Bartin Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Skal kjøpe meg hjemmekinoanlegg. Skal ha et anlegg jeg VIRKELIG kjenner bassen, men skal være til under 2000kr. Har sett på disse 2: NR 1 NR 2 Noen innspill, tips til hvilke som er best? Har forresten kun en 22" TV, så skal for det meste bruke PCen til avspilling av musikk, på annlegget. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Finnes nok ikke noe til den prisen der du VIRKELIG kjenner bass Nærmeste du kommr blir vel dette: Logitech Z-5500 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Tvilerpå du finner stort bedre enn det Logitech Z-5500 settet som nahojdat nevnte. Du må ikke stole blindt på utgangseffekten til disse små anleggene. Du kan sikkert fjerne et nummer effekten og det er fremdeles oppskrytt. 850W my ass! Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 jaja, får no se. kjøpte nr 1.. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Den eneste måten du vil kjenne bassen fra anlegget er hvis du setter den på hodet. Slike anlegg skulle vært forbudt å selge, da det er å lure kundene. Det er utrolig mange av de anleggene som brukes kort tid, så havner i boden fordi det lyder dritt. Skal man ha noe billig, så er nevnte Logitech Z5500 eneste løsning. Ellers så må man minimum fra 5-6000,- og oppover. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Tror jeg har tabbet meg skikkelig ut, og er virkelig på tur. Eller går det virkelig and å koble en bærbar PC rett til DVDen og få lyd ut på annlegget? Vet ikke hva jeg har tenkt når jeg bestilte dette, men av en eller annen grunn har jeg sett for meg det gå an. Så, fungerer det? Evt. med spesielle kabler? Og jeg har vel 30 dagers returrett selv om jeg åpner opp pakken og prøver? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Du mener å kople den bærbare direkte til anlegget for å spille av DVD? Det burte gå ann. Den bærbare bør har en sp/dif utgang. Mest sannsynlig en optisk, og du må ha en optisk kabel med "3.5mm til toslink" kabel. Eventuelt så kan det også være en coax utgang. Er det en rund plugg ett eller annet sted, gjerne i fargen oransje eller sort (ikke Gul, Rød, Hvit). Begge disse fører samme signal. Så må du finne det samme hullet å putte det i på forsterkeren. Toslink er firkantet, og har en dør eller plugg på seg. Står optisk på den. Og også å sett den bærbare til å sende SP/dif, da skal du få surround fra DVD plater, men ikke spill osv. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Ok. Takker for godt svar. Men, har allerede bestemt meg for å bare sende det tilbake og heller kjøpe Z-5500 anlegget:) Har en kompis som anbefalte det på det sterkeste, og når det og er til PC slipper jeg alt klusset og inviklede kabler med hjemmekinoanlegget! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Bra valg Bare husk en ting med Z5500, skal du ha best mulig lyd ut av det, så bruk de analoge inngangene. Ved bruk av digitale innganger så kan det hende du ikke får surround, kun stereo, selv om det skal være surround (pga lydkort mest sannsynlig ikke kan encode, slik som det trengs i spill). Samt den viktigste årsaken, de innebygde digital-to-analog dekoderene ikke er spesielt bra. Når dette flyttes til lydkortet i PCen, så blir lyden bedre. Selv om digital høres ut som den beste løsningen på papiret. Lenke til kommentar
Bartin Skrevet 5. november 2009 Forfatter Del Skrevet 5. november 2009 okei. Takker, skal huske på det:) Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Hvorfor surround? Hvis du leter litt på bruktmarkedet finner du sikkert et par gulvstående stereohøytalere og kanskje en surround receiver. Da vil få sånn ca. en million ganger bedre lyd enn med det nevnte over. Du kan forsåvidt da også finne deg noen små høytalere av en eller annen kvalitet som du kan ha som (midlertidige?) surround og center høytalere. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19646469 Med det der kan du VIRKELIG kjenne bassen Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hvorfor surround? Hvis du leter litt på bruktmarkedet finner du sikkert et par gulvstående stereohøytalere og kanskje en surround receiver. Da vil få sånn ca. en million ganger bedre lyd enn med det nevnte over. Du kan forsåvidt da også finne deg noen små høytalere av en eller annen kvalitet som du kan ha som (midlertidige?) surround og center høytalere. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19646469 Med det der kan du VIRKELIG kjenne bassen Har du noensinne vært borti Logitech Z-5500? Jeg er helt med deg i beskrivelsen av PC-anlegg vs skikkelige anlegg. Men Z-5500 er det jeg vil kalle High End innen PC høytallere. Høytallerene er meget gode, brukte de på en skikkelig surround høytaller, og de gjorde jobben enda bedre enn med Logitech forsterkeren. Suben er av meget god kvalitet, men det må jobbes med plassering og deling. Men i forhold til andre Suber, så er den av meget bra kvalitet. Bygget like bra som XTZ sine hifi suber. For de som vil bruke lite penger, så er faktisk Z-5500 ett meget godt alternativ, også som stue anlegg. Faktisk så er det bedre der enn på kontor, da Suben ofte blir plassert under bordet på kontoret, og integrering blir nesten umulig. I stuen så blir den lenger unna ørene, og integrering blir bedre. Det en anbefalt som billig stueanlegg, så lenge man bruker analoge innganger. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Har ikke hørt Z-5500, men det kan godt være at de spiller utrolig bra til prisen, men jeg har veldig hardt for å tro at dette kan skape bedre lyd enn to gode gulvstående høytalere med stereo eller surround receiver av grei kvalitet. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Selvfølgelig så kan ikke Z-5500 konkurrere mot gulvstående høytallere og forsterker. Men man må da faktisk opp en god del i pris. Velger man Dynavoice sine billige og gode høytallere, så er man allerede der på samme pris nivå som Logitech. Og da kommer forsterker i tillegg. Det er ikke å anbefale å gå for typen høytallere som Komplett selger til 1300,- og har 2x10" hver seg. Genaxxx eller noe slikt. Det er søppel. Det slår Logitech glatt på kvalitet. Kanskje ikke lydvolum, men det får være grenser for tortur. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Vel, til nettstedet du linket til står z-5500 til 2500kr, dynavoice F6 ligger nå hos surround.no til 1490kr. Jeg kjøpte disse høytalerene for tre år siden til 699kr, men etter at delefilteret og mellomtonen ble forbedret (som ga en ekstremt liten forskjell :@) og at surround.no fikk enerett på produsenten ble prisen skutt til skyene. Jeg innrømmer at hvis man skal kjøpe dynavoice F6 med en ny surround receiver av OK kvaliteten går prisen radikalt opp, men selv om man gjør dette mener jeg fortsatt at du får langt mer lyd for pengene. Men mitt forslag var at trådstarter tok en titt på bruktmarkedet. Linken jeg la ut var disse høytalerne med en Kenwood krf-v6 til 2000kr brukt. Jeg vet ikke helt hva han gjør med center og surround høytalerne men han har fortsatt 500kr igjen, og det skal ikke stort til for å erstatte z-5500 satelitthøytalerne. Dette forutsetter selvfølgelig at trådstarter har plass da Endret 14. november 2009 av Plecto Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg tenkte egentlig på disse fra Dynavoice: http://www.surround.no/product/483744/_Dyn...ano-Finish.html Det er de som har fått god kritikk i blader osv. For ett par år siden så ble det solgt kopier av Dynavoice på Finn.no. Noen mente de var like gode, andre ikke. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Nei, jeg snakker om dynavoice F6, modellen under. M65 er større og dyrere, og med litt mer fart og spenning (skal være mye for pengene det også). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå