Gå til innhold

AMD XP bare ræva Pentium tar KAKA


Harry A

Anbefalte innlegg

Du sier også at vi ikke har råd til P4 2.2 Mhz.

 

Jeg syntes at dette er skikkelig usmakelig av deg! Vi kunne jo gjerne ha sammenlignet priser på PC`ene våre! AMD er ikke bare best på pris/ytelse forhold!

Den som sier noe imot det har ikke noe på forumet her og gjøre!

 

Det er fortsatt bare å spørre angående Intel - AMD!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv både Intel og AMD, og begge fungerer meget godt. Og dette med at bedrifter "bare" bruker Intel, er vel så mye inngrodd vane i IT avdelingen som at de er bedre, bare det faktum at i845 selger som hakka møkk forklarer det (Vi har en sånn på jobb og jeg er hellig overbevist om at min PIII 1 GHz er like rask som 1,5 P4 der - men så har jeg dobbelt så mye RAM :smile: ) Begge produsendtene har sine sterke sider, men å kunne kåre en som er best kommer helt an på forutsetningene. At AMD er billigst er alle enige om, at Intel har høyest MHz er også klart som dagen, men i Ytelse er de ganske så like.

 

Dette med at AMD ikke er stabile kjenner jeg meg ikke igjn i? Har en XP1800 på VIA KT266 og den har aldri krashet (Er ca 3 mnd. gammel) men det har heller ikke PIIIen på samme tidsrom (Begge har gått på Win XP pro)

 

M-K

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-05 23:12, siDDIs skrev:

Det dei fleste amd fans ikke har fått med seg er programmer som er optimalisert for p4 er oppimot dobbelt så raske, feks lightwave og 3dsmax. Spill blir optimalisert for p4 nå, så da vil dere som kjøpte amd angre :wink:


 

Skal ikke si noe om Lightwave da jeg ikke bruker det, 3dsmax derimot - som jeg bruker daglig, kjører AMD og har gjort det i 1 1/2 år uten å ha angret et sekund - Jeg kan ha Max oppe hele dagen uten at det kræsjer - hvilket for øvrig gjelder systemet ellers med mindre nVidias driver tuller litt med spillene innimellom. Jeg tror det var Anandtech (husker ikke helt, men ikke verdens gamleste test akkurat) som kjørte en del prosessorer (xp2000, Northwood +eldre) opp mot hverandre, brukte bl.a. 3dsmax 4 benchmark (4.2, muligens 4.2.6, begge er "optimaliserte" for Intel). XPen slå Intel ned i bøtta både hva angikk viewporten og rendering. Etter hva jeg har hørt så er vel SSE2en i LW betraktelig bedre.

 

"Spill blir optimalisert for p4" -- tja jo kan hende (har aldri hørt om noen spill som blir optimaliserte, men tviler ikke på det heller) men pr øyeblikk er det vel ikke akkurat prosessorene (1,4ghz+ i alle fall) som er det som er problemet med tanke på ytelse i dagens spill.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-26 08:57, pgressum skrev:

Quote:


On 2002-01-26 02:31, extreme skrev:

Ingen tvil om at Intel er best, hvis noen lurer...

Nå som de også ikke koster noe særlig mer enn jalla-cpu'ene fra AMD og alle problemene det medfører, så er valget veldig enkelt..


denne diskusjonen er alltid oppe, og den var oppe for litt siden





 

Hvis du skal delta på diskusjonene her så hold deg på en noenlunde saklig nivå... Påstandene dine er like bra fundert som å si at månen er blå med rose prikker....

 

Helt enig. Jeg har hatt AMD i lengre tid og vært kjempefornøyd med det. Har aldri opplevd noe problemer med de. Men siden du tydeligvis har hatt problemer, så kan jeg ikke skjønne annet enn det må være noe med kompetansen til brukeren.

Lenke til kommentar

Kompetansen?

 

Kanskje han vil ha en PC som ikke krever bruk av kompetansen. Det kan og legges til at mange har problemer med utstyr som ikke skyldes dem selv - men dårlig design, uferdige BIOS'er, manglende kompatiblitet.

 

Disse tingene er et større problem i en gate enn i en annen.

Lenke til kommentar

Quote:


Quote:

Slik det er nå tror folk som kjøper en 1600+ og forventer 1,6 GHz, blir overrasket og skuffet når de "bare" får 1,4 GHz.


Du sier med andre ord at "folk er idioter"? (tsk) Hvorfor gir du ikke prosessorprodusentene samme frihet som du gir bilfabrikantene?

 

Folk har vel i alle tider vist seg som førsteklasses idiotar, den einaste "ikkje-idioten" eg veit om, er meg sjølv. Og ettersom kjennertegnet på ein idiot er at ein er omgitt av idiotar, gjeld det i høgste grad meg og.

 

Så eg stemmer i idiotkoret, saman med resten av menneskeheta.

Lenke til kommentar

AMD %#¤KJØRER INTEL.

 

For det første er AMD MYE BILLIGERE.

Bare det er en god grunn til å kjøpe amd.

Og dessuten så slår amd intel i så og si alle ytelses tester.

 

Ok det er noen som har klart å overklokke intel prosessorene sinnsykt mye med flytende nitrogen..

men det kan man også sikkert med amd prosessorer.

Og hvem har flytende nitrogen liggende i kjøkkenbenken ?

hehe det er ikke for alle og enhver.

Nei AMD gir mest ytelse og er billigst.

 

Intel lager ikke direkte dårlige prosessorer, men de er for dyre i forhold til det de er verdt.

 

--THE END--

Lenke til kommentar

For å sammenligne noe i ca samme prisklasse :

 

Intel P4 Northwood 1600 Boxed - 1650 kr

ASUS P4S333 SIS 645 Pc2700 DDR Hovedkort - 1150 kr

256 mb DDR ram - 600 kr

Totalt = 3400 kr

 

AMD Athlon XP 1600+ - 1300 kr

Duganes CPU Kjøler - 300 kr

MSI K7 266 PRO 2 - 1290 kr

256 mb DDR ram - 600 kr

Totalt = 3490 kr

 

Dette er ca samme prisklasse..

 

Nw'en klarer garantert 2 ghz + , http://www.overclockers.com har ikke så mange i databasen enda, men begge går på 21-2200 med oem vifta, byggern har og ei side der han tester Abit SD7-533 og nw 1600, som med oem vifta kjører fint på 2400 mhz..

 

Ikke for å være slem .. men xp1600+ (1400) går med samme oem (billig vifte ) til en ca 1600 mhz vil jeg si .. og en northwood på 2200 .. er nå litt bere en xp på 1600 mhz.. og med lavere varme , slipper fare for å knuse ting og tang (ikke at det er så stort problem her i gården hehe)

 

Vel.. ikke for å være noe spes amd/intel fan , men jeg kjøpte nw 1600 og asus p4s333 p.g.a rå overklokkingsmuligheter , ja , amd er mye raskere standard out-of-the box , but this baby's got opportunities :smile: Gleder meg å se hva jeg kan få får no gøy ut av den med litt flott vannkjøling.. kaaanskje 2,5 ?

 

Kunne valgt et billigere hovedkort til AMD'n og , men har brukt så mange msi hk og de er veldig bra og stabile .. men ca samme pris for begge løsninger.. gjør at jeg faller på p4 ..

 

_________________

EPoX EP-8KHA+

AMD Athlon XP 1600+@1900+ [1575 mhz]

TwinMos 256mb DDR CL 2.5 @ 150 mhz

Daytona GeForce3 TI 200 @ 230/530

SeaGate CudaIV 80 gig

Image&Shapetek 915 ServerTower

3dmark 2001 - 8134

- [email protected] -

 

[ Denne Melding var redigert av: CdBuRnR på 2002-02-08 02:35 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ALLTID hatt AMD proc's, nå kjører jeg et Tyan 2460 Dual Hk med 2*1600MP og 1 GB ECC/REG Corsair Ram +noen disker ++++

 

Uansett så vil jeg bare si at maskinene mine kræsjer ikke mer enn noen av kompisene mine som kjører INTEL.

 

Den eneste fordelen med INTEL er det at , som regel, så trenger man ikke chipset drivere - ikke at det er noe prob i og for seg, men det gjør da ting enklere.

 

Så moralen i denne historien er at DU FÅR faktisk bedre ytelse av en AMD prosessor enn en INTEL prosessor - problemet er ALLTID konfigurasjonen av systemet - ergo så kan nintendo generasjonen holde seg til INTEL - mens vi med litt mellom øra kan holde oss til kvalitet og ytelse -altså AMD.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 02:30, CdBuRnR skrev:

For å sammenligne noe i ca samme prisklasse :


Intel P4 Northwood 1600 Boxed - 1650 kr

ASUS P4S333 SIS 645 Pc2700 DDR Hovedkort - 1150 kr

256 mb DDR ram - 600 kr

Totalt = 3400 kr


AMD Athlon XP 1600+ - 1300 kr

Duganes CPU Kjøler - 300 kr

MSI K7 266 PRO 2 - 1290 kr

256 mb DDR ram - 600 kr

Totalt = 3490 kr


Dette er ca samme prisklasse..


 

Eller bare for å bruke reelle priser... Er vel ingen som kjøper XP1600+ når 1700+ koster helt det samme...

 

XP 1700+ 1389,- + 200 i vifte = 1589,-

P4 1600 NW 1644,-

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 11:33, Snabel skrev:

Jeg har ALLTID hatt AMD proc's, nå kjører jeg et Tyan 2460 Dual Hk med 2*1600MP og 1 GB ECC/REG Corsair Ram +noen disker ++++


Uansett så vil jeg bare si at maskinene mine kræsjer ikke mer enn noen av kompisene mine som kjører INTEL.


Den eneste fordelen med INTEL er det at , som regel, så trenger man ikke chipset drivere - ikke at det er noe prob i og for seg, men det gjør da ting enklere.


Så moralen i denne historien er at DU FÅR faktisk bedre ytelse av en AMD prosessor enn en INTEL prosessor - problemet er ALLTID konfigurasjonen av systemet - ergo så kan nintendo generasjonen holde seg til INTEL - mens vi med litt mellom øra kan holde oss til kvalitet og ytelse -altså AMD.


 

Min onkel kjøpte Xp1700+ med ei kjøleribbe som fulgte med og ein veldig stillegående vifte, eg skulle hjelpe han med å legge inn windows, fordi han ikke fikk det til. Rart nok fikk eg heller ikke det til. Kom opp feilmeldinger hele veien, men eg visste jo at AMD prossesorene blei tildels ustabile når dei blei varme. Derfor klokka eg den ned og installasjonen av windows gikk som ei klokka :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-06 17:11, Vegard20 skrev:

siDDIs!


Du har tydeligvis misforstått optimaliseringen for P4. Instruksjonssettet heter SSE2 for å ha det klart!


For det første så SSE2 sine programmer dagens lys for langt over ett år siden altså noenlunde samtidig med P4. I dag så er det fortsatt dårlig utvalg av SSE2 programmer, MEN det kommer tregt om det ikke stopper i nærmeste fremtid?.. Hvem vet?.. Utviklingen av dette instruksjonssettet har vært titall dårligere enn spådd.


Jeg bør legge til at AMD Athlon XP/MP har tre andre instruksjonssett som per i dag er bedre utviklet enn SSE2. Og alle Intel prossesorer mangler disse tre settene (MMX+ , 3DNow og 3DNow Proffesional). Ha alltid i bakhodet at Intel markedsfører mer enn AMD og dem som følger med kun litt i dataverdenen i dag da hører stort sett bare om Intel på CPU siden!



 

Det er forskjell på å støtte SSE2 og bruke SSE2, og 3dnow er for folk uten skikkelig 3dkort, viss eg ikkje tar feil

 

[ Denne Melding var redigert av: siDDis på 2002-02-08 16:27 ]

Lenke til kommentar

hei dere.

 

Jeg mener m-kane er inne på noe.

 

I utgangspunktet er hverken XP eller P4 prosessorer overklokkbare via multiplier.

Da må en øke ytelsen ved å overklokke FSB'en Det er ikke aktuellt for min del da jeg er redd for å ødelegge PCI kortene mine.

Jeg trodde aldri jeg skulle si dette men jeg holder meg til AMDXP siden de gir best ytelse uklokket.

(tidligere var det nettopp overklokkingen som fristet men ting forandrer seg :smile:)

 

Jeg har sett de fleste resultatene ved overklokking av P4 CPU'er og lurer på følgende;

Hvem vil vel kjøre et system over litt tid med en FSB på 170, og en systemtemp på over 50C.

Det er så mange komponenter som kan bli ustabile ved den temperaturen at det bare er helt uaktuellt.

(For min del i alle fall)

Lenke til kommentar

Når det skilte 3000kr hylte og belja AMD fans over at det var stor prisforkjell - OK, men nå??

 

CDbrurner's poeng illustrerer jo det galant - og overklokking - med 0.13 micron så må du sove mye i timen for å hevde at P4 blir slått av Athlon på det.

 

Multiplier lås? So, mitt P4 kort har PCI/AGP lås, korrekt hastighet (33/66) uavhengig av FSB.

 

Smaksak - men ikke prøv å "innbill" oss at P4 er så dyrt - da snakker du om 2.2GHz utgaven o.l., men har man ikke alltid måtte betale for å ha "verdens raskeste" - se bare GF4.

Lenke til kommentar

Hadde en Celeron 400@600 for 2 prosessorer siden som jeg var formøyd med, overklokkingsvennlig, billig og bra. Eneste dritten var at den hadde noe lav ytelse. Kjøpte så en AMD Duron 800, som surra og gikk uten noe problem. Har nå en XP 1700+ som det heller ikke har vært noe problem med! Så jeg fatter ikke åssen folk får til å skape seg så mye problemer som de sier de har med AMD sine prosessorer. En ting skal Intel ha, de lager prosessorer som ikke trenger all verdens kjøling, så her har AMD en jobb å gjøre

Lenke til kommentar

Jeg sier bare en ting til all denne diskujsonen

om INTEL V/S AMD

 

Soon: Its HAMMER

Time and who`s gone get Crushed :?:

_________________

Microstar Turbo II AMD XP1500+ 256MB Apacer SDRam Hercules Prophet 4500 Samsung 950P "19" Samsung 40GB

 

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-10 20:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...