Gå til innhold

Poll: Pc vs Konsoll. Hva liker du best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig mange gode spill man går glipp hvis man bare har pc. Det at pc har my bedre grafikk er også bullshit, pcen vinner kanskje kenpent men da må man betale mange ganger prisen til en ps3 eller 360 for at det skal være stor forskjell. Og det finnes faktisk nye multiplatformspill som er både dårligere generelt og at grafikken er dårligere på pc, bare se på FIFA 10.

Sier som de fleste andre, ja takk begge deler.

Lenke til kommentar
Veldig mange gode spill man går glipp hvis man bare har pc. Det at pc har my bedre grafikk er også bullshit, pcen vinner kanskje kenpent men da må man betale mange ganger prisen til en ps3 eller 360 for at det skal være stor forskjell. Og det finnes faktisk nye multiplatformspill som er både dårligere generelt og at grafikken er dårligere på pc, bare se på FIFA 10.

Sier som de fleste andre, ja takk begge deler.

 

Jeg er enig med deg "ja takk, begge deler", men må samtidig få påpeke at du er på villspor når du påstår at grafikken på en high-end PC er "knepent" bedre enn på en konsoll. Bruker man i dag type kr 15.000 på en PC får man grafisk ytelse som både på papiret og i praksis er milevis foran det en 360 og PS3 er i stand til å prestere. Da snakker jeg både om ytelse på papiret og svært så synlig.

 

Det som dog er en svært så individuell vurdering er jo om prisen forsvarer denne forskjellen eller ikke. For meg personlig er PC-gaming så totalt overlegen konsoll at jeg gladlig bruker nærmere kr 20.000 annet hvert år på ny PC.

 

Kan også legge til at jeg har alle konsollene og innimellom spiller på disse også da det jo er eneste måten jeg kan spille spill som Halo 3, Gears of War, Uncharted 2, Forza 3, Little Big Planet etc.

Lenke til kommentar
Gi meg et bevis på at pc spill er milvis forran f.eks. Uncharted 2 grafisk. Betaen var noe av det beste jeg har sett noen sinne, samme hvilken plattform. Gjerne i form av video eller noe sånt.

 

For kr 15.000 kan du kjøpe deg en PC som elegant kjører spill i 2560x1600. Du kan jo forsøke å gjøre det samme med en PS3 eller en 360.

 

Det du gjør helt feil er å trekke inn den artistiske kvaliteten på et spill som Uncharted 2 fremfor å forholde deg til det jeg faktisk skriver om at PC-plattformen er konsollene totalt overlegen teknisk og rent visuelt så lenge man kjører de rette spillene.

 

Og denne PC-en til kr 15.000 kjører 1080P som smør, noe ikke en PS3 eller 360 gjør.

 

Du kan for all del kose deg med Uncharted 2, og det skal jeg også gjøre i morgen, men det er da heller ikke det denne debatten dreier seg om.

Lenke til kommentar
Det har jeg da heller ikke skrevet, men det er ikke til PC det er poenget. Derfor er ikke PC milevis forran, fordi det finnens spill som ser minst like bra ut og i noen tilfeller nesten bedre ut på konsoll.

 

 

Syntes faktisk ikke at Crysis ser noe bedre ut ennn Uncharted 2.

 

Helt ærlig virker det på meg som at du mest av alt kun er ute etter å rettferdiggjøre ditt kjøp av PS3 og Uncharted 2 fremfor å holde deg til det denne debatten dreier seg om.

 

Og som jeg skrev i forrige innlegg skal jeg også kose meg med Uncharted 2, men det betyr ikke at ytelsen til en PS3 er i nærheten av en ny PC til kr 15.000.

 

Skal du tro på julenissen er du nok litt tidelig ute, selv om jeg av alle ting så noe så dumt som Nidar julemarsipan på Rimi i DAG...13. oktober :cry:

Lenke til kommentar

Hadde PS3 før, solgte den og sparte opp til en gamer PC, og angrer ikke et sekund.

 

Fordel med PC:

 

Mus/tastatur

Mods

Oppgradering(?)

1080p rendering og selvkonfigurerende grafikk

Kan gjøre 1000 mer ting enn på PS3(bruker det som et eksempel)

V-Sync AV! :)

 

Ulemper:

 

Ikke alltid like stabilt som PS3

(Alt jeg kommer på :p )

 

 

PS3:

fordeler

Sitte i soffan/godstolen med en trådløs kontroller.

Stabilitet

Stabil FPS (Selvom det kun er på 30fps har jeg selverfart)

Varer lenge mtp ingen oppgraderinger.

 

Ulemper

 

FPS cap

1. person skytespill duger ikke like bra som på PC

 

 

 

Og mer kommer jeg ikke på :)

 

 

 

OSV!

Lenke til kommentar
Derfor er ikke PC milevis forran, fordi det finnens spill som ser minst like bra ut og i noen tilfeller nesten bedre ut på konsoll.

Dette er bare bullshit, beklager for å si det. Ingen konsoll har grafikkprosessor som kan måle seg med det beste innen pc. Det er fakta. Når konsollen kommer på markedet ligger den alt minst en generasjon bak pcer med ny hardware, enkelt og greit fordi det konstant kommer ut nye brikker og ny teknologi konsollen ikke får tatt i bruk.

Lenke til kommentar
Derfor er ikke PC milevis forran, fordi det finnens spill som ser minst like bra ut og i noen tilfeller nesten bedre ut på konsoll.

Dette er bare bullshit, beklager for å si det. Ingen konsoll har grafikkprosessor som kan måle seg med det beste innen pc. Det er fakta. Når konsollen kommer på markedet ligger den alt minst en generasjon bak pcer med ny hardware, enkelt og greit fordi det konstant kommer ut nye brikker og ny teknologi konsollen ikke får tatt i bruk.

Men ps3 har en sekskjerner 3,2 ghz, noen pc-er som har det samme?

Lenke til kommentar
Derfor er ikke PC milevis forran, fordi det finnens spill som ser minst like bra ut og i noen tilfeller nesten bedre ut på konsoll.

Dette er bare bullshit, beklager for å si det. Ingen konsoll har grafikkprosessor som kan måle seg med det beste innen pc. Det er fakta. Når konsollen kommer på markedet ligger den alt minst en generasjon bak pcer med ny hardware, enkelt og greit fordi det konstant kommer ut nye brikker og ny teknologi konsollen ikke får tatt i bruk.

Men ps3 har en sekskjerner 3,2 ghz, noen pc-er som har det samme?

 

Technology fail.

 

Din ps3 har èn 3.2 GHz cpu med 6 tilknyttede SPEs....

post-131222-1255459740_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Derfor er ikke PC milevis forran, fordi det finnens spill som ser minst like bra ut og i noen tilfeller nesten bedre ut på konsoll.

Dette er bare bullshit, beklager for å si det. Ingen konsoll har grafikkprosessor som kan måle seg med det beste innen pc. Det er fakta. Når konsollen kommer på markedet ligger den alt minst en generasjon bak pcer med ny hardware, enkelt og greit fordi det konstant kommer ut nye brikker og ny teknologi konsollen ikke får tatt i bruk.

Men ps3 har en sekskjerner 3,2 ghz, noen pc-er som har det samme?

 

Technology fail.

 

Din ps3 har èn 3.2 GHz cpu med 6 tilknyttede SPEs....

Hva er SPEs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...