Gå til innhold

Poll: Pc vs Konsoll. Hva liker du best?


Anbefalte innlegg

Poenget mitt er; skal jeg slippe lange kabler og flytting av pc fram og tilbake trenger jeg to pcer, for jeg trenger en til skrivebordsoppgaver også. Hvorfor er ikke dette et relevant argument?

 

Skal jeg spille online fps optimalt er det ikke helt lett å plassere en mus/tastatur på en sofa. Der er det enklere med konsoll, passer perfekt inn i hånda.

 

Syntes du fremdeles at alle argumentene mine har vært søkte og uvitende? Håper du endrer litt på dette når du ser en med ca. lik tankegang som meg. Eller faller vi begge innenfor samme kategori?

Hvorfor er ikke hva et relevant argument? At det koster mer for en spillPC enn en konsoll? Det er et relevant argument, vi har diskutert det før, og jeg har sågar lsitet det opp i min liste over relevante argument.

 

På konsoll har du ikke muligheten i det hele tatt til å spille fps optimalt. På PC kan du velge. Om du snakker om problematikken at online-pc-spillere er bedre fordi de spiller med mus, så har vi vært igjennom det før, og jeg har sagt meg enig i det.

 

Alle argumentene er ikke søkte, men flere av de er det.

 

AtW

Jesus christ, jeg gir snart opp her.

 

Det var ikke relevant akkurat for det vi snakket om nå, til diskusjonen generell er den det, men ville ikke gå på den akkurat der og da. (unngå avsporing)

 

Jeg snakket selvfølgelig optimalt iforhold til andre pc-spillere. Det er ikke så ideellt å spille mot andre online med mus/tastatur i fanget og på sofaen. Konsoll er ikke optimalt på fps, helt enig, men det var heller ikke poenget mitt.

 

 

Syntes ikke du at det er unødvendig å kalle andre uvitende og søkte og referere til andre diskusjoner tidligere for å bevise dette?

Du av alle burde jo vite det...

 

Dette har så absolutt blitt dratt ut ja, vi har alltid innsett at begge enheter kan kobles hvor man vil og plasseres hvor man vil. Du plasserer tanker på oss vi ikke har hatt før bare for å trykke oss ned. Unødvendig.

 

Om folk har innsett dette, hvorfor fortsetter de da å argumentere som om det ikke er tilfellet?

 

AtW

Fordi vi snakker om de praktiske utfordringene ved dette, ikke om det er teknisk mulig eller ikke. Hvis ikke henger du et stykke bak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skrevet det før kan godt skrive det igjen. Det er ikke noen større oppgave og flytte datamaskinen enn konsollen. Fordi man kan plassere begge to hvor man vil og koble de til hva man vil. Er vi enige i det?

 

Er heller ikke enig at familien setter noe større pris på at jeg sitter med noen venner på xboxen og spiller call of duty 4 enn om jeg sitter og spiller for meg selv på en datamaskin. Vil si at de bråker like mye, men at datamaskinen kan bråke mye mindre ettersom det er mulig med en helt passiv kjøleløsning og derfor en helt stille datamaskin.

 

At datamaskinen er som en spillmaskin dyrere enn konsoll stemmer ganske godt, men datamaskinen har jo og mange andre bruksområder.

 

Handkontroll diskusjon er vi vel ferdig med? På pc kan du velge på alle spill, på ps3 (xbox?) kan du bare bruke tastatur og mus på noen spill. Og jeg slenger meg godt tilbake i sofaen med tastaturet på fanget og mx air i handen :)

 

 

Kjetil

 

 

Har spilt call of duty på pc og Xbox. Hvorfor er det så mye bedre på pc? Syns det er best på konsoll jeg

 

 

Hva mener du? Hvilken plattform man nyter spillet mest på er jo helt individuelt? MEN pcer har bedre grafikk.

Lenke til kommentar

Om folk har innsett dette, hvorfor fortsetter de da å argumentere som om det ikke er tilfellet?

 

AtW

Fordi vi snakker om de praktiske utfordringene ved dette, ikke om det er teknisk mulig eller ikke. Hvis ikke henger du et stykke bak.

 

Folk trekker fram praktiske utfordringer som ikek er tilfellet i realiteten, eksempler som bare er relavante om det ikke hadde vært tilfellet at man kan koble sin spillenhet som man selv ønsker.

 

Det mangler ikke på søkte argumenter som har kommet ganske nylig, feks det underlige argumentet "pcen kan brukes til mer, og derfor må jeg lytte den rundt". Har du godt bort ifra dette argumentet også?

