Tinkerer Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hei Jeg ønsker å sette opp en server som skal fungere som gaming rigg, lagring og avspilling av musikk/filmer. Nå er det slik at jeg ønsker å bruke den fra flere steder i huset. Ser for meg en skjerm med tastatur+mus på kontoret og tv, tastatur, mus o.l. på stuen. Nå er det ikke noe problem å finne lange nok dvi eller usb kabler, men jeg antar jeg trenger noen switcher av noe slag for å bestemme hvilken skjerm/tastatur som skal brukes? Har kikket lit på kvm-switcher men de ser ut til å være for å koble flere maskiner til en skjerm/tastatur. Jeg trenger det motsatte. Er dette i det hele tatt mulig? Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Update Ser ut som som et program kalt teamplayer kan være løsningen. Samtidig må man vel bare kjøre skjermbildet på clone modus. Kan man gjøre det med to forskjellige oppløsninger? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Altså, det er ikke verre enn å bruke RDP som er inkludert i alle Server versjoner og Proff versjoner av Windows siden XP. Funker helt fantastisk. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Bruker My movies. Der har server/clinet så folk kan koble se opp se filmer. Veldig fin database. http://www.mymovies.dk/home.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå