Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Bluescreen på bluescreen i W7

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig relativt god peiling på PCer. Har bygget mine egne siden jeg var 16 år. Nå er jeg imidlertid neesten kommet til punktet hvor jeg gir opp. Jeg installerte nylig Windows 7 på et system som har gått nesten knirkefritt i flere år meed Windows Vista. Den eneste endringen som har blitt gjort på HW fronten var monetering av en Intel 80GB Gen2 SSD (brukes som OS-disk, fresh install).

Jeg har i det siste vært en del plaget med blue screens. Jeg vet ikke om det skyldes Win7 installering eller hardwareproblemer. Jeg klarte å knipse et par dårlige bilder med mobilen.

Jeg kjører en setup med MIST500w PSU, Intel8400 CPU, 4GB RAM, nvidia gf 8800, samt et par vanlige satadisker i tillegg til SSDen. Mer info kan gis dersom det trengs. Jeg kan ikke komme på noe jeg har installert i det siste som skulle tilsi at disse problemene oppsto. Har både kjørt Windows repair og Memory test.

post-20521-1256987897_thumb.jpg

post-20521-1256987912_thumb.jpg

post-20521-1256987945_thumb.jpg

post-20521-1256987963_thumb.jpg

post-20521-1256987978_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan virke som det er problemer med RAMen din etter feil meldingene å dømme, eller så roter W7 mye med minne behandlingen sin. Så vidt jeg kan se så er det snakk om minnet, men kan jo ikke sverge på det. Jeg for min del har snekret sammen PCer de siste 15 årene, så tar sjansen å si at jeg vet litt om hvordan å bygge sin egen PC.

Det du kan prøve er å starte PCen med kun en RAM brikke, skjærer det seg, bytt RAM brikke og prøv igjen.

Lenke til kommentar

I og med at det er hovedkortet de fleste komponentene er integrert på, så er det den største sannsynlige feilkilden (Og bør inkluderes i listen over deler neste gang du har et problem ;)).

Jeg hadde BS på BS med Win7 til jeg la inn nye drivere til nettverkskortet på mit gigabyte HK. Du bør finne driversiden til produsenten av HK-et ditt og installere derifra. W7 fant drivere til nettverkskortet mitt selv, men disse fungerte altså ikke. Trodde ikke det kunne være synderen, iom. at W7 selv hadde funnet drivere, men det skjedde hver gang jeg kopierte fra en samba-share, så da ble jeg jo mistenksom.

Lenke til kommentar
I og med at det er hovedkortet de fleste komponentene er integrert på, så er det den største sannsynlige feilkilden (Og bør inkluderes i listen over deler neste gang du har et problem ;)).

Jeg hadde BS på BS med Win7 til jeg la inn nye drivere til nettverkskortet på mit gigabyte HK. Du bør finne driversiden til produsenten av HK-et ditt og installere derifra. W7 fant drivere til nettverkskortet mitt selv, men disse fungerte altså ikke. Trodde ikke det kunne være synderen, iom. at W7 selv hadde funnet drivere, men det skjedde hver gang jeg kopierte fra en samba-share, så da ble jeg jo mistenksom.

Takk for tipset. Lastet ned nye drivere fra Asus, og det har gått greit så langt. Håper det holder seg slik. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...