Gå til innhold

Spørsmål angående studier i England.

Rumlaheim

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går mitt siste år på videregående, realfag. Jeg har lyst til å studere i utlandet, og har England som et av landene på listen, men det er også det landet jeg finner minst info om, og har da noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på:

1. Jeg har lyst til å studere filosofi, er det noen som vet om noen universiteter som tilbyr dette, eller som er kjent for akkurat dette faget?

2. Angående kostnader: Må jeg betale av egen lomme for å studere på et universitet i England, eller er det slik at jeg får støtte fra staten på noen måte?

3. Er det noe spesielt jeg burde vite om, når det kommer til å studere i England?

Håper noen har noen svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg studerer i Newcastle og vi har filosofi. De jeg kjenner som går det virker veldig fornøyde. Vet ikke hva inntakskravene er, men det finner du ut på www.ncl.ac.uk og går inn på det spesifike faget, hvis du ikke finner det kan jeg lete det opp senere :)

Du må generelt sett ikke betale noe fra din egen lomme. Du får et generøst stipend og lån fra lånekassen, og personlig så lever jeg nokså fedt bare på det. Jeg bruker omtrent 750 kroner på mat i måneden, og da spiser jeg endel ute :) hvis jeg bare skulle spise hjemme hadde jeg greid meg fint på 500 i måneden.

Jeg bor på uni. accommodation og da betaler jeg 31 000 for sept til juni, med internett og strøm inkludert. Skal man leie privat (i nord) så ville det vært ca 2500-3000 i mnd men da måtte du antageligvis betale for strøm og kanskje internett i tillegg.

Men dette er kun for nordengland! Det er mye dyrere i sør :)

Det som er fint å tenke på er om du eventuelt vil søke selv eller søke gjennom en org. Jeg søkte selv gjennom ucas.com, noe jeg syns var helt greit for da kunne jeg personlig sjekke papir og se gjennom alt og ikke minst sjekke når jeg ville om hvem som hadde eventuelt tatt meg inn eller avvist meg. Du må være forberedt på å skrive et brev hvor d "seller deg selv", pluss du må ha vitnemål på engelsk (dette fikser de fleste skoler). Går du på videregående nå eller har du et friår?

Lykke til, det er så artig her! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...