trenger_brukernavn Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Først vil jeg si at emnetittelen er det beste jeg kom på. Om noen har forslag til en bedre emnetittel er det bare å si ifra. Spørsmålet mitt er vedrørende bruk av domene og VPS, som skrevet i emnetittel. Altså lurer jeg på å kjøpe meg et domene og kjøpe en VPS fra linode (som jeg har lest mye positivt om). Noe som da gjør at jeg har en webserver hos Linode og om noen skriver inn "mittdomene" i nettleseren henter det frem filene jeg har på min VPS. Utfra hva jeg har lest kan jeg få dette til å fungere om jeg installerer LAMP på min VPS. Vil dette fungere slik jeg har skrevet ovenfor? Eller må jeg gjøre ting på en annen måte? Kjøp av domene er jeg usikker på. Men virker som om godaddy selger bare domene (uten hosting) til en billig penge. Eller har noen et bedre forslag? VPS leverandør virker det som Linode er gode på. Slicehost er jo også en mulighet, men både Linode og Slicehost virker som sikre vinnere, men Linode har det lille ekstra med tanke på lagringsplass, ram og pris. Jeg håper jeg har forklart meg godt nok i denne posten. Om noe er uklart bare spør, så skal jeg prøve å forklare meg bedre. Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Hei, VPS er ikke min sterke side, men jeg kan trygt anbefalle godaddy. Det er veldig enkelt og sette opp domene til din vps fra godaddy. Du trenger bare nameserver fra din vps. Det å sette opp LAMP eller WAMP på en server er ikke så enkelt hvis du ikke har gjort det før. Ett annet alternativ er hostgator hvis du bare skal ha 1 domene 5$ pr måned, men det er en shared server. Lite tips, godaddy har en kampanje der du får domene til 1.99$+0.20$ 1år promo code "geo199" Endret 1. november 2009 av Howard_ Lenke til kommentar
trenger_brukernavn Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Jeg er forberedt på en utfordring når jeg skal sette opp LAMP. Men har kommet meg gjennom Linux sine utfordringer så da klarer jeg nok dette også. Men takk for tipset Det er jo veldig billig. Da slår jeg til på tilbudet fra godaddy siden det også er enkelt å sette opp slik at domenet kommuniserer med min VPS. Tusen takk for promo-koden Endret 1. november 2009 av trenger_brukernavn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå