Gå til innhold

Skoler og programvare -> Win7?

Anbefalte innlegg

Jeg studerer på en skole i Oslo som ikke er med i MSDNAA, men som har Windows Vista og Office Enterprise 2007 til salgs for studentene for 75,- pr. stk. Noen som vet hvordan de får til dette da de ikke er medlemmer av MSDNAA?

Grunnen til at jeg lurer er at de ikke har Win7 og når jeg spør (depot folka) så aner de ikke om de kommer til å få Win7.. (de veit ikke engang hvor Vista og Office kommer fra, folka på depotet bare selger det)

Er det noen mulighet for at Win7 dukker opp til rundt hundrelappen også? Vista har forsåvidt vært i salgs på skolen siden jeg begynte der (høsten 07) som er ganske raskt etter at Vista ble lansert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være de har en volumlisens avtale som gjør slik at de kan selge billige versjoner.

Kan vel garantere at ingen andre vil selge W7 til 100 kroner på en lang stund. XP Pro selges jo fortsatt for 1.600 kroner og Vista er vel dyrere enn Windows 7 enda...så ikke noe håp der.

Kan jo være at ACM/IEEE legger ut Windows 7 på MSDNAA etter hvert, men umulig å si når.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan være de har en volumlisens avtale som gjør slik at de kan selge billige versjoner.

Kan vel garantere at ingen andre vil selge W7 til 100 kroner på en lang stund. XP Pro selges jo fortsatt for 1.600 kroner og Vista er vel dyrere enn Windows 7 enda...så ikke noe håp der.

Kan jo være at ACM/IEEE legger ut Windows 7 på MSDNAA etter hvert, men umulig å si når.

hmm.. har fått mail fra IKT sjefen på skolen..

Vi har måttet ha en policy om at vi ikke kan selge flere versjoner av Vista til én og samme bruker, men åpner for det nå siden vi ikke lenger får Vista, ettersom Windows 7 står på trappene.

Det er førstemann til mølla, koster 100,- og fås kjøpt på depot.