petter268 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Heisann. Jeg lurte på om det fantes et program til Iphonen som jeg kan installere på den, og hvis den da blir sjålet, så kan jeg spore den opp igjen med et program.? Så lurte jeg også på om det var mulig å spore opp for eksempel et random nummer her i Norge og finne posisjonen til vedkommende? Hvis dere har sett i filmer, så sporer politet opp via nettverket vedkommende er på. Dette er jo sånn det gjøres. Noen som vet om jeg kan gjøre noe av det samme? Takk for svar! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Du kan ikke. Men politiet kan sånn ca. Man sporer telefoner ved å lokalisere SIMkortnummeret til telefonen som kobler til basestasjoner, og triangulere. Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 finnes en del amerkanske telefoner med gps-sender uten at jeg vet akkurat hvilke(kompis som sa at lillesøstra til kjæresten hans hadde det , hun er fra usa) da kommer det opp på ei nettside hvor mobiltelefonen befinner seg , og vis personen er i gps-skygge så viser den hvor den mistet kontakt. inn i ett hus feks Lenke til kommentar
Xinopay Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 iPhone har i allefall "Finn min iPhone": http://www.apple.com/no/iphone/how-to/inde...rhetsfunksjoner Aldri testa det, så vet ikke hvor bra det funker, men er vel omtrent det det er snakk om her. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Selvfølgelig går det an at mobiler med en GPS, kan installere et program som logger GPS-koordinatene og sender det til deg. Men politiet kan ikke installere programmer på andres telefoner når de trenger å finne en telefon. Lenke til kommentar
filiusvitae Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Telefonens lokasjon er til en hver tid kjent av nettverket. Hver gang du foretar deg noe på nettverket, hver gang du beveger deg mellom forskjellige celler eller kontrolleres dekningsområder, eller hver 4. time, så snakker telefonen med nettverket. Denne lokasjonen kan lett slåes opp hvis man sitter på innsiden, og politiet kan begjære slik informasjon utlevert. Sporing av typen man ser i CSI forekommer ikke. for iPhone så kan man selv benytte seg av "Find my iPhone". Men dette krever et mobileme-abonnement og fungerer selvfølgelig bare for telefoner og mobileme-kontoer du har fysisk tilgang til. Det er strenge lover og reguleringer på plass i Norge for å begrense hvermansens mulighet til å lokalisere andre. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 har da vistnok sett et program til en android som sender tlfnr, gps og whatnot til et tlf du legger inn som sikkerhetsnr om tlf din skulle bli stjelt og satt nytt simkort i..flaut for tyven da. men her er nå da snakk om en tlf som allerede er din i utgangspunktet.. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 find my iphone fungerer veldig bra her. kan spore iphonens nøyaktige posisjn og sende meldinge rtil den selv om tyven har byttet simkort:) Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 (endret) ja stemmer, kjempenyttig greie. Men skulle virkelig vist det FØR den forrige iPhonen min ble stjålet Endret 17. november 2009 av SUPERJANNE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå