Chaos8749 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Heisann:) Jeg har bare et lite spørsmål angående øvelseskjøring med bil. Jeg hvet at du må ha en på over 25år med deg som har hatt lappen sammenhengende i 5 år. Men er det noe begrensning på bilen? Om faren min for eksempel hadde hatt en Lamborghini Murcielago, kunne jeg da som 17 åring øvelseskjørt i denne med faren min? Takker for alle svar:) Lenke til kommentar
sToned-_- Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Ja du kan vell egentligt det så lenge du holder fartsgrensene Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Heisann:) Jeg har bare et lite spørsmål angående øvelseskjøring med bil. Jeg hvet at du må ha en på over 25år med deg som har hatt lappen sammenhengende i 5 år. Men er det noe begrensning på bilen? Om faren min for eksempel hadde hatt en Lamborghini Murcielago, kunne jeg da som 17 åring øvelseskjørt i denne med faren min? Takker for alle svar:) Det er helt i orden å bruke et slikt kjøretøy, så lenge det tilfredsstiller kravene i Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve m.m. § 3-2 "Krav til øvingskjøretøy": "...Øvingskjøretøy for klasse B skal ha ekstra speil som gir ledsageren tilstrekkelig utsyn bakover. Videre skal kjøretøyet være merket med skilt som bakover viser en rød bokstav L på hvit bakgrunn. Skiltet skal være godt synlig for bakenforkjørende..." Dersom det lar seg gjøre å montere ekstra speil som gir ledsageren tilstrekkelig utsyn bakover og det er mulig å montere L-skilt på en måte som gjør det godt synlig for bakenforkjørende, er det ikke ulovlig å bruke et slikt kjøretøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå