Gå til innhold

Skoler og programvare -> Win7?

Anbefalte innlegg

Jeg studerer på en skole i Oslo som ikke er med i MSDNAA, men som har Windows Vista og Office Enterprise 2007 til salgs for studentene for 75,- pr. stk. Noen som vet hvordan de får til dette da de ikke er medlemmer av MSDNAA?

Grunnen til at jeg lurer er at de ikke har Win7 og når jeg spør (depot folka) så aner de ikke om de kommer til å få Win7.. (de veit ikke engang hvor Vista og Office kommer fra, folka på depotet bare selger det)

Er det noen mulighet for at Win7 dukker opp til rundt hundrelappen også? Vista har forsåvidt vært i salgs på skolen siden jeg begynte der (høsten 07) som er ganske raskt etter at Vista ble lansert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være de har en volumlisens avtale som gjør slik at de kan selge billige versjoner.

Kan vel garantere at ingen andre vil selge W7 til 100 kroner på en lang stund. XP Pro selges jo fortsatt for 1.600 kroner og Vista er vel dyrere enn Windows 7 enda...så ikke noe håp der.

Kan jo være at ACM/IEEE legger ut Windows 7 på MSDNAA etter hvert, men umulig å si når.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan være de har en volumlisens avtale som gjør slik at de kan selge billige versjoner.

Kan vel garantere at ingen andre vil selge W7 til 100 kroner på en lang stund. XP Pro selges jo fortsatt for 1.600 kroner og Vista er vel dyrere enn Windows 7 enda...så ikke noe håp der.

Kan jo være at ACM/IEEE legger ut Windows 7 på MSDNAA etter hvert, men umulig å si når.

hmm.. har fått mail fra IKT sjefen på skolen..

Vi har måttet ha en policy om at vi ikke kan selge flere versjoner av Vista til én og samme bruker, men åpner for det nå siden vi ikke lenger får Vista, ettersom Windows 7 står på trappene.

Det er førstemann til mølla, koster 100,- og fås kjøpt på depot.

PS: Du er ikke berettiget gratis oppdatering til Windows 7 ved kjøp av Vista hos oss. Når Windows 7 foreligger - info om versjon osv. blir publisert på intranett - så kan den kjøpes for 120,- pr. stk. på depot som vanlig. Og da igjen, kun én til hver.

Med vennlig hilsen

xxx xxx

IKT-sjef

noen som har peiling på hvordan de får til dette? Vanlig volumlisens? Det er vel ikke MSDNAA siden vi får en DVD...

Lenke til kommentar
Både MSDN og Technet har volumlisens avtaler der du også kan få tilsendt media (altså DVD/CD), men de kan selvsagt ha andre avtaler også, kjøper inn i større partier.

okay.. Merkelig at MS er så strenge på at det skal være kun IT studenter som får tilgang til MSDNAA.. Skolen jeg går på er ganske langt unna IT for å si det sånn.. :)

Lenke til kommentar

Du må skille mellom MSDNAA og MSDN det er to helt forskjellige ting.

MSDNAA er kun for studenter ved diverse IT relaterte utdanninger.

MSDN er for alle som skal teste ut Microsofts produkter og som skal lage applikasjoner til Microsoft produkter. Full pakke hos MSDN koster 55.000 kroner per år.

Det finnes muligheter til å kjøpe volumlisensavtaler både på MSDN og Technet.

Lenke til kommentar
Du må skille mellom MSDNAA og MSDN det er to helt forskjellige ting.

MSDNAA er kun for studenter ved diverse IT relaterte utdanninger.

MSDN er for alle som skal teste ut Microsofts produkter og som skal lage applikasjoner til Microsoft produkter. Full pakke hos MSDN koster 55.000 kroner per år.

Det finnes muligheter til å kjøpe volumlisensavtaler både på MSDN og Technet.

Jeg vil ikke akkurat påstå at politihøgskolen skal teste ut produktene og lage applikasjoner for MS.. ;) Men men.. Jeg sier ikke nei takk til en lisens til 120 kroner for å si det sånn.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...