Robanjo Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hei, har nå fått meg WD Raptor-disk. Så fikk jeg lasta ned Windows 7 32-bit fra skolen som en MSDNAA-bruker. Men har måttet restarte 3-4 ganger under installasjonen fordi jeg fikk blåskjerm. Men tilslutt kom jeg meg inn, men har bare fått blåskjerm hele tiden. Prøver å være positiv til Windows her nå, men det ser jammen ikke bra ut. Noen som har noen tips til hva dette kan være? -Robert Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Høres ut som du har noen hardware problemer på pcen din, trolig RAM eller disk. Kan jo også være at det er en korrupt nedlastning, og kanskje en ny nedlastning og en ny brenning kan være løsningen. Uansett er dette helt uvanlig, og jeg har gjort ganske mange Windows 7 installeringer nå og har aldri opplevd det du beskriver. Holder derfor en knapp på hardware problemer, eller en korrupt .iso fil, som igjen gir en korrupt installasjon. Lenke til kommentar
Robanjo Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Bra du kommer med gode erfaringer, det gir meg håp Har googlet en del, og har funnet noen med enten ram- eller diskfeil. Glømte å si at jeg hadde noen blåskjermer i XP før jeg la in 7-ern, og trodde det var virus. Men leste også at det kunne være for liten strømforsyning. Har btw Asus M2V-AM2 (noe rundt der) hovedkort, AMD 64 6000+ Dual, 4 identiske 1gb rambrikker (Kingston DDR2), Quadro FX3700 hovedkort siden jeg driver mye med 3D. Så har jeg bare 400W PSU, er dette for lite tro? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 400W høres jo litt lite ut...men så kjører jeg med det dobbelte da..hehe Me feil i strømforsyning gir ofte bare en fryst pc eller en plutselig reboot, eller problemer med å starte opp i det hele tatt (lys og vifter på, men ikke noe bilde f.eks). Ellers er det jo da tydelig at det er noe hardware messig, siden du hadde problemer i XP også. Holder en knapp på RAM eller disk. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 nVidia skjermkort pleier å si ifra dersom det er lav spenning også, så jeg ville trodd det var noe annet enn PSU-en. Er det samme blåskjerm hver gang? Hvis det er forskjellige blåskjermer er det som myhken sier, disk eller RAM, er det samme blåskjerm er det sannsynligvis noe annet. Men det er temmelig sikkert et hardware problem. Jeg tror ikke det er korrupt ISO fil, da får en som regel ikke installert (fordi .cab filer har en CRC sjekk) Står det noen driver på blåskjermen? (en eller annen .sys fil) Lenke til kommentar
Robanjo Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Geir: Jeg har nå kommet opp i tre forskjellige blåskjermer av typen: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL FAULT_IN_NONPAGED_AREA Sjekket innpå Event Viewer i Windows og fant følgende kritiske feil: "The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly" Skriver nå faktisk på denne pc-en så er nok ikke lenge før det smeller opp en blåskjerm her. Tenkte nå etterhvert å teste en og en ram-brikke for å se om det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Robanjo Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Da ser det ut som om jeg har funnet kilden til problemet. Det var som dere fryktet; RAM... Prøvde først 1 ram, og når jeg da skulle slå på strømmen bak på PSU-en, gikk strømmen på hele rommet(!) Så har nå valgt å tro at det var problemet. Ringte Komplett og sa hva som hadde skjedd. Skulle egentlig sende 2 stk (siden det var sånn kit) i retur, men siden det var såpass billig produkt, skulle han bare sende 2 nye God service på Komplett som vanlig. Takk for hjelpen -Robert PS. Windows 7 funker smooth Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Vil bare nevne at IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL mest trolig er en driverfeil. Så om problemet skulle oppstå etter ny minne er satt inn så bør du se nærmere på det. Selv om det da ikke er umulig at minnet kunne til at driverene ble lastet inn feil. Lenke til kommentar
Robanjo Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 Vil bare nevne at IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL mest trolig er en driverfeil. Så om problemet skulle oppstå etter ny minne er satt inn så bør du se nærmere på det. Selv om det da ikke er umulig at minnet kunne til at driverene ble lastet inn feil. Ja okay, det er kjekt å vite. Har nesten sittet å venta på at det skal poppe opp blått her. Men har virka bra til nå, så får håpe det var det som var problemet... Men hvis det er et driverproblem, er det Windows sin egen skyld fordi jeg hadde ikke rukket (!) å installert noen selv. Men gjorde den "sigverif"-testen, og da så det bra ut. Så håper det funker nå. God natt! -Robert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå