Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilken skoler i Bergen er gode?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I Bergen sentrum må vel dette være Katten, Akademiet og BHG? Er vel de tre som er ansett som de "smarte" skolene. Har imidlertid hørt at miljøet på BHG er råttent.

10. klassing på leting? :)

Hehe, ikke akkurat. Har begynt første året mitt på et gymnas ute på bygda, og trivst ikke. Derfor lurer jeg på å begynne i Bergen til neste år.

Har du hørt noe om Tanks vgs? Er den jeg har tenkt mest på! Et godt miljø er veldig viktig ved en skole, og føler vell det er et relativt godt miljø her, men folk er veldig knyttet til hverandre. Og det blir på en måte "alle kjenner alle"- prinsipp. Som kan bli litt slitsomt, når du kommer til en ny skole der du ikke kjenner noen. Mens mesteparten av de andre kjenner hverandre.

Så det er med andre ord litt vanskelig å komme inn i miljøet her.

Lenke til kommentar

Bjørgvin VGS er en grei og undervurdert skole, med mange gode lærere (dog noen jeg ikke var særlig begeistret for), en ansvarlig og demokratisk rektor og et relativt godt miljø, alt etter hvor godt du prøver å bli en del av det :)

Langhaugen og Tanks er andre skoler hvor jeg vet det er en del bra og engasjerte folk, og generelt gode miljøer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...