Gå til innhold

Trenger en lettlest bok på tysk.

Anbefalte innlegg

Det begynner å bli en stund siden jeg gikk ut av gymnaset, så jeg har lyst til å repetere tysken min en del. Jeg gidder ikke sette meg ned med en lærebok, men har tenkt å lese en bok eller noe sånt. Eller en tegneserie, kanskje. Noen som har et tips til en lettlest bok? Den kan gjerne være litt tykk. For øvrig fikk jeg 3 på kombinert skriftlig og muntlig eksamen, så tysken burde komme tilbake etter en liten stund. Jeg handler på tyske Amazon uten problem. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

HAhaXD kjenner meg igjen, da jeg gikk i andre klasse, hamstret jeg tyske bøker for å få en bedre karakter. Jeg vill nok anbefale Harry Potter :) Der har du en ganske enkel tysk:) Noe jeg egentlig ikke vil anbefale, er tegneserier, jeg prøvde å lese det, men det var forkortelser og jeg forstod veldig lite... Hvis du bor rundt Oslo området, så burde du stikke innom Deichmanske biblioteket, så går du til barneavdelingen (Ja, det er sikkelig flaut :p) Så bare spør du de som jobber der, de er kjempe hyggelige! Og hun ene kommer fra tyskland! Noe av det smarteste jeg har gjort:) Og prøv å se tyske filmer med tysk tekst:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg vil ihvertfall anbefale at du IKKE leser bøker av tysktalende forfattere. (Det kan du jo gjøre senere når du blir bedre!) Men heller satser på feks noe lettlest som er oversatt fra engelsk til tysk. Da blir setningene mye kortere. Det er jo en lei ting med tysk, at mange forfattere liksom skal imponere med at de behersker språket, og da kan det ofte bli vanskelig for en "nybegynner"!

Grüße aus Wien

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...