zZzZz Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hvilken fil må jeg ordne på om jeg skal ha f.eks. xmms til å starte opp med en gang jeg logger inn? Lenke til kommentar
SuperMorten Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Trykk på start menyen og så på "kjør". Der skriver du "msconfig"...og da er det bare å sette igang :smile: Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Selv pleier jeg å legge en snarvei i startup folderen Lenke til kommentar
Invert Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Synes ikke kommentarene over her passet helt inn, dette er linux forum delen. Jeg Bruker fluxbox som windowmaker og da legger jeg ting jeg vil skal starte opp når jeg starter X i .xinitrc fila som ligger i hjemmemappen min. (/home/brukernavn) .xinitrc er skjult i konqueror og slikt siden den er "skjult", så du kan åpne den med pico i konsoll for eksempel. Et eksempel på .xinitrc fila: xmms & amsn & exec fluxbox Over her ser du hva som kan stå der, viktig med "&" etter tingene du starter men ikke windowmakern. Håper du får det til! Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Trykk på start menyen og så på "kjør". Der skriver du "msconfig"...og da er det bare å sette igang Selv pleier jeg å legge en snarvei i startup folderen Håper for guds skyld at dere spøker... Dette er flaut Det er riktig at hvis du ikke bruker en display manager (kdm/gdm/xdm) til å logge inn med så må du redigere /home/<brukernavn/.xinitrc, men hvis du bruker en display manager må du nok redigere /home/<brukernavn>/.xsession i stedet (gjelder i alle fall med kdm)... MarcelSB Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Han bruker GDM. I fila /etc/X11/gdm/Sessions/Fluxbox legger du til de linjene du vil ha. (se innlegg over) Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 24. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2003 Han bruker GDM. I fila /etc/X11/gdm/Sessions/Fluxbox legger du til de linjene du vil ha. (se innlegg over) Og han bruker KDE... Så jeg regner med at det er /etc/X11/gdm/Sessions/KDE jeg skal ordne på? Der står det følgende: #!/bin/bash exec /etc/X11/xdm/Xsession kde Er det da bare å plotte inn noe á la dette: exec /usr/local/mozilla mozilla exec xmms Lenke til kommentar
me Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Og han bruker KDE... Så jeg regner med at det er /etc/X11/gdm/Sessions/KDE jeg skal ordne på? Der står det følgende: #!/bin/bash exec /etc/X11/xdm/Xsession kde Er det da bare å plotte inn noe á la dette: exec /usr/local/mozilla mozilla exec xmms vel, nesten. /etc/X11/xdm/Xsession er et PROGRAM og "kde" er argumentet. derfor kan du ikke gjøre /usr/local/mozilla (hvis det er der du har installert mozilla) mozilla. heller /usr/local/mozilla/mozilla tenker jeg. og bruk & slik at programmet kan kjøre i bakgrunnen (slik at xmms kan fortsette selv om mozilla loader). plotte inn noe á la dette: exec /usr/local/mozilla/mozilla& exec xmms& Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Og han bruker KDE... Så jeg regner med at det er /etc/X11/gdm/Sessions/KDE jeg skal ordne på? Der står det følgende: #!/bin/bash exec /etc/X11/xdm/Xsession kde Er det da bare å plotte inn noe á la dette: exec /usr/local/mozilla mozilla exec xmms vel, nesten. /etc/X11/xdm/Xsession er et PROGRAM og "kde" er argumentet. derfor kan du ikke gjøre /usr/local/mozilla (hvis det er der du har installert mozilla) mozilla. heller /usr/local/mozilla/mozilla tenker jeg. og bruk & slik at programmet kan kjøre i bakgrunnen (slik at xmms kan fortsette selv om mozilla loader). plotte inn noe á la dette: exec /usr/local/mozilla/mozilla& exec xmms& De to linjene skal selfølgelig inn FØR exec /etc/X11/xdm/Xsession kde ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå