, men det går kanskje på noe annet igjen? Takk igjen! JA det er når spill eventuelt ikke takler kompatibilitetsmodusen som du trenger XP Mode. Men har du mye gamle spill da? Om ikke, trenger du ikke noe mer enn Home Premium Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Takk igjen! Nei, har ikke det.. det var vel mer et spørsmål så jeg vet hvor ståa ligger! Takk, takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå