Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

svart skjerm, og hysterisk vifte

Anbefalte innlegg

hei

vet at mange har starta lik tråd, men har ikke fått svar gjennom disse

har en halt år gammel selv bygd gamer. funker bra men når jeg startet den i dag tidlig, gikk alle viftene ekstremt fort og bråkte. tenkte med en gang at jeg kunne fikse de gjennom et program som heter "expert tool" (som fulgte med grafikk kort cd'en. Dette er blandt annet et Vifte styrings prog) siden jeg ikke hadde instalert det, tok jeg inn GPU cden og trykte innstall på expert tool. DA ble skjermen helt svart.. og fikk oransjt lys ( dvalemodus tror jeg)akk som den ikke fikk noe signal.

Jeg slo av pcen, og tenkte det var noe galt med støv invendig etc. jeg opna, og fjerna masse støv. i tillegg tok jeg å restarta BIOSen via jumperen. tror ikke jeg kom borti noe som kunne gjort det defekt.

etter dette funka ikke pcen, den startet rett og slett ikke, akk som den ikke hadde strøm, jeg prøvde med forskjellige kabler og stikk kontakter, men fremdeles samme resultat. jeg fant ut at jeg hadde gjort noe galt med jumperen, og satte den riktig. etter dette startet den, men skjermen var helt svart og i dvale modus, + at viftene gikk helt amok

Prøvde å resette biosen igjen, men de gidde ingen forandringer. tok også ut ram brikkene men hjalp ikke de heller.

specs:

HK: MSI P45 NEO-F, P45, Socket-775, DDR2,

CPU: Intel core 2 duo, e8400

GPU: Gainward geforce, gtx 275

PSU: Corsair 750W

RAM: Corsair TWIN2X PC6400C5DHX DDR2 4GB

PS: prøvde med forskjellige skjermer men ga akk samme resultat

håper på hjelp!!:S

EDIT: Jeg prøvde å fjerne grafikk kortet, og da startet den helt rolig; viftene gikk ikke helt amok og den virket bra. men vet ikke om dette hjalp siden jeg hadde jo ikke skjerm koblet på da, og har ingen andre skjermkort å teste med

Endret av t0rg31r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som feil eller defekt skjermkort. Er det noen fysiske skader på det? Har kondensatorene "buldret" opp?

Du har jo innebygd skjermkort på hovedkortet. Prøv å stille maskinen tilbake til et tidspunkt alt fungerte normalt.

hmm kan ikke se noe skade på skjermkortet. men de er ikke innebygd skjermkort på dette hoverkortet :thumbdown:

er vel en mulighet å sende inn kortet på garantien, og få et nytt. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...