 

AtW

 

Har spilt call of duty på pc og Xbox. Hvorfor er det så mye bedre på pc? Syns det er best på konsoll jeg

 

Fordi du kan velge kontroller, bedre sutom-muligheter, samt bedre grafikk. Om det er så vanvittig mye bedre kan vel diskuteres, men bedre er det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har skrevet det før kan godt skrive det igjen. Det er ikke noen større oppgave og flytte datamaskinen enn konsollen. Fordi man kan plassere begge to hvor man vil og koble de til hva man vil. Er vi enige i det?

 

Er heller ikke enig at familien setter noe større pris på at jeg sitter med noen venner på xboxen og spiller call of duty 4 enn om jeg sitter og spiller for meg selv på en datamaskin. Vil si at de bråker like mye, men at datamaskinen kan bråke mye mindre ettersom det er mulig med en helt passiv kjøleløsning og derfor en helt stille datamaskin.

 

At datamaskinen er som en spillmaskin dyrere enn konsoll stemmer ganske godt, men datamaskinen har jo og mange andre bruksområder.

 

Handkontroll diskusjon er vi vel ferdig med? På pc kan du velge på alle spill, på ps3 (xbox?) kan du bare bruke tastatur og mus på noen spill. Og jeg slenger meg godt tilbake i sofaen med tastaturet på fanget og mx air i handen :)

 

 

Kjetil

 

 

Har spilt call of duty på pc og Xbox. Hvorfor er det så mye bedre på pc? Syns det er best på konsoll jeg

 

 

Hva mener du? Hvilken plattform man nyter spillet mest på er jo helt individuelt? MEN pcer har bedre grafikk.

Dette blir vel mer en repetesjon av argumenter vi allerede har gjennomgått, blitt ferdige med, og som nye folk også vil gjennomgå.

 

1. Ikke i det hele tatt. Gidder ikke gjennomgå dette en gang til, da det bare blir en resirkulering av argumenter jeg har brukt før. Flyttinga er kanskje grei, men jeg skal ha en pc til skrivebordet mitt også, og gidder ikke kjøpe to.

2. Når du sitter i stua bråker du i hele stua. På rommet ditt bråker du i rommet ditt.

3. Jupp.

4. Jeg syntes det er bedre med mus på et fast bord, men smak og behag =)

Lenke til kommentar
1. Ikke i det hele tatt. Gidder ikke gjennomgå dette en gang til, da det bare blir en resirkulering av argumenter jeg har brukt før. Flyttinga er kanskje grei, men jeg skal ha en pc til skrivebordet mitt også, og gidder ikke kjøpe to.

NEI!

 

 

Jeg har pcen og konsollen koblet til både tven og dataskjermen hele tiden samtidlig, har lydd på høytalere og ut av tven. Jeg har altså konsoll på tv og dataskjerm OG pc på tv og dataskjerm. Altså er argumentet ikke reelt ettersom det kommer helt ann på hvordan oppsettet ser ut. Hvis jeg av mangel på plass må pakke ned xboxen etter bruk hver gang er ikke dette noe minus for selve konsollen!

 

 

Kjetil

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

Om folk har innsett dette, hvorfor fortsetter de da å argumentere som om det ikke er tilfellet?

 

AtW

Fordi vi snakker om de praktiske utfordringene ved dette, ikke om det er teknisk mulig eller ikke. Hvis ikke henger du et stykke bak.

 

Folk trekker fram praktiske utfordringer som ikek er tilfellet i realiteten, eksempler som bare er relavante om det ikke hadde vært tilfellet at man kan koble sin spillenhet som man selv ønsker.

 

Det mangler ikke på søkte argumenter som har kommet ganske nylig, feks det underlige argumentet "pcen kan brukes til mer, og derfor må jeg lytte den rundt". Har du godt bort ifra dette argumentet også?

 

AtW

 

Har spilt call of duty på pc og Xbox. Hvorfor er det så mye bedre på pc? Syns det er best på konsoll jeg

 

Fordi du kan velge kontroller, bedre sutom-muligheter, samt bedre grafikk. Om det er så vanvittig mye bedre kan vel diskuteres, men bedre er det.

 

AtW

Skjønner ikke helt argumentet mitt heller som du har sakset ut. Hvilken sammenheng var dette? Skal jeg bruke den til å spille på storskjerm må jeg jo flytte den/ koble til lange kabler?

 

Hvilke argumenter om praktiske utfordringer snakker du om som er så dårlige?

Syntes det er unødvendig å ta en så spydig tone, når du påstår at vi ikke har visst at det har vært teknisk mulig fordi argumentene våre ikke når opp.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Jeg må ikke flytte noe som helst for og spille verken xbox eller pc på storskjerm eller dataskjerm. Dette har ingenting med selve konsollen eller pcen og gjøre ettersom begge kan kobles til på hvilken som helst hdmi skjerm.

 

 

beklager for den spydige tonen,

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
1. Ikke i det hele tatt. Gidder ikke gjennomgå dette en gang til, da det bare blir en resirkulering av argumenter jeg har brukt før. Flyttinga er kanskje grei, men jeg skal ha en pc til skrivebordet mitt også, og gidder ikke kjøpe to.

NEI!

 

 

Jeg har pcen og konsollen koblet til både tven og dataskjermen hele tiden samtidlig, har lydd på høytalere og ut av tven. Jeg har altså konsoll på tv og dataskjerm OG pc på tv og dataskjerm. Altså er argumentet ikke reelt ettersom det kommer helt ann på hvordan oppsettet ser ut. Hvis jeg av mangel på plass må pakke ned xboxen etter bruk hver gang er ikke dette noe minus for selve konsollen!

 

 

Kjetil

Flott for deg, men jeg snakket om mitt tilfelle. Det er ikke så mange som gjør som du, men hørtes ut som en veldig grei løsning =)

Argumentet er reelt fordi det er enklere å koble en konsoll til tv/anlegg enn det er pc. Du må vel hele tiden stille inn på hvilken skjerm bildet skal vises på? Samme med lyd?

Virker litt tungvindt sprø du meg, iforhold til konsoll hvor det naturlig er koblet til tv.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt argumentet mitt heller som du har sakset ut. Hvilken sammenheng var dette? Skal jeg bruke den til å spille på storskjerm må jeg jo flytte den/ koble til lange kabler?

 

Hvilke praktiske utfordringer snakker du om som er så dårlige?

Syntes det er unødvendig å ta en så spydig tone, når du påstår at vi ikke har visst at det har vært teknisk mulig fordi argumentene våre ikke når opp.

 

Vi snakker om den dedikert spill-PC, at du ikke har en dedikert spill-PC gjør ikke den til tungvint å spille på. Det er jo et nytt, utrolig søkt argument. Jeg har ingen x360, men jeg argumenterer ikke med at det er mer tungvint med en 360, fordi jeg må dra til elkjøp å skaffe en, kontra å bare flytte en PC. Her er diskusjonen vi er inne i. Hva er fordelene og ulempene med en dediekrt spill-PC kontra en konsoll. Da er det helet meningsløst å argumentere imot en dedikert spille-PC at det fungerer dårlig i praksis fordi du faktisk ikke ha en. Hvordan skal jeg forholde meg til den type argumentasjon?

 

Prøv å tenk deg tilfelle

1. Du har kjøpt en spill-PC, hvordan er det å bruke i praksis.

2. Du har kjøpt deg en konsoll, hvordan er det å bruke i praksis.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg må ikke flytte noe som helst for og spille verken xbox eller pc på storskjerm eller dataskjerm. Dette har ingenting med selve konsollen eller pcen og gjøre ettersom begge kan kobles til på hvilken som helst hdmi skjerm.

 

 

beklager for den spydige tonen,

Begge kan det ja, men det er bittelitt enklere med konsoll, siden den tar mindre plass og støtter en håndkontroll naturlig. Kan vi si oss enige om dette, om intet annet?

Lenke til kommentar
1. Ikke i det hele tatt. Gidder ikke gjennomgå dette en gang til, da det bare blir en resirkulering av argumenter jeg har brukt før. Flyttinga er kanskje grei, men jeg skal ha en pc til skrivebordet mitt også, og gidder ikke kjøpe to.

NEI!

 

 

Jeg har pcen og konsollen koblet til både tven og dataskjermen hele tiden samtidlig, har lydd på høytalere og ut av tven. Jeg har altså konsoll på tv og dataskjerm OG pc på tv og dataskjerm. Altså er argumentet ikke reelt ettersom det kommer helt ann på hvordan oppsettet ser ut. Hvis jeg av mangel på plass må pakke ned xboxen etter bruk hver gang er ikke dette noe minus for selve konsollen!

 

 

Kjetil

Flott for deg, men jeg snakket om mitt tilfelle. Det er ikke så mange som gjør som du, men hørtes ut som en veldig grei løsning =)

Argumentet er reelt fordi det er enklere å koble en konsoll til tv/anlegg enn det er pc. Du må vel hele tiden stille inn på hvilken skjerm bildet skal vises på? Samme med lyd?

Virker litt tungvindt sprø du meg, iforhold til konsoll hvor det naturlig er koblet til tv.

 

 

Hva ganske sikker på at vi diskuterer fordelene og ulempene med de forskjellige? men det vil vel ganske i ditt tilfelle være verre ja.

 

Jeg må ikke stille inn noe ettersom jeg alltid har alle kablene i, la oss si at jeg starter opp pcn med høytalere og pc skjerm, da bruker jeg en knapp for å skru på tven som henter opp signalet fra en skjermkabel og lyden fra en lydkabel, så skrur jeg av skjermen og høytalerne på mitt skrivebordet og legger meg i sofaen og spiller på tven. Er litt vanskelig og skrive, men skjønte du?

 

 

posten over er jeg enig i ja, ettersom konsollen er vesentlig mindre enn mitt kabinett

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
Flott for deg, men jeg snakket om mitt tilfelle. Det er ikke så mange som gjør som du, men hørtes ut som en veldig grei løsning =)

Argumentet er reelt fordi det er enklere å koble en konsoll til tv/anlegg enn det er pc. Du må vel hele tiden stille inn på hvilken skjerm bildet skal vises på? Samme med lyd?

Virker litt tungvindt sprø du meg, iforhold til konsoll hvor det naturlig er koblet til tv.

 

Ja, for meg er det slik at jeg ikke har en 360, så 360 gir meg i praksis en dårlig spillopplevelse. PC er best....

 

Hvorfor skal vi snakke om vårt tilfelle slik det er i dag? Det gir ingen mening i denne diskusjonen. VI har allerede gjort våre valg, du har ingen spill-PC, jeg har ingen 360, man kan ikke utifra den enkelste situasjonen hos hver av oss bedømme fordelen og ulempene, fordi ingen av oss har begge to.

 

AtW

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt argumentet mitt heller som du har sakset ut. Hvilken sammenheng var dette? Skal jeg bruke den til å spille på storskjerm må jeg jo flytte den/ koble til lange kabler?

 

Hvilke praktiske utfordringer snakker du om som er så dårlige?

Syntes det er unødvendig å ta en så spydig tone, når du påstår at vi ikke har visst at det har vært teknisk mulig fordi argumentene våre ikke når opp.

 

Vi snakker om den dedikert spill-PC, at du ikke har en dedikert spill-PC gjør ikke den til tungvint å spille på. Det er jo et nytt, utrolig søkt argument. Jeg har ingen x360, men jeg argumenterer ikke med at det er mer tungvint med en 360, fordi jeg må dra til elkjøp å skaffe en, kontra å bare flytte en PC. Her er diskusjonen vi er inne i. Hva er fordelene og ulempene med en dediekrt spill-PC kontra en konsoll. Da er det helet meningsløst å argumentere imot en dedikert spille-PC at det fungerer dårlig i praksis fordi du faktisk ikke ha en. Hvordan skal jeg forholde meg til den type argumentasjon?

 

Prøv å tenk deg tilfelle

1. Du har kjøpt en spill-PC, hvordan er det å bruke i praksis.

2. Du har kjøpt deg en konsoll, hvordan er det å bruke i praksis.

 

AtW

1. Fordi jeg har koblet en pc til en tv, og spillt med mus og tastatur gjentatte ganger. Jeg vet hvordan dette fungerer, og syntes ikke det er helt optimalt.

 

Sikter du til at jeg er inhabil i diskusjonen, fordi jeg ikke har den dedikert pc stående under tv-en min?

 

Det som spiret diskusjonen handlet om hvordan det var å spille med en pc på en storskjerm. Vi spesifiserte aldri at dette gjaldt en dedikert pc under en tv. Det er heller få som velger å gjøre dette, og jeg så på det scenarioet som irrelevant.

 

Jeg snakket om de tekniske utfordringene ved å ha en pc et annet sted enn ved en tv, for så å få bildet og lyden over på en storskjerm.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Flott for deg, men jeg snakket om mitt tilfelle. Det er ikke så mange som gjør som du, men hørtes ut som en veldig grei løsning =)

Argumentet er reelt fordi det er enklere å koble en konsoll til tv/anlegg enn det er pc. Du må vel hele tiden stille inn på hvilken skjerm bildet skal vises på? Samme med lyd?

Virker litt tungvindt sprø du meg, iforhold til konsoll hvor det naturlig er koblet til tv.

 

Ja, for meg er det slik at jeg ikke har en 360, så 360 gir meg i praksis en dårlig spillopplevelse. PC er best....

 

Hvorfor skal vi snakke om vårt tilfelle slik det er i dag? Det gir ingen mening i denne diskusjonen. VI har allerede gjort våre valg, du har ingen spill-PC, jeg har ingen 360, man kan ikke utifra den enkelste situasjonen hos hver av oss bedømme fordelen og ulempene, fordi ingen av oss har begge to.

 

AtW

Mener du at hele diskusjonen har vært bortkastet? :p Håper da ikke det.

Lenke til kommentar
HEI!

 

Ser at overskriften har blitt endret og at det er lagt til en poll. Jeg som trådstarter synes jeg hadde fortjent et forvarsel/spørsmål til dette. Moderator kunne eventuelt startet en ny tråd.

 

 

Du har fått svar på spørsmålet ditt å nå lever tråden i en liten diskusjon mellom partene. Derfor har moderator skiftet til en mer passende trådnavn, og lagt til enn poll på request.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...