PgUp Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Antar at du skriver dette indikrekte til meg, da jeg har argumentert med deg mye i det siste. Så argumentene er ikke reelle fordi de ikke er reelle for deg? Kanskje litt drøyt, men virker litt sånn av og til. Jeg står helt for argumentene jeg har skrevet, ønsker ikke å forsvare konsoll til enhver pris. Kunne skrevet det samme til deg, virker som om du ønsker å forsvare pc til enhver pris. Ta eksemeplet over, du skriver at du fint kan spille med joypad på en pc, men det du ikke tar høyde for er at dette vil fungere veldig dårlig online mot andre pc-spillere. Virker som om du har problemer med å skille hva som er teknisk mulig, og hvordan det fungerer i virkeligheten. Vi fabrikerer ikke "tulleargumenter", vi skriver de argumentene som er reelle for oss, fra erfaringene våre. Argumentene er ikke reelle for noen som har satt seg inn i hvordan en PC fungerer. De er kanskje reelle for folk som ikke vet at joypads finnes på PC, folk som ikke vet at man kan la en TV stå ved TVen sin, folk som ikke vet at man kan spille på en PC fra son sofa. Men det blir like søkt som at jeg skal argumentere med at konsoller er kjedelig å spille på, fordi jeg ikke vet at de kan kobles til en TV, derfor ser jeg bare en svart skjerm. Erfaringene til mange er tydligvis at de aldri har prøvd å koble en PC til TV og spille med joypad, det er et valg de selv har gjort, og har ingenting med plattformen å gjøre. Forøvrig er det et argument at PC-mostandere bruker mus, men det var ikke det argumentet Cosmo Kramer brukte, Cosmo later som man ikke kan bruke joypad på PC, og han fortsetter å late som det, til tross for at jeg har korrigert han (og jeg mistenker han vet det godt fra før) AtW Syntes du drar den litt langt nå, du fremstiller oss som uvitende mennesker som ikke kan noe som helst om pc, bare fordi vi er uenige i argumentene dine. Det går fint an å ha forskjellig mening, selv med samme erfaringer. Er hvordan man oppfatter virkerligheten rundt seg. Jeg har så absolutt satt meg inn i hvordan en pc fungerer, og jeg har koblet pc-en min til en stor tv og spillt med joypad. Fremdeles syntes jeg denne prosedyren er mye greiere med konsoll. Går ikke an å se 100% objektivit på ting, rett og slett fordi vi er forskjellige. Skjønner ikke helt hvordan du kommer frem til at han later som om det ikke går an å spille med joypad på pc? Han skriver jo bare at han foretrekker joypad spillinga på konsoll i spillet call of duty 4. Jeg korrigerte deg også, fordi jeg mener det er relativt uhørt å spille med joypad på dette spesifikke spillet på pc. Selvfølgelig er det tenisk mulig, men sett i perspektiv er det få som vil gjøre det. Endret 31. oktober 2009 av Cuz Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Enig med Rabbid. sitte å spille med kammerater er mye mer sosialt en å sitte alene me donline spill Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Syntes du drar den litt langt nå, du fremstiller oss som uvitende mennesker som ikke kan noe som helst om pc, bare fordi vi er uenige i argumentene dine. Jeg synes ikke atw drar den lang, jeg synes derimot han har helt rett. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Syntes du drar den litt langt nå, du fremstiller oss som uvitende mennesker som ikke kan noe som helst om pc, bare fordi vi er uenige i argumentene dine. Det går fint an å ha forskjellig mening, selv med samme erfaringer. Er hvordan man oppfatter virkerligheten rundt seg. Jeg har så absolutt satt meg inn i hvordan en pc fungerer, og jeg har koblet pc-en min til en stor tv og spillt med joypad. Fremdeles syntes jeg denne prosedyren er mye greiere med konsoll. Går ikke an å se 100% objektivit på ting, rett og slett fordi vi er forskjellige. Skjønner ikke helt hvordan du kommer frem til at han later som om det ikke går an å spille med joypad på pc? Han skriver jo bare at han foretrekker joypad spillinga på konsoll. Jeg korrigerte deg også, fordi jeg mener det er relativt uhørt å spille med joypad på dette spesifikke spillet på pc, call of duty 4. Selvfølgelig er det tenisk mulig, men sett i perspektiv er det få som vil gjøre det. Den type argumenter er enten uvitenhet eller så argumenterer man imot bedre vitende (er jo ikke lenge siden du mente at konsoller hadde bedre grafikk om jeg ikke husker feil). Jeg slipper å dra det langt om jeg hadde sluppet å bli konfrontert med så utrolig søkte argumenter. Hva med å holde seg til de faktiske argumentene for en konsoll som finnes. Er ikke det godt nok. Hva er forskjellen? Du kobler til hdmi, du kobler til lyd. Hva mer måtte du gjøre med PC? Han sier han heller spiller på konsoll fordi det er mer presis og naturlig kontroll, og på PC så snur man seg raskt og unaturlig, og at han hater å spille med mus. Det er ganske tydlig framstilt som man må spille med mus på PC. Hvorfor er det uhørt å spille med joypad på Cod4 på PC, det fungerer helt likt som det gjør på konsoll. Nå er det riktignok som du sier slik at de aller aller fleste som har muligheten til begge deler bruker mus, fordi de fleste synes mus fungerer bedre. (og personlig klarer jeg å snu på meg mye raskere enn man gjør med en joypad) AtW Enig med Rabbid. sitte å spille med kammerater er mye mer sosialt en å sitte alene me donline spill Ja, det er for få spill til PC som er lagt opp til sosial spilling, jeg bruker endel litt eldre spill og arkade-emulator til det. Men av nye spill så er utvalget dårligere. AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) For å ta ein del praktiske eksempler: Ein dedikert spel-PC er ofte stasjonær som står ved eit PC-bord med ein PC-skjerm. Ofte i eit anna rom enn TV-en. For å bruke TV-en til PC-spel må du då flytte PC-en, samt flytte den tilbake etterpå. Eventuelt ha eit kabelopplegg, men det utelukkar seg sjølv dersom PC-en står i eit anna rom. Konsollen er 100% uavhengig av drivere. Eventuelle oppdateringer kjem automatisk. Du treng ikkje tenke på om maskinvaren er god nok for eit nytt spel. Du må kanskje konfigurere joypad til kvart spel, til nokon fungerer den kanskje ikkje. Det er ingen tekniske barrierer som hindrar ein i å bruke ein PC på same måte som ein konsoll. Du kan kople den til TV-en og bruke joypad. Det er dei praktiske barrierene som eg trur hindrar dei fleste frå å bruke PC-en meir aktivt som ein konsoll. Ein konsoll er enkel i bruk. Endret 31. oktober 2009 av Zeph Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 For å ta ein del praktiske eksempler: Ein dedikert spel-PC er ofte stasjonær som står ved eit PC-bord med ein PC-skjerm. Ofte i eit anna rom enn TV-en. For å bruke TV-en til PC-spel må du då flytte PC-en, samt flytte den tilbake etterpå. Eventuelt ha eit kabelopplegg, men det utelukkar seg sjølv dersom PC-en står i eit anna rom. Konsollen er 100% uavhengig av drivere. Eventuelle oppdateringer kjem automatisk. Du treng ikkje tenke på om maskinvaren er god nok for eit nytt spel. Du må kanskje konfigurere joypad til kvart spel, til nokon fungerer den kanskje ikkje. Det er ingen tekniske barrierer som hindrar ein i å bruke ein PC på same måte som ein konsoll. Du kan kople den til TV-en og bruke joypad. Det er dei praktiske barrierene som eg trur hindrar dei fleste frå å bruke PC-en meir aktivt som ein konsoll. Ein konsoll er enkel i bruk. Dette må du med en konsoll også, det er et meningsløst eksempel, en dedikert spill-PC står der du liker best at den står, akkurat på samme måte som en konsoll. Om man har en PC dedikert til spill, liker best å spille i stua, men allikevel lagrer den på et PC-bord, så er man rett og slett dum. Det samme med konsollen, man lagrer den jo der man har mest glede av den. Hvorfor i alle dager skulle man lagret en dedikert spill-PC på kontoret, om man bruker den til å spille med i stua? Konoller er enklere i oppsett (dog mindre fleksible), det er et argument for konsoll som plattform. AtW Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Syntes du drar den litt langt nå, du fremstiller oss som uvitende mennesker som ikke kan noe som helst om pc, bare fordi vi er uenige i argumentene dine. Det går fint an å ha forskjellig mening, selv med samme erfaringer. Er hvordan man oppfatter virkerligheten rundt seg. Jeg har så absolutt satt meg inn i hvordan en pc fungerer, og jeg har koblet pc-en min til en stor tv og spillt med joypad. Fremdeles syntes jeg denne prosedyren er mye greiere med konsoll. Går ikke an å se 100% objektivit på ting, rett og slett fordi vi er forskjellige. Skjønner ikke helt hvordan du kommer frem til at han later som om det ikke går an å spille med joypad på pc? Han skriver jo bare at han foretrekker joypad spillinga på konsoll. Jeg korrigerte deg også, fordi jeg mener det er relativt uhørt å spille med joypad på dette spesifikke spillet på pc, call of duty 4. Selvfølgelig er det tenisk mulig, men sett i perspektiv er det få som vil gjøre det. Den type argumenter er enten uvitenhet eller så argumenterer man imot bedre vitende (er jo ikke lenge siden du mente at konsoller hadde bedre grafikk om jeg ikke husker feil). Jeg slipper å dra det langt om jeg hadde sluppet å bli konfrontert med så utrolig søkte argumenter. Hva med å holde seg til de faktiske argumentene for en konsoll som finnes. Er ikke det godt nok. Hva er forskjellen? Du kobler til hdmi, du kobler til lyd. Hva mer måtte du gjøre med PC? Han sier han heller spiller på konsoll fordi det er mer presis og naturlig kontroll, og på PC så snur man seg raskt og unaturlig, og at han hater å spille med mus. Det er ganske tydlig framstilt som man må spille med mus på PC. Hvorfor er det uhørt å spille med joypad på Cod4 på PC, det fungerer helt likt som det gjør på konsoll. Nå er det riktignok som du sier slik at de aller aller fleste som har muligheten til begge deler bruker mus, fordi de fleste synes mus fungerer bedre. (og personlig klarer jeg å snu på meg mye raskere enn man gjør med en joypad) AtW Enig med Rabbid. sitte å spille med kammerater er mye mer sosialt en å sitte alene me donline spill Ja, det er for få spill til PC som er lagt opp til sosial spilling, jeg bruker endel litt eldre spill og arkade-emulator til det. Men av nye spill så er utvalget dårligere. AtW Søkte argumenter sett ut fra ditt perspektiv. Ikke for meg. Syntes derfor det blir unødvendig å blåse opp at jeg har feil på den måten, da jeg bare skriver hva jeg mener om saken. Jeg syntes ikke du er uvitende, jeg syntes du er flink til å argumentere for deg. Handler om litt respekt for andre. Når det gjelder "joypad" saken: Jeg mener ihvertfall at når jeg skriver at jeg foretrekker joypad på konsoll, trenger jeg ikke å oppgi at det er mulig å spille med joypad på pc. Blir unødvendig å korrigere folk hver gang de skriver at de foretrekker å bruke mus/tastatur på pc, at dette er fullt mulig på ps3 i visse spill. Som du sier selv, det er ikke ideellt å bruke joypad mot andre spillere online på pc. Dette glemte du å oppgi når du skrev at det var fullt mulig å bruke joypad på pc.Dette korrigerte jeg på. Syntes ikke du er bedre enn han på dette punktet. Når det gjelder muligheten til å koble pc til tv: Det eneste jeg argumenterte for var at det var enklere å spille med konsoll på en tv-skjerm/anlegg. Jeg sa aldri at det ikke var tenkisk mulig, som jeg av en eller annen grunn tror du forestiller deg. Skal ta en grundig gjennomgang av min tankegang, for å se om den er så søkt som du påstår. Objektivt sett; Skal jeg spille pc på stoskjerm må jeg: 1. Koble til kablene som trengs. 2. Koble til mus 3. Koble til tastatur. På konsoll: 1. Koble til kablene som trengs. 2. Koble til håndkontroll. 1. Er også som regel enklere å plassere en konsoll under tven. 2. Står pc-en langt ifra pcen trenger man lange kabler, noe man slipper med konsoll siden den som regel står under tv-en. Snakker her hvordan det er i praksis. Skjønner ikke hvorfor dette er et så urealistisk agrument for deg. For meg personlig ville jeg ha måtte flytte pc`en ned opp i et annet rom, for så å finne frem kabler og koble til tv/anlegg. Og så ville jeg måtte flytte den tilbake, siden jeg bruker pc-en til å gjøre lekser på på et skrivebord. Konklusjon: Fra mitt syn er det objektivt sett enklere å koble en konsoll til tv, kontra en pc til tv. Min logikk tilsier at dette absolutt ikke er søkt. Unødvendig å trekke frem en annen diskusjon for å bevise min "uvitenhet". Bidrar ikke til så mye mer nyttig enn en uvennelig diskusjon. Endret 31. oktober 2009 av Cuz Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 For å ta ein del praktiske eksempler: Ein dedikert spel-PC er ofte stasjonær som står ved eit PC-bord med ein PC-skjerm. Ofte i eit anna rom enn TV-en. For å bruke TV-en til PC-spel må du då flytte PC-en, samt flytte den tilbake etterpå. Eventuelt ha eit kabelopplegg, men det utelukkar seg sjølv dersom PC-en står i eit anna rom. Konsollen er 100% uavhengig av drivere. Eventuelle oppdateringer kjem automatisk. Du treng ikkje tenke på om maskinvaren er god nok for eit nytt spel. Du må kanskje konfigurere joypad til kvart spel, til nokon fungerer den kanskje ikkje. Det er ingen tekniske barrierer som hindrar ein i å bruke ein PC på same måte som ein konsoll. Du kan kople den til TV-en og bruke joypad. Det er dei praktiske barrierene som eg trur hindrar dei fleste frå å bruke PC-en meir aktivt som ein konsoll. Ein konsoll er enkel i bruk. Herlig å høre at noen kan skrive så bra det jeg prøver å få fram. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Dette må du med en konsoll også, det er et meningsløst eksempel, en dedikert spill-PC står der du liker best at den står, akkurat på samme måte som en konsoll. Om man har en PC dedikert til spill, liker best å spille i stua, men allikevel lagrer den på et PC-bord, så er man rett og slett dum. Det samme med konsollen, man lagrer den jo der man har mest glede av den. Hvorfor i alle dager skulle man lagret en dedikert spill-PC på kontoret, om man bruker den til å spille med i stua? Ein konsoll står i 99% av tilfellene fast ved ein TV og brukes kun på ein TV. Så nei, det må du ikkje. Eg har aldri sett ein normal familie som har ein dedikert spel-PC ståande i ei stove eller på eit TV-rom. Det er upraktisk og forstyrrande for begge parter. For ein person som bur aleine i ein hybel eller leilighet, eventuelt med ein anna person er det litt forskjellig, men praktiske hensyn må ein framleis ta. Til online gaming eller single player på PC er det for dei fleste greiast å ha PC-en ståande på eit rom, eventuelt kontor. Der kan ein ha høgtalere og snakke med andre over nett utan å forstyrre resten av huset. Korleis kan du påstå at det er praktisk i ei stove? Om du då seinare på dagen vil spele FIFA med eit par kameratar må du enten samle dei rundt ein 20" PC-skjerm, eller drasse PC-en inn til TV-en og kople den opp der. Det er ikkje snakk om enten eller her, det er snakk om forskjellig bruk og forskjellige behov. Kvar ein "likar" å spele best betyr ingenting, det er snakk om praktiske hensyn ved forskjellig bruk. Eg veit ikkje korleis du har plassert ditt utstyr, men når eg vaks opp var det lite populært om ein prøvde å plassere ein PC i stova som skulle brukast til både online og som lokal multiplayer. Du må vel kunne sjå at det finnes scenarioer der dette er upraktisk? I dag blir det vanlegare med TV på fleire rom, då er det lettare å ha både TV og PC i eit medierom. I sånne tilfeller er det mykje lettare dersom det finnes eit TV i ei stove samtidig som kan brukast til TV eller film. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Zeph skrev så bra at denne kommentaren ble overflødig. Endret 31. oktober 2009 av Cuz Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg forutsetter jo her selvsagt at man har en oppsatt enhet fra før, å flytte den for å koble i TVen består da av å koble den til bilde, strøm og lyd. ENheten er oppsatt fra før, med det utstyret som hører til. Og uansett om man tar med å koble til mus. Er det engang et seriøst argument fra din side? Argumentet ditt er at man må koble til en mus? Noe som tar kanskje 1 sekund? Noe man gjør bare en gang, når man kobler oppsettet til TV? Det blir som jeg skulle argumentere for at konsoll er vanskligere å koble opp, fordi jeg må lene meg 20 cm lengre til høyre for å koble i HDMI-pluggen på en 360. Det er ting som i praksis er 100% irrelevant. Det framstår mer som du prøver å ro deg vekk fra påstanden din med å peke på irrelevante teknikaliteter enn noe annet. Angående joypad, så er det COsmo kramer som framstiller det som det ikke er mulig på PC, du har vel fått med deg at dette fint går. Man plasserer jo gjerne PCen under TVen når man har den koblet til TV, det er uproblemtisk å få til om man faktisk har en PC til det bruket, de er ikke større enn en ok forsterker. I praksis er det akkurat like lett å koble til en PC som konsoll. Din situasjon er at du ikke har en dedikert spill-PC. PCer er så gode til andre ting, at du også bruker den til det. Du har valgt en løsning der du bruker PCen til flere ting. Det har sitt eget sett fordeler og ulemper kontra en dedikert spill-PC (blant annet er det en billigere løsning en konsoll, fordi man i praksis bare trenger et kraftigere skjermkort), men det er en helt annen sak en det som diskuteres, nemlig en dedikert spill-PC. At PCen din er så kraftig at den kan brukes til mange andre ting gjør den ikke til noen dårligere spillplattform. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Dette må du med en konsoll også, det er et meningsløst eksempel, en dedikert spill-PC står der du liker best at den står, akkurat på samme måte som en konsoll. Om man har en PC dedikert til spill, liker best å spille i stua, men allikevel lagrer den på et PC-bord, så er man rett og slett dum. Det samme med konsollen, man lagrer den jo der man har mest glede av den. Hvorfor i alle dager skulle man lagret en dedikert spill-PC på kontoret, om man bruker den til å spille med i stua? Ein konsoll står i 99% av tilfellene fast ved ein TV og brukes kun på ein TV. Så nei, det må du ikkje. Eg har aldri sett ein normal familie som har ein dedikert spel-PC ståande i ei stove eller på eit TV-rom. Det er upraktisk og forstyrrande for begge parter. For ein person som bur aleine i ein hybel eller leilighet, eventuelt med ein anna person er det litt forskjellig, men praktiske hensyn må ein framleis ta. Til online gaming eller single player på PC er det for dei fleste greiast å ha PC-en ståande på eit rom, eventuelt kontor. Der kan ein ha høgtalere og snakke med andre over nett utan å forstyrre resten av huset. Korleis kan du påstå at det er praktisk i ei stove? Om du då seinare på dagen vil spele FIFA med eit par kameratar må du enten samle dei rundt ein 20" PC-skjerm, eller drasse PC-en inn til TV-en og kople den opp der. Det er ikkje snakk om enten eller her, det er snakk om forskjellig bruk og forskjellige behov. Kvar ein "likar" å spele best betyr ingenting, det er snakk om praktiske hensyn ved forskjellig bruk. Eg veit ikkje korleis du har plassert ditt utstyr, men når eg vaks opp var det lite populært om ein prøvde å plassere ein PC i stova som skulle brukast til både online og som lokal multiplayer. Du må vel kunne sjå at det finnes scenarioer der dette er upraktisk? I dag blir det vanlegare med TV på fleire rom, då er det lettare å ha både TV og PC i eit medierom. I sånne tilfeller er det mykje lettare dersom det finnes eit TV i ei stove samtidig som kan brukast til TV eller film. Hva er mest forstyrrende, spille CoD4 på en PC i stua, eller spille Cod4 x360? Hva er mest upraktisk for andre, snakke over nett med en PC, eller snakke over nett med en konsoll? Det er helt likt, de andre i huset merker ingen som helst forskjell (utenom kanskje at konsollen bråker mer). Du lager argumentet som ikke har noen basis i realiteten, enn så lenge du helt fritt kan kbole en dedikert spill-PC til en TV om du ønsker det, eller spille med konsollen på kontoret om du vil forstyrre andre mindre. Det er like tungvint i begge tilfeller å flytte den fra det enes stedet til det andre. Det er like forstyrrende for andre i huset å spille LAN, lokalt eller ikke, med konsoll som det er med PC. At det er snakk om forskjellige behov er akkurat det du ignorerer med denne argumentasjonsrekka, begge plattformer er fleksible nok til å plasseres der du vil, det er ikke et argument for noen av de. Du kan plassere begge der de passer deg best. Jeg har en PC til spill på stua, jeg plasser ting etter sånn det passer meg best, ikke etter hva som er vanlig. AtW Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Jeg forutsetter jo her selvsagt at man har en oppsatt enhet fra før, å flytte den for å koble i TVen består da av å koble den til bilde, strøm og lyd. ENheten er oppsatt fra før, med det utstyret som hører til. Og uansett om man tar med å koble til mus. Er det engang et seriøst argument fra din side? Argumentet ditt er at man må koble til en mus? Noe som tar kanskje 1 sekund? Noe man gjør bare en gang, når man kobler oppsettet til TV? Det blir som jeg skulle argumentere for at konsoll er vanskligere å koble opp, fordi jeg må lene meg 20 cm lengre til høyre for å koble i HDMI-pluggen på en 360. Det er ting som i praksis er 100% irrelevant. Det framstår mer som du prøver å ro deg vekk fra påstanden din med å peke på irrelevante teknikaliteter enn noe annet. Angående joypad, så er det COsmo kramer som framstiller det som det ikke er mulig på PC, du har vel fått med deg at dette fint går. Man plasserer jo gjerne PCen under TVen når man har den koblet til TV, det er uproblemtisk å få til om man faktisk har en PC til det bruket, de er ikke større enn en ok forsterker. I praksis er det akkurat like lett å koble til en PC som konsoll. Din situasjon er at du ikke har en dedikert spill-PC. PCer er så gode til andre ting, at du også bruker den til det. Du har valgt en løsning der du bruker PCen til flere ting. Det har sitt eget sett fordeler og ulemper kontra en dedikert spill-PC (blant annet er det en billigere løsning en konsoll, fordi man i praksis bare trenger et kraftigere skjermkort), men det er en helt annen sak en det som diskuteres, nemlig en dedikert spill-PC. At PCen din er så kraftig at den kan brukes til mange andre ting gjør den ikke til noen dårligere spillplattform. AtW På hvilken måte framstiller han det som det ikke er mulig på PC? For jeg ser ikke dette. Det kreves ikke akkurat enorme krefter å kjøre word til kontoroppgaver. Vi diskuterer pc-er som kan brukes til spill ja, vi sa aldri noe om at den ikke kan brukes til andre ting. De fleste bruker vel ikke pc-en kun til spilling uansett. Har du forresten en dedikert pc under tv-en som du kun bruker til spilling? Og en ekstra pc til andre oppgaver du har plassert på skrivebordet? Dette er en dyr løsning, og enda et argument for konsoll. Hvis du vil slippe styret med lange kabler og flytting av pc frem og tilbake trenger du to pcer. Endret 31. oktober 2009 av Cuz Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Jeg forutsetter jo her selvsagt at man har en oppsatt enhet fra før, å flytte den for å koble i TVen består da av å koble den til bilde, strøm og lyd. ENheten er oppsatt fra før, med det utstyret som hører til. Og uansett om man tar med å koble til mus. Er det engang et seriøst argument fra din side? Argumentet ditt er at man må koble til en mus? Noe som tar kanskje 1 sekund? Noe man gjør bare en gang, når man kobler oppsettet til TV? Det blir som jeg skulle argumentere for at konsoll er vanskligere å koble opp, fordi jeg må lene meg 20 cm lengre til høyre for å koble i HDMI-pluggen på en 360. Det er ting som i praksis er 100% irrelevant. Det framstår mer som du prøver å ro deg vekk fra påstanden din med å peke på irrelevante teknikaliteter enn noe annet. Angående joypad, så er det COsmo kramer som framstiller det som det ikke er mulig på PC, du har vel fått med deg at dette fint går. Man plasserer jo gjerne PCen under TVen når man har den koblet til TV, det er uproblemtisk å få til om man faktisk har en PC til det bruket, de er ikke større enn en ok forsterker. I praksis er det akkurat like lett å koble til en PC som konsoll. Din situasjon er at du ikke har en dedikert spill-PC. PCer er så gode til andre ting, at du også bruker den til det. Du har valgt en løsning der du bruker PCen til flere ting. Det har sitt eget sett fordeler og ulemper kontra en dedikert spill-PC (blant annet er det en billigere løsning en konsoll, fordi man i praksis bare trenger et kraftigere skjermkort), men det er en helt annen sak en det som diskuteres, nemlig en dedikert spill-PC. At PCen din er så kraftig at den kan brukes til mange andre ting gjør den ikke til noen dårligere spillplattform. AtW På hvilken måte framstiller han det som det ikke er mulig på PC? For jeg ser ikke dette. Det kreves ikke akkurat enorme krefter å kjøre word til kontoroppgaver. Vi diskuterer pc-er som kan brukes til spill ja, vi sa aldri noe om at den ikke kan brukes til andre ting. De fleste bruker vel ikke pc-en kun til spilling uansett. Har du forresten en dedikert pc under tv-en som du kun bruker til spilling? Og en ekstra pc til andre oppgaver du har plassert på skrivebordet? Dette er en dyr løsning, og enda et argument for konsoll. Hvis du vil slippe styret med lange kabler og flytting av pc frem og tilbake trenger du to pcer. Uansett; vil se deg argumentere mot de argumentene Zeph har skrevet over, om hvor tungvindt det faktisk er å spille konsoll på en storskjerm. Les innlegget hans igjen, det bør være ganske tydelig. Om ikke så får vi bare nøye oss med å være uenig. Jeg vet ikke hva de fleste gjør. Jeg bruker PC ved Tven til spill, film og musikk, og har i tilegg en annen PC. At en spill-pC er dyrere i innkjøp enn en konsoll har jeg aldri benktet, og dette har vi vært igjennom tidligere i tråden. Det brukes som argument at en konsoll er billigere enn en PC, ja det er riktig, men da får du jo faktisk en hel ekstra PC. VI har snakket om dedikerte spill-PCer. Det er ikke "enda et argument" det er et argument vi har vært igjennom før, og et jeg regner med de fleste er enige i. (når du derimot snakker om en PC og en konsoll, så er det ikke noe billigere enn en PC du bruker til begge deler i praksis, ihvertfall ikke med samme ytelse) AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Veit ikkje om eg gidd gå lengre i denne diskusjonen. For å ta nokre korte punkt: Eksempelet mitt var å spele f.eks. Counter-Strike med bruk av Teamspeak online og å spele FIFA 2009 på TV i lag med andre (ikkje online). Det er eit problem å sitje i stova og rope til folk i USA og Tyskland dersom det er andre i huset. Å ha eit spelelag med 2-3 andre som spelar FIFA nokre timar der ein faktisk tar opp TV-en er ikkje. I min TV-benk er det ikkje plass til noko PC, så den må stå ved sidan av, og ja, eg synest det er praktisk ulempe å kople frå alt av kabler til PC-en, flytte den eventuelt opp eller ned ein etasje og kople til TV-en kun for å spele eit anna spel ei stund. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) Ytelse/pris er en diskusjon vi ikke går inn på nå, vi snakket mer om det praktiske. Poenget mitt er; skal jeg slippe lange kabler og flytting av pc fram og tilbake trenger jeg to pcer, for jeg trenger en til skrivebordsoppgaver også. Hvorfor er ikke dette et relevant argument? Skal jeg spille online fps optimalt er det ikke helt lett å plassere en mus/tastatur på en sofa. Der er det enklere med konsoll, passer perfekt inn i hånda. Syntes du fremdeles at alle argumentene mine har vært søkte og uvitende? Håper du endrer litt på dette når du ser en med ca. lik tankegang som meg. Eller faller vi begge innenfor samme kategori? Endret 31. oktober 2009 av Cuz Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Veit ikkje om eg gidd gå lengre i denne diskusjonen. For å ta nokre korte punkt: Eksempelet mitt var å spele f.eks. Counter-Strike med bruk av Teamspeak online og å spele FIFA 2009 på TV i lag med andre (ikkje online). Det er eit problem å sitje i stova og rope til folk i USA og Tyskland dersom det er andre i huset. Å ha eit spelelag med 2-3 andre som spelar FIFA nokre timar der ein faktisk tar opp TV-en er ikkje. I min TV-benk er det ikkje plass til noko PC, så den må stå ved sidan av, og ja, eg synest det er praktisk ulempe å kople frå alt av kabler til PC-en, flytte den eventuelt opp eller ned ein etasje og kople til TV-en kun for å spele eit anna spel ei stund. Om du ikke kan skrike i stua de, så er det et problem uansett om du spiller konsoll eller PC, det har alt å si med hva slags spill du spiller, og ingenting med plattformen å gjøre. Å spille fortballspill kan man gjøre på PC, eller på konsoll, om det er mere akspetabelt i ditt hus. Har du en tv-benk som ikke er høy nok til en forsterker? Men jo, greit nok, om det er tilfellet, så er det en ulempe. Det er en praktisk ulempe å flytte spille-enheten din fra sted til sted, det er det uansett om spilleenheten din er konsoll eller PC. Og det er tydelig at hvor du spiller forskjellige ting har noe med hva slags spill det er, ikke hva slags enhet du spiller de gitte spillene på. Denne diskusjonen hadde nok dratt ut i litt mindre grad, om folk faktisk innså at begge enheter kan kboles til akkurat det man vil, og plasseres der man vil. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Poenget mitt er; skal jeg slippe lange kabler og flytting av pc fram og tilbake trenger jeg to pcer, for jeg trenger en til skrivebordsoppgaver også. Hvorfor er ikke dette et relevant argument? Skal jeg spille online fps optimalt er det ikke helt lett å plassere en mus/tastatur på en sofa. Der er det enklere med konsoll, passer perfekt inn i hånda. Syntes du fremdeles at alle argumentene mine har vært søkte og uvitende? Håper du endrer litt på dette når du ser en med ca. lik tankegang som meg. Eller faller vi begge innenfor samme kategori? Hvorfor er ikke hva et relevant argument? At det koster mer for en spillPC enn en konsoll? Det er et relevant argument, vi har diskutert det før, og jeg har sågar lsitet det opp i min liste over relevante argument. På konsoll har du ikke muligheten i det hele tatt til å spille fps optimalt. På PC kan du velge. Om du snakker om problematikken at online-pc-spillere er bedre fordi de spiller med mus, så har vi vært igjennom det før, og jeg har sagt meg enig i det. Alle argumentene er ikke søkte, men flere av de er det. AtW Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Veit ikkje om eg gidd gå lengre i denne diskusjonen. For å ta nokre korte punkt: Eksempelet mitt var å spele f.eks. Counter-Strike med bruk av Teamspeak online og å spele FIFA 2009 på TV i lag med andre (ikkje online). Det er eit problem å sitje i stova og rope til folk i USA og Tyskland dersom det er andre i huset. Å ha eit spelelag med 2-3 andre som spelar FIFA nokre timar der ein faktisk tar opp TV-en er ikkje. I min TV-benk er det ikkje plass til noko PC, så den må stå ved sidan av, og ja, eg synest det er praktisk ulempe å kople frå alt av kabler til PC-en, flytte den eventuelt opp eller ned ein etasje og kople til TV-en kun for å spele eit anna spel ei stund. Om du ikke kan skrike i stua de, så er det et problem uansett om du spiller konsoll eller PC, det har alt å si med hva slags spill du spiller, og ingenting med plattformen å gjøre. Å spille fortballspill kan man gjøre på PC, eller på konsoll, om det er mere akspetabelt i ditt hus. Har du en tv-benk som ikke er høy nok til en forsterker? Men jo, greit nok, om det er tilfellet, så er det en ulempe. Det er en praktisk ulempe å flytte spille-enheten din fra sted til sted, det er det uansett om spilleenheten din er konsoll eller PC. Og det er tydelig at hvor du spiller forskjellige ting har noe med hva slags spill det er, ikke hva slags enhet du spiller de gitte spillene på. Denne diskusjonen hadde nok dratt ut i litt mindre grad, om folk faktisk innså at begge enheter kan kboles til akkurat det man vil, og plasseres der man vil. AtW Dette har så absolutt blitt dratt ut ja, vi har alltid innsett at begge enheter kan kobles hvor man vil og plasseres hvor man vil. Du plasserer tanker på oss vi ikke har hatt før bare for å trykke oss ned. Unødvendig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 Dette har så absolutt blitt dratt ut ja, vi har alltid innsett at begge enheter kan kobles hvor man vil og plasseres hvor man vil. Du plasserer tanker på oss vi ikke har hatt før bare for å trykke oss ned. Unødvendig. Om folk har innsett dette, hvorfor fortsetter de da å argumentere som om det ikke er tilfellet? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå