tomsi42 Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Kom over denne når jeg var ute og prøvde å ta noen bilder. Olympus E-620 + ZD 35mm @ 1/160s, f/4, ISO 200 Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Stemning og fine duse farger...mulig det ikke burde vært så "midt-stilt". Men forgrunn er fint fremhevet mot bakgrunnen, og motivet er godt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 ...mulig det ikke burde vært så "midt-stilt"Mulig. Men jeg likte både "lesebordet" som definerer forgrunnen, og den skittengrå anonyme bakgrunnen. Nesten utstudert den gråfargen der. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Mulig, men jeg fant ingen andre måte å presentere denne på. Fargene er et resultat av en PP variant jeg har prøvd meg på litt i det siste. Den bare virker når bildene har det rette utgangspunktet; som her. Tom Lenke til kommentar
# offline Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 Jeg synes midt-stilt motiv passer her. Synes du har gjort en bra PP her. Synd med venstre hjørne, det røret? er litt i veien. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. november 2009 Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Et deilig bilde. Midtstillingen fungerer godt her, gir ro i bildet. Jeg bøyer meg nesten litt bakover for å gi plass til stolpen, før jeg bøyer meg fram igjen for å se hva bladet handler om. Og jeg liker jernrøret, det forklarer lesebordet, og jeg synes den trekker seg tilbake straks jeg har kastet et blikk på den. Fine farger, -hva handler den PP-teknikken om? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 Fine farger, -hva handler den PP-teknikken om? Det er ikke så vanskelig. Jeg bruker PS Elements editoren og har en del lag (adjustment layers). I tillegg til finjustering av nivåer (levels) og brightness/contrast, så har jeg redusert fargemetning (saturation) til -50, lagt på sepia (50%) foto-filter. Det hele avsluttes med litt vignetering. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå