Gå til innhold

Problem med å koble til gitarer (Guitar Hero) + div noob-spørsmål

odds0ck

Anbefalte innlegg

Kom nylig over tre trådløse Guitar Hero-gitarer til PS3 på loppemarked, som jeg selvfølgelig kjøpte til en svært billig penge. I dag testet jeg dem med en PS3 (fat), men fikk ikke noe kontakt mellom gitarene og konsollen. Gitarene har nye batterier, og når jeg trykker på PS-knappen, blinker alle fire indikatorlampene på gitaren. Trykker jeg en gang til, blinker de fortere. Jeg er helt fersk på alt som heter PS3 og Guitar Hero, men så vidt jeg har forstått, er det meningen at kun én av indikatorlampene skal lyse (for å indikere at gitaren er kontroll nr 1, 2, 3 eller 4). Trodde først det var noe feil med alle tre gitarene, men så søkte jeg litt på nettet og fant diverse som kan tyde på at jeg trenger et slags adapter som må kobles i USB-porten på PS3. Dette overrasker meg noe, ettersom dette ikke er nødvendig på Xbox 360 (i følge en kamerat som har det), og de vanlige håndkontrollerne til PS3 trenger jo ikke noe slikt. Spørsmål:

1. Stemmer det at jeg trenger et adapter (dongle) for å bruke de trådløse gitarene? Gjelder dette i så fall både på fat og slim?

2. Hvor kan jeg få kjøpt adapteret?

3. Holder det med ett slikt adapter for å bruke alle tre gitarene? (Gitarene er 2 stk Les Paul og 1 stk World Tour)

Beklager hvis dette har blitt besvart før, men jeg søkte og fant ingenting i forumet.

Et par andre spørsmål:

4. Jeg har et sett med buzzere til PS2. Kan jeg bruke disse i Buzz-spillene som finnes for PS3?

5. Jeg har Singstar-mikrofoner til PS2. Kan jeg bruke disse i PS3-spill som Singstar og Guitar Hero?

Setter stor pris på alle svar. Litt forvirrende å komme inn i, dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. og 3. Du trenger en usb dings til hver av gitarene.

2. Vet ikke hvor disse selges seperat, men eBay er et greit sted å begynne å lete.

4. Om det er USB kontakt på buzzerne burde de kunne funke, men dette vet jeg ikke sikkert.

5. Ja, det har kommet trådløse mikrofoner til PS3 nå, men du kan bruke de gamle trådete mikrofonene med USB "dongelen".

Lenke til kommentar

Jeg har ikke GH men har Rock Band og der trenger du en usb-mottaker pr gitar. Jeg har forøvrig hele instrument-settet + to ekstra mikrofoner og har seriekoblet alt med en usb-hub.

Hvor du kan få kjøpt det aner jeg ikke men som sagt over så må du nok enten kjøpe det brukt et eller annet sted, men du kan jo alltids ringe til distributøren av GH i Norge (vet ikke hvem det er men tipper det er Egmont) og si at du har mistet de og lurer på hvor du kan skaffe nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...