Gå til innhold

AMD XP bare ræva Pentium tar KAKA

Harry A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som dere ser her klarer AMD å matche 3GHz P4 med 1944MHz XP prosessor, det er over 1GHz i forskjell her og dere P4 fans spør om hva som er best. (LOL @ U)

Artikkelen er hentet fra Tomshardware

In the benchmark results, the Athlon XP 2300+ cannot quite keep pace with the Intel Pentium 4/3000, but the values that we measured are very impressive. In order to outperform the Intel Pentium 4/3000, AMD must switch over to 0.13 Micron in order to enable higher clock speeds. According to our laboratory results, with a speed of 1933 MHz, AMD can reach the performance of a Pentium 4/3000 based on DDR SDRAM. This clock speed can only be achieved by the new Athlon XP with the Thoroughbred core, which is expected soon.

Lenke til kommentar

Herre for noen diskusjoner her..!

Hverken AMD eller intel er ræva,, Begge har vel svakheter og styrker.

Det er sterkt av AMD å gjøre det så bra i tester,, (skulle nesten tro de passet til amd)

Eneste svakhet jeg finner hos AMD er at, det er vel som regel en grunn til at en ting koster mer......

Lenke til kommentar

Har dere hørt uttrykket "som fluer på hestelorten"?

Minner litt om disse søppeltrådene.

Men jeg innrømmer at det er vanskelig å holde seg unna. Det er jo litt gøy da.....hvordan voksne folk prøver å være saklig mens de egentlig har lyst til å slå vilt rundt seg. :smile:

Det setter sinnene i kok dette her. Sånn er det bare.

Så kom igjen medfluer. La oss surre rundt hestelorten litt til. Man blir fort vant til drittlukta.

heyheyhey

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

intel er helt grei cpu, kjøp en slik og du får aldri noen problemer.

amd er det mange som sliter med med alle mulige slags problemer. jeg har 2 pcer, en p4 1,8 ghz med win98se, den er mere stabil enn ps2'en min med win98se og xp/2000, den andre pcen min amd 1,2 ghz er slit i win98se og win2k.

neste gang jeg kjøper cpu sparer jeg noen ekstra og kjøper intel som jeg koser meg med, den ytelsen og de pengene jeg går glipp av gir jeg blaffen i, trenger dem ikke.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-12 00:59, skrev JohndoeMAKT:

Dette er en 10 måneder gammel flame thread.

STOP.

Enig, lite vits i å fortsette med denne diskusjonen.

Hadde _jeg_ vært admin, hadde jeg stengt den....

Mvh. Jattajatta

1.If anything can go wrong, it will go wrong.

2.If something can't possibly go wrong, it will anyways.

3.If there is a time when something can go more

wrong, it will happen then.

-

[ Denne Melding var redigert av: Jattajatta på 2002-10-12 06:47 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Skrue skrev (2002-10-12 00:57):

Absolutt! Og jeg tar for gitt at de er nøytrale, og dermed ble det nok en fjær i hatten for AMD-fans! :wink:

Testen er helt nøytral, men dessverre fikk vi ikke tak i et av de nyere hovedkortene til P4 (i845PE) da de ikke var lansert enda når vi testete CPUen. Det ville git P4 noe bedre ytelse og da hadde en nok sett at ytelsen var nokså lik.

Men, uansett det er snakk om meget raske CPUer og jeg er nok så sikker på at en ikke vil merke forskjell.

Til dere som vil ha tråden stengt:

Så lenge en tråd holder seg på et saklig nivå ser vi lite grunn til å stenge den. Jeg synes denne tråden (nyeste postene i all fall) er forholdsvis saklige.

Dog er jeg enig i at det ikke er noe poeg i å dra frem så gamle tråder...

Lenke til kommentar

Det er vel mye som tyder på at XP2800+ er raskere enn et 2.8GHz P4 system med DDR-RAM, dog er vel dette ganske ubetydelig siden XP2800+ i praksis er en papirlansering frem til 1ste kvartal neste år. Mer interessant er det hvordan 2700+ gjør det, den skal visstnok bli tilgjengelig mot slutten av året. Personlig hadde jeg heller sett at AMD lanserte CPUene sine når de faktisk var tilgjengelige og ikke når de får noen prøve eksemplarer ut av samlebåndene sine.

Det som undrer meg er egentlig hvorfor ingen spør hvordan/hvorfor AMD og Intel har CPUer som yter såpass likt hele tiden. Man skulle tror at en av dem fikk en ledelse før eller siden, men det ser ikke ut til å skje.. hvertfall ikke på papiret. Kanskje det har en sammenheng med den heller store aksjeposten Intel har/hadde i AMD :smile: Det er vel i AMD og Intel sin interesse at det tilsynelatende er konkurranse, bare se hva som skjedde med MS mht til rettssaker etc.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-10-12 09:18 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...