Gå til innhold

AMD XP bare ræva Pentium tar KAKA

Harry A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer dessverre ikke å bry meg om CPUen min kjører på 100 Mhz eller 100 Ghz, så lenge den er rask. Jeg driter også i om den ligger på 10 eller 100 grader, så lenge den er stabil (ja, den er det). Hva er det som er underlegent ved et Abit KR7A-133R hovedkort i forhold til et Abit BD7-RAID? Hva? Hvorfor skulle jeg føle meg lurt når jeg har en XP2000+ CPU, når den er raskere enn P4 Northwood 2 Ghz uansett? Vær så snill, si at jeg ikke er den eneste som tenker sånn...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-05 10:49, Dollar skrev:

Intel konkurs?

Haha - vet du at Intel tjener fedt på AMd hvis de får suksess, de er jo en av AMD's største aksjonærer

* hirr hirr *

LOL!! :grin:

Det dei fleste amd fans ikke har fått med seg er programmer som er optimalisert for p4 er oppimot dobbelt så raske, feks lightwave og 3dsmax. Spill blir optimalisert for p4 nå, så da vil dere som kjøpte amd angre :wink:

Amd ligger en generasjon bak Intel, og rykter om den nye 'hammeren' skremmer meg ikke. Intel har vell noe på lur som me ikke vett om enda :wink:

Lenke til kommentar

Er det tilfeldig, eller er det en grunn til at innleggene som støtter Intel, eller har en nøktern holdning, jevnt over inneholder et mye bedre språk og langt mindre skrivefeil, enn de innleggene som støtter AMD?

Kan man på grunnlag av skrivestilen trekke en slutning av dette, som f.eks. at de som foretrekker Intel, eller er objektive, stort sett er eldre enn AMD-sympatisørene, og kjenner mer av utviklingen innen prosessorer og data generelt de siste årene?

Jeg bare spør ... :wink:

Lenke til kommentar

Lever denne tråden ennå?

Razul:

Oppe på din høye hest nå? :wink:

Neida, spøk til side, er forsåvidt ganske enig med deg. MEN, ikke glem at alderen har en kjedelig bivirkning som vi for enkelhets skyld kan stemple trangsynthet...

Og en liten sak til extreme:

Quote:

Du vet forøvrig ikke mye om P4 Northwood, og det med volt greine tar du bare ut fra luften.

Les litt av denne siden. Er Ace's seriøse nok for deg?

Lenke til kommentar
On 2002-02-05 23:27, Razul skrev:

Er det tilfeldig, eller er det en grunn til at innleggene som støtter Intel, eller har en nøktern holdning, jevnt over inneholder et mye bedre språk og langt mindre skrivefeil, enn de innleggene som støtter AMD?

Kan man på grunnlag av skrivestilen trekke en slutning av dette, som f.eks. at de som foretrekker Intel, eller er objektive, stort sett er eldre enn AMD-sympatisørene, og kjenner mer av utviklingen innen prosessorer og data generelt de siste årene?

Jeg bare spør ... :wink:

Det er veldig mye i det du sier !

Lenke til kommentar

Her er en fin side med spec (effektforbruk) på alle cpu'ene:

http://users.erols.com/chare/elec.htm

og Razul: Du har et kjempepoeng.

Jeg blir så lei disse hysteriske utsagnene om

at AMD er så veldig mye bedre og billigere.

Jeg bruker PC til jobb-bruk, og da er det stabilitet som er det absolutt viktigste.

Kombinasjonen Asus hovedkort,Intel CPU og Intel chipset tror jeg er uslåelig mtp stabilitet.

MEN jeg bytter gjerne til AMD hvis det dukker opp

et chipset som er bra.....men det finns jo ikke.

Lenke til kommentar

siDDIs!

Du har tydeligvis misforstått optimaliseringen for P4. Instruksjonssettet heter SSE2 for å ha det klart!

For det første så SSE2 sine programmer dagens lys for langt over ett år siden altså noenlunde samtidig med P4. I dag så er det fortsatt dårlig utvalg av SSE2 programmer, MEN det kommer tregt om det ikke stopper i nærmeste fremtid?.. Hvem vet?.. Utviklingen av dette instruksjonssettet har vært titall dårligere enn spådd.

Jeg bør legge til at AMD Athlon XP/MP har tre andre instruksjonssett som per i dag er bedre utviklet enn SSE2. Og alle Intel prossesorer mangler disse tre settene (MMX+ , 3DNow og 3DNow Proffesional). Ha alltid i bakhodet at Intel markedsfører mer enn AMD og dem som følger med kun litt i dataverdenen i dag da hører stort sett bare om Intel på CPU siden!

Lenke til kommentar

Her er et poeng. Hvor mange av dere gutta som digger P4 Northwood, gjerne overklokka til 3500 Mhz, har i realiteten disse prosessorene? Se den store andelen som sitter med Amd sine, overklokka, og yter betydelig mer enn alle deres som skulle "ønske" dere hadde P4...

Og en annen ting..duron 1200 slo jo faktisk P4 1500 Mhz i enkelte tester... Må jo være en pingle prosessor det der da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Ser ut til at skremmende mange fortsatt tviholder på at mhz = ytelse. Når en sier at 1200 duron slår 1500 p4, og derfor er p4 bare dritt, så begynner det å bli feil. For å oppnå de høye klokkefrekvensene som p4 når, så måtte intel gjøre offer når det gjalt effektivitet pr mhz. Til gjengjeld klarer p4 arkitekturen å nå svært høye mhz, høyeste til nå er jo nesten 4000 mhz...

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen tar nok aldri slutt.. Er enig i at størsteparten av AMD-fans virker som kjempefjortisser uten ordentlige argumenter og brautende holdninger. Intel tilhengere virker generelt mer seriøse. Jeg ser meg helt enig i dette..

- Men det finns også AMD gærninger med -litt- vett i skalpen. En ting jeg vil påpeke er at ettersom AMDs prosessorer er klart billigst, vil naturligvis "alle" fjortissene kjøpe det!! Det er ikke å se bort fra, kjøper man AMD får man mye ytelse for penga! :smile:

Hvorvidt AMD eller Intel er "BEST" kommer ann på lommeboka. Er man på jakt etter rå ytelse (hvem er ikke det?) uten å ha $497 til bare CPU, altså P4 2.2GHz, blir valget A-M-D :grin:

Lenke til kommentar

mFaFa!

Det er det feigeste jeg har vært borti å komme med Intel tilhengere er seriøse og AMD tilhengere fjortiser! Det er jo ikke bare du som kommer med denne slags kommentar men har ikke noe med forskjellen på AMD - Intel og gjøre?

Det er mange som er barnslige og teite her på forumet men det er ikke færre fra Intel fansen enn fra AMD. Men.... du kan så klart være uenig?

Jeg kan gi deg ti gode grunner til å velge AMD men kun fem for Intel! Er det noe du vil jeg skal forklare noe anngående AMD eller Intel så svar gjerne! Det gjelder dere andre her på forumet også. Jeg er ærlig nok til å innrømme at AMD er ikke best på alt men det er heller ikke rivalen Intel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...