Karmany. Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hei Jeg har nå fått Norsk Windows7 Home Premium 32bit OEM i posten i dag, det vil jeg installere på denne maskinen som har Windows Vista Home Premium 32bit. Her er hele delelisten fra komplett.no: 1 Acer 23,6? LCD X243HQ 1920x1080, 5ms, 40000:1, VGA/DVI 1 Komplett Gamer a10 1 Strømkabel PC m/jord 1.8m (vinklet plugg) 1 USB 2.0 kabel A-B 1.8 m Hi-Speed USB 2.0 (USB 1.1 kompatibel) 1 CyberLink DVD Suite 6, 6Channel, OEM CD, for XP/Vista 1 Støtsikker PC-eske 1 Qpad|UC, Small Komplett Black, 4mm, Uncoated gaming and glidz 1 Cooler Master Elite 333, Sort, Midi tower (Uten Strømforsyning) 1 Chieftec Smart Series PSU ATX 550W 12cm Fan, 4x SATA, 2x 6 pin PCIe, 20/24 1 ASUS M4N78-AM, Socket-AM2+/AM3 GeForce 8200, DDR2, m-ATX, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16 1 AMD Phenom X4 9650 Quad Core, Socket AM2+, 2,3GHz, 2MB, Boxed m/Vifte 1 Corsair TWIN2X PC6400C5DHX DDR2 4GB KIT Kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm's, CL5-5-5-18, 800MHz, 1 HIS Radeon HD 4850 1GB GDDR3 IceQ 4 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, HDCP 1 Western Digital Caviar® GreenPower? 1TB , Sata 3 Gb/s, 32MB Cache 1 USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,MMC,RS MMC,MMC Plus,SD,SDHC,miniSD,microSD 1 Samsung DVD±RW burner, SH-S223B 22x DVD, DVDRAM, SATA, Black, Bulk 1 Logitech G15 gaming tastatur USB, Norsk Layout 1 Razer Deathadder 3G Infrared sensor Lasermus 1 Koss Headset Ur 5 80-18 000 Hz, Kabel 1,2m, 59g 1 MS ROYALTY Vista Home Premium En,No,Sv,Fi,Da 1 MS COA Label Windows Vista Home Premium Nordisk 1 MS MANUALS Win Vista Home Premium Norsk, Komp 1 MS Win Vista Home Premium Norsk SP1, DVD, 32bit 1 MS Win Vista Home Pr. PUP 32bit DA/NO/SV =>Windows 7 1 Battlestations Pacific, PC 1 Garanti 3 år - Sende inn PC sendes av kunde til Komplett.no Jeg har prøvd å installere en gang, men det mislyktes. Det er trolig drivere som er problemet. Jeg kjørete "Windows 7 Upgrade Advisor" som skjekket systemet. Den sa att "NVIDA n Force System Management Controller" ikke var kompitabel, den sa også att den ikke kjennte igjen "NVIDA nForce PCI System Management", og att "ATI Catalyst Install Manager" måtte avinstalleres og installeres på nytt etter oppgradering. Er det noen som vet hvordan jeg kan oppgradere dem (gratis) og få W7 til å fungere? [K]armany Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hvordan mislykket blir installasjonen da? Hvor stopper det opp? Starter du installasjonen fra Vista eller starter du rett fra DVD plate via boot? Om du starter rett fraVista, prøv å starte opp pcen fra DVD platen og installer derfra. Om du gjør det motsatte, prøv det motsatte. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg gjør som det står i manualen, starter fra "Datamaskin" i vista. Skal prøve en gang til. Hva anbefales av clan og oppgradering? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg gjør som det står i manualen, starter fra "Datamaskin" i vista.Skal prøve en gang til. Hva anbefales av clan og oppgradering? Du kan likevel ta en oppgradering om du starter pcen opp fra DVD platen. Du får opp to valg, enten oppgrader eller egentilpasset installasjon. Så da kan du jo bare velge oppgrader, så skal det gå bra. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Ok, det høres bra ut. Men hvordan kan jeg starte PC'n upp fra en DVD plate? Beklager att jeg er litt blank innen dette, første gang jeg bytter ett OS. Endret 31. oktober 2009 av Karmany1234 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Ok, det høres bra ut. Men hvordan kan jeg starte PC'n upp fra en DVD plate? Beklager att jeg er litt blank innen dette, første gang jeg bytter ett OS. Det kommer an på hovedkoret ditt. Mange HK har en Fxx knapp du skal trykke på under oppstart. Andre må du inn i BIOS og velge oppstartsrekkefølgen. Er du usikker, finn manualen til hovedkortet ditt, eller søk på google på ditt hovedkort. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Hmm.. Jeg har ett "ASUS M4N78-AM, Socket-AM2+/AM3". Finner ikke noe om en F-knapp. Må jeg prøve å spesifisere prioriteten av hva som skal bootes, og sette CD-ROM før Hardisk? EDIT: http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-261883_12_0.html Jeg skal prøve med F8. Skal bare få opprettet en partisjon på hardisken der jeg legger backup, så skal jeg prøve Endret 31. oktober 2009 av Karmany1234 Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Som du ser er de ihvertfall en driver som ikke er kompitabel med W7, kan dette lage problemer senere? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Kan være det som skaper problemer ja. Ellers skal du sette CDrom stasjonen før harddisk i oppstarts rekkefølgen ja, da skal du kunne starte rett opp fra W7 plata. Du vil uansett få installert W7 uavhengig av om det er noe problemer med drivere om du starter rett opp fra platen. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 1. november 2009 Forfatter Del Skrevet 1. november 2009 Ok, det høres bra ut. Men att det mangler drivere kan ikke skade datamaskinen eller software på noen måte, eller senke ytelsen da det spilles osv? Vil heller vente litt med å oppgradere om det skader eller reduserer på noen måte. Eller kan man bare installere en driver som passer? Finner ikke noen gratisprogrammer som gjør det, og vet ikke helt hvor og hva jeg skal lete etter :/ Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Det kan ikke skade noe som helst nei, men hardware som ikke har driver funker da ikke før driveren er på plass. Men det blir ikke ødelagt. Drivere finner du på siden til produsenten av hardware, det er nok ikke noen annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå