Danny Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 hmm sjekker komplett.de gainward fx5900ultra 256 mb 676euro=5300nok mens komplett.no 5700 altså ikke så mye billigere. Tviler sterkt på at du så fx5900u til 3999 sikker på at det ikke var 5800u? Isåfall måtte det ha vært på tilbud Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Generelt er Norge et av verdens billigste land når det gjelder teknologi. Ehhhhh....???forklar! For meg virker det motsatt!! Vanskelig å forklare... Kan stemme det som Jattajatta sier, men så er jo pakke løsninger veldig mye billigere her i Norge enn andre land. Noe som er mindre positivt for oss PC byggere, men veldig positivt for "formeringen" av PC'er. Flere nybegynnere kjøper PC'er. Noe annet som presser prisen ned i forhold til flere andre europeiske land, er det at Norge får de fleste tingene med en gang de blir lansert for salg. Noe som gjør at gårsdagens modell blir billigere. Norge er jo som kjent naboer til verdens største mobilprodusenter, dette gjør at vi får mobiler før andre. Har flere ganger opplevd at mobiler har vært dyrere i Sverige og Finland enn i Norge. Jeg tror at hvis man hadde satt sammen en handlekurv med flere forskjellige teknologiske ting fra forskjellige land, ville Norge vært veldig høyt oppe. Så må det jo selvfølgelig nevnes, som andre har nevnt før, at Nordmenn flest tjener mye mer enn andre gjør. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Ehhhhh....???forklar! For meg virker det motsatt!! Høye lønninger, høye priser. På eksport og tjenester innenlands er det riktig, men for import slår det ikke slik ut for IT-varer fra webshop - vi betaler ikke mer enn svensker og dansker med justert kurs - sjekk Komplett.de ITbutikken.dk og Datorbutiken.se Tilfeldig f.eks. MSI 875p Neo koster 1684:- svenske, i samme sjappe 1486,- norske. Enkelte ting vil en finne ekstra god pris på uansett land...tipper jeg... I Latvia ( av alle ting :wink: ) betalte de vanvittig mye for en medium PC for kort tid siden ( er ikke oppdatert ), og lønnsnivået der er tragisk lavt... Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Ehhhhh....???forklar! For meg virker det motsatt!! Høye lønninger, høye priser. Tar jo den da, men det jeg spurte om var om PaRaLyZeD kunne forklare hva skrev: Generelt er Norge et av verdens billigste land når det gjelder teknologi. Da stemmer jo ikke det du sa Strupstad...men det er jo sant det og... - Det er enkelt. I forhold til lønnsnivået så har vi billig datautsyr. Vi må jobbe mindre for å kunne kjøpe en datavare til 5000.- en hva svenskene må gjøre. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 thomas, har sagt det før. vær så snill å PRØV å jobbe litt med overskriftene dine. de skal ikke bestå av leddsetninger av spørsmål som innleder til hva posten handler om. hvis temaet er "hvorfor dyre datadeler i norge", så skriv det. ikke "hvorfor norge" fordi at alle skal trykke på posten for å se hva i h***** det er med norge. skjønner? jeg har forståelse for at det kan være litt vanskelig å formulere seg flytende, men det går fint an å bruke litt mer relevante ord i overskriften. blir litt irriterende etterhvert. fint om du tenker litt på det neste gang Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 (Hvorfor funker aldri quotinga mi?) eh, enten fordi du radbrekker bostedet ditt :wink: eller deaktiverer BBCode ? Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 (Hvorfor funker aldri quotinga mi?) eh, enten fordi du radbrekker bostedet ditt :wink: eller deaktiverer BBCode ? Hadde visst deaktivert BBCode i profilen min.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå