Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]får ikke lyd i høytalerene!?

Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg prøver å spille av lyd på PCen min kommer det ingen lyd. Dette gjelder både filmer og musikk.

Når jeg går inn på kontrollpanel og velger lyder og lydenheter står det ingen lydenhet tilkoblet når jeg egentlig har koblet til høytalerene i pcen.

Det er ikkje problemer med høytalerene siden jeg har koblet de til en annen pc og ikke hatt noe problem med lyden da.

Kan jeg ha slettet noen drivere til lydkortet?

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei... Hadde samme problem en gang jeg å... Trodde jeg kunne mere på pc en jeg gjorde, så jeg fikk sletta en driver elns... Så lasta jeg ned realtek HD sound effect manager... Etter det kom lyden att... Men jeg tror det var det jeg fikk avinstallert da:P Har du drivi med noe som sånn at du har fått avinstallert det elns???

Lenke til kommentar

Her mangler nok driverene til lydkortet fra det du forteller oss. Uten dem så kan ikke maskinen ta i bruk lydkortet, og da får du ei heller noe lyd.

Først steg er at du må vite eller finne ut hva lydkort du har. Er lydkontaktene innebygget i hovedkortet så holder det å vite hva hovedkort du har. De fleste innebygde hovedkortløsninger baserer seg på realtek.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...