Gå til innhold

Oppsporing av stjålet mobil. Eller bare for morro?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg lurte på om det fantes et program til Iphonen som jeg kan installere på den, og hvis den da blir sjålet, så kan jeg spore den opp igjen med et program.? Så lurte jeg også på om det var mulig å spore opp for eksempel et random nummer her i Norge og finne posisjonen til vedkommende?

 

Hvis dere har sett i filmer, så sporer politet opp via nettverket vedkommende er på. Dette er jo sånn det gjøres. Noen som vet om jeg kan gjøre noe av det samme?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonens lokasjon er til en hver tid kjent av nettverket. Hver gang du foretar deg noe på nettverket, hver gang du beveger deg mellom forskjellige celler eller kontrolleres dekningsområder, eller hver 4. time, så snakker telefonen med nettverket.

 

Denne lokasjonen kan lett slåes opp hvis man sitter på innsiden, og politiet kan begjære slik informasjon utlevert.

 

Sporing av typen man ser i CSI forekommer ikke.

 

for iPhone så kan man selv benytte seg av "Find my iPhone". Men dette krever et mobileme-abonnement og fungerer selvfølgelig bare for telefoner og mobileme-kontoer du har fysisk tilgang til.

 

Det er strenge lover og reguleringer på plass i Norge for å begrense hvermansens mulighet til å lokalisere andre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...