Gå til innhold

Poll: Pc vs Konsoll. Hva liker du best?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Her er et forsøk på å oppsummere hvilke deltema diskusjonen til nå har tatt opp:

 

* Pris ved førstegangs innkjøp av spillenhet

* Totalpris når du inkluderer spill, tilbehør og andre bruksområder over flere år

* Kvalitet på grafikken

* "Sofa-argumentet" (komfort, ved at du kan sitte foran tven)

* Om konsoll er bedre tilrettelagt for sosial gaming

* Tilgjengelighet/enkelhet

* Kontrollenhet og spillopplevelse

 

Skal ikke prøve å gjøre noen oppsummering av innholdet i argumentene her i førsteposten, men kan anbefale å lese post nr. 345-346 i tråden.

 

Send gjerne en pm eller legg inn et innlegg om det er ønsker til endringer i denne førsteposten.

 

Det følgende var den opprinnelige førsteposten:

 

Er det vits med konsoll hvis du har en ok pc?

Hva er det som er bedre med spillopplevelsen på konsoll?

 

håper på nokså snarlig svar da jeg må shoppe bursdagsgaven før selskapet..

Endret av trygvan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forguder konsollen min fremfor PCen jeg betalte 15 tusen for, det er rett og slett mye morsommere og spille på konsoll syns jeg. Får mer den gode spillfølelsen :) Så er det jo dette med partyspill da, Rock Band, Buzz, Singstar, Guitar Hero og lignende. Dette er jo utrolig artig, men, du får det da ikke på PC.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke store talentet for å klare fps med gamepad også, så hvis du ikke skal spille wow eller counterstrike vil et spill alltid være bedre på en stor flatskjerm med kompiser og øl på bordet.

 

Jeg for min del har både pc og konsoll, men det går mer i fifa på xbox enn far cry på pc f.eks..

 

Kjøp det du har mest lyst på nå, spar litt penger og kjøp alternativ 2 etterpå :):)

Endret av Assassina
Lenke til kommentar
De koster omtrent det samme.

 

playstation 3 slim, 2560,-

xbox 360 elite, 2199,-

 

 

habil gaming pc 5k+

 

Ergo, konsoll er billigst men man må jo ha en pc uansett og da kan man liksågreit fleske til med noen ekstra tusenlapper sånn at man kan spille wow og crysis i tilleg.

 

når det er sakt forstår jeg ikke hva folk maser om fps med gamepad, ja man er ikke like rask men er jo ufattelig skamdigg og sprenge i småbiter, skyte på, kutte i to combine/covernant/terrorister/fascister/zombier og islamistiske terrorister på en 42" tommer kobla på goanlegget i stua :)

 

LIGGESÅR OVER RYGGPROBLEMER OG DÅRLIG HOLDNING ANYDAY 8)

Endret av kristus?
Lenke til kommentar

Minner på premissen at pc allerede er i hus til han som eventuelt skulle få. Spørsmålet var om det er en god gave å gi til de som allerede har.

 

Vel, jeg tolket svarene som at det var det, og nå er det gjort! Det ble en Xbox elite pakke med Halo3 til 2500.

 

Takker for alle svar! :D

 

Edit: sorry, ser jeg gav litt lite info i starten der. Det var altså snakk om hvilken gave jeg og noen kompiser skulle gi til en fyr i bursdagsgave - om konsoll var noen ide når han allerede hadde en pc som er ok spesifisert. Problematikken er for øvrig også interessant for meg personlig, da jeg nå har en 4 år gammel bærbar som jeg enten kan skifte ut nå eller shoppe en konsoll og bruke den bærbare til "pc-oppgavene" i 1-2 år til.

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Foreslår begge. Da kan man spille FPS-spillene sine med mus og tastatur, som de skal spilles, og alle mulige konsollspesifikke spill på xboxen. F.eks. japanske RPG'r eller arcade-spill.

 

Det er kjekt å sitte i sofaen og spille på 40" skjerm, istedet for å sitte krøket fremover på PC'n på en kontorstol og få vondt i ryggen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Skal du spille FPS eller MMORPG, PC.

 

ferdig med den saken, folk kan få si hva de vil, men faktum er at for FPS så er mus+tastatur > gamepad. altid.

 

Enig før, uenig etter noen timer med konsoll. Er kontrollen gjort ordentlig er FPS på konsoll intet problem. F.eks Call of Duty 4 er rimelig godt med kontroll. Den sitter som den skal hele veien og man føler aldri at man mister styringa. Samme med Bioshock og Gears of War. Er kontrollen gjort for seg spiller det ingen rolle hvilken enhet spillet finnes på.

 

Gamer PC Vs Konsoll, et spørsmål uten fasit. Spørsmålet man alltid bør stille seg, er det verd det? Har investeringen min de spillene jeg ser etter? Lite nytte med knallsterk gamer PC når du kun skal spille minesveiper på den. Se alltid etter spillene først, og velg enhet deretter. Har du mange spill du vil spille på PC så går du for en PC, eller via versa. Dette er noe enn må bestemme selv, men velger man enhet etter spillene man har lyst å spille så er man garantert å få best utbytte av investeringen.

 

Tekniske løsninger som demoer, multiplayer og nedlastbart innhold finnes nå på begge enheter, så det er faktorer man slik sett slipper å tenke på. Like fint, så har man litt mindre å tenke på når man skal velge seg enhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...