Testdrive Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Har nylig installert W7 og kjører med oppløsningen 1920x1080 (har 22 tommers skjerm). Synes denne fungerer best til Windows 7, og det er denne som anbefales også. Men nettleseren min Google Chrome blir heelt rar, alt er bittelite, eneste løsningen jeg har er og holde CTRL+scroll for å zoome inn på sidene, men dette må gjøres hver gang så blir for mye stress. Har dere der ute noe gode løsninger på dette? Hiver med et print screen Endret 31. oktober 2009 av Testdrive Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 hva slags 22" har du? Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 hva slags 22" har du? En Samsung Sync Master 2494HS. Greia er at det virker som at denne oppløsningen bare fungerer greit for noen programmer som følger med W7, mens programmer som Itunes og Chromeb blir så altfor små :S Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Eneste han vil gjøre da er jo å zoome.... Lenke til kommentar
footnote Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Kunne ikke se noe galt på bildet, er nok bare du som er vant til dårligere oppløsning på dine tidligere skjermer. Alternativt hvis det bare er Chrome kan du vel øke font-størrelsen under Customize and control -> options -> Under the hood -> Web Content / Change font and language settings. (Dette er i Chromium i Linux dog) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Dette er jo helt normalt dette... HW.no er ikke designet for å utvide seg i bredden mer enn det den er normalt, så slik vil det nødvendigvis se ut på en skjerm med høy oppløsning og widescreen. Fra screenshottet ditt så er det jo helt flott leselig, så jeg ser ikke helt hva som er problemet. Du kan jo selvfølgelig sette et fast zoom-level i nettleseren da, det støtter vel "alle" nettlesere så lengt jeg vet. Da blir alt bare større - og så langt jeg forstår er det det du vil oppnå? utoveer det så kan jeg ikke se at det er noe "galt" her... -Stigma Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Du kan jo alltids prøve å bytte til en av de "dynamiske" stilene: Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Åh, så dette er da en tilvenningssak da? : P Men er det sånn at noen web sider støtter widescreen og noen ikke? eks på sider som støtter widescreen? Det som var litt rart var at Explorer 8 passet helt fint er liksom Chrome og Itunes som blir så smått, menmen Endret 1. november 2009 av Testdrive Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Åh, så dette er da en tilvenningssak da? : P Men er det sånn at noen web sider støtter widescreen og noen ikke? eks på sider som støtter widescreen? Det som var litt rart var at Explorer 8 passet helt fint er liksom Chrome og Itunes som blir så smått, menmen Noen sider er satt opp til 100% i bredden slik at siden tilpasser seg brukers oppløsning. Pixeltettheten vil bli relativt stor i 1920 x 1080 på en 22 tommer som bidrar til at alt blir mindre. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Bare for og pirke litt, det er ikke en 22", men en 24" Er det ikke et valg der du kan endre størrelsen til 125 % eller noe sånt da? Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Bare for og pirke litt, det er ikke en 22", men en 24" Er det ikke et valg der du kan endre størrelsen til 125 % eller noe sånt da? Finner bare at jeg kan zoome på Chrome, men det tilbakestilles etter at den lukkes.. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 (endret) Oppløsningen/størrelsen så helt fin ut på bildet. Kjører vanligvis på 100 % størrelse i Windows (minste) og prøvde nå å øke størrelsen til 125 %, som jeg ser du har gjort. Dette gjorde (etter min mening) all tekst altfor stor, bortsett fra nettleseren (jeg bruker Opera 10). Ettersom du sikkert har vent deg til 125 % størrelse så vil nok sikkert skriften i nettleseren virke litt liten i forhold. Edit: Som du selv sier, så blir skriften i IE også større om du øker i Windows ja. Endret 1. november 2009 av Andrull Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Oppløsningen/størrelsen så helt fin ut på bildet. Kjører vanligvis på 100 % størrelse i Windows (minste) og prøvde nå å øke størrelsen til 125 %, som jeg ser du har gjort. Dette gjorde (etter min mening) all tekst altfor stor, bortsett fra nettleseren (jeg bruker Opera 10). Ettersom du sikkert har vent deg til 125 % størrelse så vil nok sikkert skriften i nettleseren virke litt liten i forhold. Edit: Som du selv sier, så blir skriften i IE også større om du øker i Windows ja. Noe mulighet for å øke skriften i Chrome slikt som i IE permanent? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå