Bohemen90 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Hvordan kan jeg finne ut hvilken str. jeg kan ha på kabinettviften? Eller er det one size fits all? Har tenkt meg ny vifte bak i kabinettet, og har den gamle pc'en her: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...product=1119285 Kan jeg for eksempel uten videre kjøpe meg en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328738 for så å montere den i kabinettet uten problemer? Bytter forresten vifte for å minske støy, så kom gjerne med noen rolige og bra kabinettvifter; takker for svar! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 (endret) 80mm vifte er jo ganske standard så hvis du kjøper den størrelsen er du home safe. alternativet er 120mm vifter men da vil du ikke være sikker på at den passer over alt i kabinettet ditt. meg bekjent er det norske merke MIST noe av det stilleste du får tak i av vifter. edit: et kort og unødvendig innlegg er fjernet. Endret 31. oktober 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
Bohemen90 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 Takk for det. Billig! Det liker vi. Men er det stress å bytte vifte i kabinettet (bak, under strømforsyning)? Er det bare å ta ut den gamle og sette inn den nye på samme måte? Må vel kobles til hovedkort og litt forskjellig? Har knapt åpnet en pc før så unnskyld om jeg spør dumt! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 det er vel strengt tatt kun CPU-viften som _må_ festet til hovedkortet da de andre lett kan festes til PSU'en. hvis PSU'en din ikke har kontakter for dette kan overganges kjøpes. det skal ikke være verre enn å løsne på 4 skruer, ta av den gamle og sette på den nye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå