Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Flytting og renhold

theama

Anbefalte innlegg

Jeg har flyttet ut av min gamle leilighet, men vi har ikke kommet så langt som å ordne opp i depositumet.

Jeg vasket nylig leiligheten slik at den er klar for overtagelse, og det er betraktelig renere enn det var da jeg flyttet inn. Samboeren hans inspiserte leiligheten for å se om den var vasket ordentlig, og jeg fikk tilbakemelding om at diverse småting (f.eks støv på flater og at vinduene ikke var vasket) ikke var vasket godt nok.

Huseieren vil at jeg skal vaske igjen. Ettersom det var samboeren hans som inspiserte leiligheten, kan jeg da kreve at han selv ser på den før han evt ber meg vaske?

PS. Hvor mye koster det å ansette et firma for vaskingen?

PPS. Jeg forbedret leiligheten betraktelig mens jeg bodde der.

Endret av theama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du kan ikke kreve at utleier kommer i egen person for å sjekke. Han kan delegere den jobben til hvem han vil.

Pris på vaskebyrå kjenner jeg ikke til. Men jeg kan garantere deg at det økonomisk vil lønne seg for dere å prøve å vaske selv, èn gang til....

Lenke til kommentar

Jeg har drevet med tidligere insepksjoner av vasking av hus og jeg var ikke vrang med å sende leiligheten til nedvask om jeg ikke var fornøyd. Estimert pris da var 60,- per kvm.

At man kommer å sier at det var skitten ved innflytt brydde jeg med nada om. Men dersom dette var påpekt ved innflytt at det så skittent ut, så fikk de gratis nedvask når de flyttet ut. Hjelper ikke å komme og klage i ettertid.

Når jeg kontrollerte så sjekket jeg følgende med hvite kluter og såpemix bestående av ajax og salmiak.

- vegger

- gulv

- bak komfyr

- filter i avsuget over komfyr (disse var vaskbare)

- bak kjøleskap

- oppå lister

- bak flyttbare møbler

- dusjvegger, spesielt nedentil da det fester seg MYE kroppsfett på veggene.

- Sluken

- hyller

- vinduer

- områder hvor hender er mye, dårhadtak og dørflater, brytere.

Ofte sjekket jeg først ting man ofte glemmer, er slikt tatt så droppet jeg ofte å sjekke ting som er veldig basic.

Skal også sies at selv om noen ting var glemt så sendte vi ikke nødvendigvis til nedvask, det var alt etter som om hva og hvor mye som var glemt/ikke gjort.

Er veldig lett å se om noen har dratt over noen flater og løpt eller virkelig brukt flere timer.

Ting jeg tenkte var "Kunne jeg tenkt meg å flytte inn her?"

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...