Solemdal Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hei, Skal kjøpe en ny laptop, og er ikke helt oppdatert hardwarefronten. PCen skal brukes til spilling, hovedsaklig FM10 (Så her er minne viktig), men skal også kunne takle nye spill på en akseptabelt nivå. Stiller noen krav: - Helst ikke over 8000kr - Ikke MacBook - Vil også unngå 15" skjerm, men hvis PCen er bra så er jeg fleksibel - Generelt en PC som kan holde et år eller to uten drastiske oppgraderinger. Takker så meget for all hjelp og råd! Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hei, Skal kjøpe en ny laptop, og er ikke helt oppdatert hardwarefronten. PCen skal brukes til spilling, hovedsaklig FM10 (Så her er minne viktig), men skal også kunne takle nye spill på en akseptabelt nivå. Stiller noen krav: - Helst ikke over 8000kr - Ikke MacBook - Vil også unngå 15" skjerm, men hvis PCen er bra så er jeg fleksibel - Generelt en PC som kan holde et år eller to uten drastiske oppgraderinger. Takker så meget for all hjelp og råd! Denne er enkel og grei. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=479520 Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Takk for forslag. Den så bra ut den. http://www.elkjop.no/product/data/barbar-p...satellite-l550d er denne noe å anbefale? Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Vet ikke om det er noen regler for hvor lenge det må ha gått før man kan bumpe, men jeg trenger tips ganske fort, så jeg tar sjangsen. *Bump* Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 For det første: Er du sikker på at du vil ha en 17", og ikke en stasjonær pc? Det er ingen fordeler ved en 17" fremfor en 15". Går du for en stasjonær får du mye mer for pengene. Men uansett, antar at du er sta og vil ha 17" Da burde du gå for en Acer 7738G med intel-prosessor, 500GB HDD og bedre skjermkort (7000kr). Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Som sagt, hvis en laptop med 15" har bedre specs og slikt, og er til en god pris, så er det selvsagt noe å vurdere. Har nå hatt en laptop med 17" i over 3 år, så det føles lite med en 15" Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Den 15" som gir mest for pengene her er Multicom KHLB2; med ATI 4650 (beste skjermkortet nevnt så langt), 4GB RAM, 2,1GHz prosessor, og så stor/rask harddisk du velger selv kommer den under 7500kr. (Om prosessor er viktig for deg kan du også oppgradere den.) Beste 17" alternativ jeg finner her og nå er Acer'n jeg nevnte i forrige post. Fordelen med en 15" er bedre batteritid, mindre plassbruk, lettere/mindre å bære (kan ha den med i en vanlig sekk uten problemer fx), og om du synes skjermen er for liten er det jo mulig å koble opp pc'en din mot tv'en - så får du enda større skjerm. Uansett, til syvende og sist er det du som skal trives med pc'en din, og om det er 17" du trives med, så gå for det - det er jo du som skal ha den Happy hunting Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Tusen takk for hjelp, pkg_inc! Svært lysten på en 17", men får se til neste uke. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå