Gå til innhold

AMD XP bare ræva Pentium tar KAKA


Harry A

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud, hvorfor sette i gang en diskusjon som bare vil gi svar som AMD er best eller INTEL er best.... det er jo akkurat det samme som å høre på småbarn som diskuterer hvem sin pappa som er den sterkeste......... helt tankeløst og idiotisk!!!!

 

Skal dette diskuteres så ha noe vettugt å si da... slik at brukere av forumet kan få noe nyttig ut av diskusjonen.!!!!!!!

 

BTW: Hell litt flytende Nitrogen over en XP2000 cpu så kan Dere starte diskusjonen om prosessorer på 3Ghz++

 

 

JD

Lenke til kommentar

Det er egentlig ikke juks med Nitrogen. For det er nesten det samme med vannkjøling mot luft. dEt blir rått parti..

 

Når det gjelder hva som er best med AMD og Intel, så vil ikke jeg kaste meg ut i det store blå å påstå noe. Jeg personlig synst at AMD er best og ingen (utenom Intel selv) kan forandre på det.

 

Noen liker Intel også. Og det er helt greit for meg.

Lenke til kommentar

HALLO HALLO siden det var meg som startet dette (beklager) håper jeg att jeg får AVSLUTTE dette også.

Det hele var ment som en spøk, kjører selv med AMD og er veldig fornøyd

 

MSI K7T 266PRO2 RU :grin:

AMD XP 1900+ ALPA 8045 KJØLER :grin:

ASUS GEFORCE 3 TI 200 :grin:

S,B LIVE AUDIGY :grin:

2x IBM 41 GB RAID :grin:

512 DDR MINNE :grin:

PLEXTOR 24x BRENNER :grin:

DVD 16X :grin:

CD ROM 52x :grin:

DIGITAL DOC :grin:

CHIEFTEC KABINETT :grin:

 

Temp cpu 38 :grin::grin:

system 36 :grin::grin:

romtemp 24 :grin::grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: HARRY A på 2002-01-26 15:41 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Harry A på 2002-01-26 15:51 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Harry A på 2002-01-26 15:55 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Harry A på 2002-01-26 15:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-26 08:57, pgressum skrev:

Quote:


On 2002-01-26 02:31, extreme skrev:

Ingen tvil om at Intel er best, hvis noen lurer...

Nå som de også ikke koster noe særlig mer enn jalla-cpu'ene fra AMD og alle problemene det medfører, så er valget veldig enkelt..


denne diskusjonen er alltid oppe, og den var oppe for litt siden





 

Hvis du skal delta på diskusjonene her så hold deg på en noenlunde saklig nivå... Påstandene dine er like bra fundert som å si at månen er blå med rose prikker....

 

Jaja, når du ikke har mer enn det der å fare med, svaret ditt passer veldig bra på ditt eget innlegg.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-26 17:18, pgressum skrev:

Quote:


On 2002-01-26 17:08, Dollar skrev:

P4 ... er det verd det?


 

LOL Enkelt spørsmål.... NEI.... (om du spør meg da...)

 

Hva mener du? De dagene da AMD faktisk var mye rimeligere enn Intel er jo over, det er ikke mye som skiller de nå, hvis man regner 1.8GHz Northwood (0.13 micron), mot AMD XP1800 (0.18 micron) og tar med vifte på AMD'en...

Lenke til kommentar

Som AMD gubb synes jeg det er for jævlig at AMD til dags dato enda ikke har en prosessor som ikke går over 2 GHz. Og da mener jeg 2000 mHz, ikke 2000+ rating. Det er for dårlig. Athlon-arkitekturen er jo gammel, og jeg tror den ikke greier å kommer noe høyere enn den er i dag. Som er, om jeg har rett, 1,63 GHz. (Kan hende jeg tar litt feil her)

 

Vidre synes jeg denne "Pentium ratingen" er no dritt, og AMD lurer kundene sine med det. Cyrix prøvde med denne ratingen sammen med AMD, men AMD ga seg med det etter K5, men Cyrix brukte den vidre. Det gikk jo ikke. Det AMD burde gjøre nå er å gi seg med dette og bruke mHz. Da ville ALLE tester vise at en AMD Athlon 1,4 GHz kan slå en Intel Pentium 1,7 GHz. Det er den beste reklamen de kunne fått.

Slik det er nå tror folk som kjøper en 1600+ og forventer 1,6 GHz, blir overrasket og skuffet når de "bare" får 1,4 GHz. AMD sier de bruker denne ratingen fordi AMDs mHz er raskere enn Intels mHz. Men nå er det jo slik at Intel har vært her lengst og de bestemmer derfor hvor rask en mHz er. Intel setter standarene. Sånn er det bare. Om AMD hadde brukt faktumet at deres prosessorer kan gjøre mer arbeid per mHz enn Intels, så ville dette være glimrende til bruk i reklame.

Per dags dato er Intel best. De har den raskeste prosessoren. Men hva som er det beste kjøpet er jeg for å være ærlig ikke sikker på.

Lenke til kommentar

charon:

Quote:

Som AMD gubb synes jeg det er for jævlig at AMD til dags dato enda ikke har en prosessor som ikke går over 2 GHz. Og da mener jeg 2000 mHz, ikke 2000+ rating. Det er for dårlig.


Tenk økonomi fra AMD's ståsted et lite sekund før du skriver og mener akkurat det.

 

Quote:

Athlon-arkitekturen er jo gammel, og jeg tror den ikke greier å kommer noe høyere enn den er i dag.


Jaså? La nå AMD først produsere Athlon på 0,13 mikron før du spekulerer om hvordan den vil skalere videre.

 

Quote:

Slik det er nå tror folk som kjøper en 1600+ og forventer 1,6 GHz, blir overrasket og skuffet når de "bare" får 1,4 GHz.


Du sier med andre ord at "folk er idioter"? (tsk) Hvorfor gir du ikke prosessorprodusentene samme frihet som du gir bilfabrikantene?

 

Quote:

AMD sier de bruker denne ratingen fordi AMDs mHz er raskere enn Intels mHz.


Nei. AMD gir ingen klar definisjon på hva PR-ratingen er basert på. De klareste uttalelsene går på at ratingen er basert på hvordan Athlon XP yter i forhold til t-bird.

 

Quote:

Men nå er det jo slik at Intel har vært her lengst og de bestemmer derfor hvor rask en mHz er. Intel setter standarene. Sånn er det bare.


Altfor trøtt her nå på søndagskvelden til å orke å kommentere den uttalelsen... (kanskje ikke nødvendig egentlig, den faller i grunnen på trynet helt på egen hånd)

 

Også burde noen fortelle Dollar (siden han drar fram o/c egenskaper) om problemene som oppstår når man øker volten som leveres til northwood-prosessorene...

 

[ Denne Melding var redigert av: mortenj på 2002-01-27 20:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Hva mener du? De dagene da AMD faktisk var mye rimeligere enn Intel er jo over, det er ikke mye som skiller de nå, hvis man regner 1.8GHz Northwood (0.13 micron), mot AMD XP1800 (0.18 micron) og tar med vifte på AMD'en...


 

Men den kjøleribben kan du bruke på neste CPU man kjøper. For CPUene blir som sagt kjøligere og kjøligere, derfor trenger ikke man så veldig mye bedre enn før.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-27 20:20, mortenj skrev:

...

Quote:

AMD sier de bruker denne ratingen fordi AMDs mHz er raskere enn Intels mHz.


Nei. AMD gir ingen klar definisjon på hva PR-ratingen er basert på. De klareste uttalelsene går på at ratingen er basert på hvordan Athlon XP yter i forhold til t-bird.

...

Learn more about the Benchmarking and Model Numbering Methodology by downloading the complete white paper in PDF format: http://athlonxp.amd.com/includes/content/w...elNumbering.pdf

Ikke det at jeg gadd å lese gjennom hele greia :razz:

 

_________________

Athlon MP 1,2GHz @1537MHz, 1,75V

Taisol CGK760 med 120mm Pabst @7V

EPoX 8KHA+ (volt og OCP-mod)

GeForce DDR @151MHz/344MHz

512MB DDR @133,6MHz

TB Santa Cruz

WD WD400BB 40GB

4632 3DMarks

 

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-27 20:49 ]

Lenke til kommentar

Er enig med deg N*E*R*D. AMD er best! Intel er for nybegynnere, hehe.

 

 

 

 

------------------------------

Abit KR7A-Raid

AMD Ahtlon XP 1900+

512 MB DDR RAM

MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB

Creative Audigy Player

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå

Voodoo 3 3000 AGP (Skal erstattes med Radeon 8500 eller Geforce 4)

WinXP Pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...