Mikkeey Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Hei! Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med å lage et loginscript som mapper opp nettverksstasjoner og skrivere? Det skal brukes på en Windows Server 2003 Enterprise Edition. Jeg ønsker at hver bruker skal ha et hjemmeområde og et felles område. Hjemmeområdet skal bare brukeren selv ha tilgang til. Fellesområdet skal brukeren kunne legge inn ting, men brukeren kan kun slette ting som han har opprettet selv. Må dette settes på mappene, eller kan dette gjøres i cmd? I tillegg ønsker jeg at skriveren installeres med et loginscript. Hvor skal loginscriptet plasseres? Er det i NETLOGON mappen? Takk! Endret 31. oktober 2009 av Mikkeey Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Rettigheter til fellesområdet og hjemmeområdet må settes i sharet til mappen. Finner det du trenger hvis du høyreklikker på mappen og velger egenskaper, så har du to tabs, en som heter sharing og en som heter security. EDIT: må er vel ganske feil ord å bruke! det kan gjøres i sharet, har du få brukere så er det lettest, men skal du opprette over 100 brukere f.eks. så klemmer du alt i en batch fil. prøv å skriv "net help use" i CMD så skal du få en oversikt over kommandoen. Endret 6. november 2009 av YaNkEs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå