andeik Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Dette bildet er tatt på et hvitt fotolaken, men dårlig lys. Spørsmålet mitt er hvordan jeg skal redigere det, for at det skal se mer "fotostudioaktig" ut. Bør jeg Blure bildet? Eller hva skal til for at det skal se mer profesjonellt ut? Endret 31. oktober 2009 av andeik Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Bilde er gult, så du må justere fargebalansen. Hvit er grått, så du bør bruke levels til og sette korekt hvitpunkt og sortpunkt. Bilde er litt mørkt. Hvis det var skutt i RAW så burde du justere eksponeringen, eller være veldig forsiktig med brightness/Contrast og bruk av levels og curves. Du har ingen skygge mot bakgrunnen. Huskt at skyggen rundt brettet vil være velidg lite sammenlignet med feks skyggen under bøyde bena. Et plan som du sitter på indikert på en måte hadde også hjulpet øye og kjøpe situasjonen. Gjør du de tingene så kommer du en hel del nærmere. AKIRA Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 øv deg mer på utklippingen. slik som det er nå ser man med en gang at dette ikke er real. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 ser ut som det er direkte lys/blits, kunne kanskje brukt paraply el. annet diffuser for å lage litt skygge på gulvet litt deler av veggen så det ser litt fotostudioaktig ut. Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Jeg kan desverre ikke hjelpe deg noe serlig med lyssetting ol, men klipp ut personen på nytt. Det ser stygt ut slik det er nå. Endret 31. oktober 2009 av ThorU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå