Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Poll: Pc vs Konsoll. Hva liker du best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere ble eid hardt.

Han gikk for konsoll.

Haha!

Jeg sa allerede på førstesiden (post #11) av denne diskusjonen at jeg gikk for konsoll til kompisen min.

Har imidlertid ikke gjort noe for å dekke mitt eget behov enda (men har mer enn nok info til å gjøre det nå).

Har vært morsomt å følge med. Flere gode innlegg og til og med et par lattervekkende! :D Takk for all hjelp!

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Overraskende at det ikke ble oppdaga før nå! Men du vinner førsteprisen, Cuz!

Jeg hadde det travelt og den ene tråden fikk jeg ikke svar på raskt nok, derfor det ble to tråder. Håper ikke det støter noen. En moderator får evt finne ut av ett eller annet å gjøre, f.eks. legge den ene over på den andre eller liknende, men den er vel egentlig relevant begge steder?

Som du ser har ikke aktiviteten vært på langt nær så høy her. Kanskje det har med det å gjøre at dette er under konsoll/felles, og ikke så mange som går hit (de har ofte valgt en konsoll allerede når de er på denne delen av forumet)?

Får se om jeg ikke får skaffa meg en PS3 for eget bruk snart. :)

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt konsoll før, men kjøpte meg en PS3 nylig. Har alltid spilt på PC. For meg avhenger ALT av spillet. Konsoller er laget for spill som God of War, Uncharted, Little Big Planet, Fight Night, Dead or Alive og den slags. Selv føler jeg at FPS, RTS, adventure spill, RPG, taktiske skytespill/krigsspill fungerer best på PC, spesielt i multiplayer. Det er alt for få spillere som bruker mikrofon på konsoll til at kommunikasjon fungerer særlig bra. Jeg gjorde tabben å kjøpe Operation Flashpoint 2 til PS3, og føler at jeg ville ha mye bedre utbytte av det på PC.

Jeg kjøpte PS3 for å spille Fight Night Round 4, Brütal Legend, Gran Turismo 5, Uncharted (1 og 2) og God of War 3. Dragon Age, Mass Effect 2, Modern Warfare 2, de spiller jeg på PC.

Lenke til kommentar
Det spørs hvordan du definerer "kjører".

Jeg opplevde saftig lag selv med 8800GTS, og det var uakseptabelt å skru ned grafikken mer.

funket fint med mine 9800x2 i sli (totalt 4gpuer), men vil anta det er pga. at spillet faktisk bruker alle gpu og kjerner (har en intel 4kjerne@2,6Ghz)

helt sykt at pc`utgaven av spillet krever så mye, når det er laget til en såpass simpel maskin som xbox. så det minner altså om at utvikleren har laget 2 versjoner av spillet, og ikke bare konvertert xbox spillet til pc.

nesten så man skulle finne en xbox emulator å teste xbox spillet på pc lol

Jeg vet fra erfaring at GTA ikke støtter multiGPU..

ok, det kan sikkert stemme.. men jeg leste på hjemmesiden til gta at spillet støtter flere kjerner, så har man 4kjerner på cpu så hjelper det..

Lenke til kommentar
For å få det 3 ganger bedre på pc enn på konsoll må du betale 10 gang mer.

Betalte 9k, Drar GTA IV på max med ca 45 fps. Det ser mye smoothere ut. Kan noen bekrefte om at PS3/360 spill kjører på 30 fps?

Det er ganske mye framedrops ihvertfall, så det kjører ihvertfall ikke på 30 fps hele tiden (PS3-versjonen som jeg har mest erfaring med utover PC-versjonen)

AtW

Lenke til kommentar

Gta IV på xbox360 er ikke veldig artig. Fps drops er frekvente og hele spillet har et "blurry" skjær over seg. Hadde det artig med å bare kjøre rundt i San Andreas til xbox på grunn av god fps samme hva man gjorde, men dette er ikke tilfelle på Gta IV. Spillte gjennom historien som var bra, men ikke mer enn det.

Gta IV var uansett et stusselig spill estetisk sett.

Lenke til kommentar
Med konsoll slipper man også hardware-jaget. En ny konsoll holder stort sett noen år fremover til neste generasjon kommer noen år etterpå. Og grafikken blir bedre etterhvert som utviklere lærer seg mere og mere.

Joda, men man får litt "fattigmannsfølelse" når man i årevis har spilt i høy oppløsning på PC og så må ned til 720p når man spiller på konsoll. Det ironiske er selvsagt også at det på konsoll er enda større behov for god oppløsning da de fleste har den koblet opp mot en TV skjerm som oftest er større enn en PCmonitor.

Men det kommer også helt an på hva slags spill man ønsker. "Rock Band" og sosiale spill er best/enklest på konsoll mens FPSspill er best på PC.

Lenke til kommentar

Det ironiske er selvsagt også at det på konsoll er enda større behov for god oppløsning da de fleste har den koblet opp mot en TV skjerm som oftest er større enn en PCmonitor.

Du sitter som regel ikke 20cm fra tven, så vil si man trenger større oppløsning på en pc skjerm

Jeg personlig ser ikke mye forskjell på 720p og 1080p på min 37"

Lenke til kommentar
Det ironiske er selvsagt også at det på konsoll er enda større behov for god oppløsning da de fleste har den koblet opp mot en TV skjerm som oftest er større enn en PCmonitor.

Du sitter som regel ikke 20cm fra tven, så vil si man trenger større oppløsning på en pc skjerm

Enig i dette. Dvd kjører i veldig lav oppløsning, men greier å se bra ut på de fleste tv-er. Og blu-ray ser jo nærmest perfekt ut, selv om det "bare kjører i 720p" på HD-ready tv-er.

Men noen har vel litt vel sære krav.

Lenke til kommentar

Enig i dette. Dvd kjører i veldig lav oppløsning, men greier å se bra ut på de fleste tv-er. Og blu-ray ser jo nærmest perfekt ut, selv om det "bare kjører i 720p" på HD-ready tv-er.

Men noen har vel litt vel sære krav.

Kommer selvsagt mye an på øyet som ser. (Noen mener feks. endog at 24fps er bra nok i framerate.:lol: )

Men selvsagt, desto mindre skjermen er desto vanskeligere er det å se forskjell på feks. 720p og 1080p. Men når man begynner å bevege seg litt over 40" klarer nok de aller fleste som er middels interessert i bildekvalitet å se forskjell.

Det er hvertfall endel irriterende å sitte med stusselige 720p for min del, da tv skjermen er en god del større en PC monitoren min. Og dette til tross for at TV skjermen sikkert befinner seg ca. 1,5m lengre unna en PC skjermen. På filmer utgjør ikke forskjellen så mye fordi bildet er mindre skarpt enn grafikk.

Lenke til kommentar
Som du ser har ikke aktiviteten vært på langt nær så høy her. Kanskje det har med det å gjøre at dette er under konsoll/felles, og ikke så mange som går hit (de har ofte valgt en konsoll allerede når de er på denne delen av forumet)?

Får se om jeg ikke får skaffa meg en PS3 for eget bruk snart. :)

Mange holder seg nok på 'sine' delforum, og mange vil nok ikke gi råd om slikt som dette fordi man blir stemplet som fanboy med engang man gjør det.

Uansett..

PS3/PC er en meget god kombinasjon, du får tilgang til mange ekte eksklusiver og bra valgmuligheter til begge plattformene. Det er forøvrig mine 2 favoritt-plattformer også. :)

Wii/PC har flere spill med større forskjell på spillene, men jeg liker egentlig de litt bedre PS3-spillene, og synes de aller fleste Wii-spill er lavbudsjett-spill, med PS2-lignende grafikk. Og med noen få unntak er det få spill der som appelerer til meg.

Men hvis du driter i grafikk og slikt, så er det kanskje ett bedre valg. Også klart konsollen med minst fare for å bli ødelagt (og brukt, hehe).

PC/360 synes jeg er den dårligste kombinasjonen.

De 'eksklusive' spillene til 360 er ofte dårligere versjoner av PC-spillene, med online for 500,- i året. De blir kallt 'eksklusive' så snart dem ikke finnes på PS3.

Fordelene i forhold til PC er at driver/innstallasjonsproblemer er ofte borte, og mange spillere er aktive i voice-chat.

Hovedbakdelen er at online-funksjonalitet, og oppgradering av konsollen er grådig dyrt, kvaliteten er lav.

Universal voice-chat er både ett pluss og minus; du kan snakke med andre folk, selv om dere ikke spiller samme spill, noe som selvsagt er kult. Men kan være litt plagsomt når du prøver å si noe til medspillere som er opptatt med å snakke med andre.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Hovedbakdelen er at online-funksjonalitet, og oppgradering av konsollen er grådig dyrt, kvaliteten er lav.

Kva meiner du med dette?

De 'eksklusive' spillene til 360 er ofte dårligere versjoner av PC-spillene, med online for 500,- i året. De blir kallt 'eksklusive' så snart dem ikke finnes på PS3.

Kva legg du i ordet "eksklusiv" då? Eit spel som ikkje finnes på X360 er PS3-ekslusiv. Eg har ikkje noko inntrykk av at spela er dårlegare versjonar av PC-spel. Online-medlemskap kan du og få kjøpt for 250 kroner.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...