Dragonlove Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Noen som har tips til en kjølig 3.5" HD til min Popcorn Hour C200? da den gammle ble så varm at jeg nok kunne stekt speilegg på den, den takket for seg totalt pga varme. Er en harddisk med 5400rpm veien å gå eller? helst 500Gb eller mer. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) må nesten leke litt altmuligmann og montere en liten 30x30mm vifte eller 2 inni skal du bruke disk uten at denne går forjævlig varm. Endret 31. oktober 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 må nesten leke litt altmuligmann og montere en liten 30x30mm vifte eller 2 inni skal du bruke disk uten at denne går forjævlig varm. Var ikke noe problem når jeg hadde en A100 tidligere og der var det ennda trangere inni. Det er jo vifte i bakkant på C200 også Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 er 30x30mm vifter eller kjølepasta og små kjøleribber de fleste bruker. noen leder varmen opp i lokket så det funker som ei stor kjøleramme. popcorn boksene blir farlig varme på endel komponenter selv uten harddisk inni. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Er ikke 2.5" et godt alternativ? Link til prisguiden Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Er ikke 2.5" et godt alternativ? Link til prisguiden Joda, men de er litt dyrere, i tilegg så er det en sånn fancy funksjon på C200 at man bare kan stappe en 3.5" disk rett inni fronten, tror ikke det går med en 2.5" disk. Men er det ingen som vet om en 5400rpm 3.5" disk er kjøligere enn 7200rpm diskene? de fleste 2.5" diskene er jo 5400 og de blir jo omtrent ikke varme. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 WD Green er kjølig. Seagate LP er kjølig. Samsung rapporterer alltid lave temperaturer så temperaturmålingen de bruker stoler jeg ikke på men de er fremedeles kjølige. Jeg har både WD Green og Seagate LP, begge er bra og temperaturene er like bra. (de ligger stort sett på begynnelsen av 30 tallet) Hva de vil ha i en slik boks tør jeg ikke gjette på men de er rundt 10C lavere enn en normal 7200 disk. Hva du velger blir en smakssak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå