Gå til innhold

Bluescreen pga harddisk

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg kjøpte for ikke så lenge siden en pc gjennom nett, så etter ca 1.5 mnd så klikket noe programvare slik at jeg måtte tilbakestille pc'en for at den skulle fungere igjen. Etter tilbakestillingen mistet jeg mange updates samt vista servicepack 1, tenkte at denne måtte legges inn igjen, lastet ned og skulle til og instalere.

Omlag halveis i instaleringen, fikk jeg svart skjerm, ingenting skjedde, sto sånn i fler timer, så slo pc'en seg av, etter dette fikk jeg bluescreen hver gang jeg sku skru på pc'en og en melding om at jeg måtte putte i windows vista cd'en og reparere feilene, men dette gikk altså ikke, fikk bare bluescreen lenge før jeg fikk boote fra cd.

Jeg er ganske så sikker på at dette var harddisken, en samsung 500gb sata2 disk (eller hva den enn nå heter) siden jeg kjøpte ny, og nå funker pc'en som den skal.

så mitt spørsmål, er det noe måte og få harddisken til og fungere igjen? er ganske så surt og måtte miste en 500gb harddisk pga bluescreen. :hrm:

kan ta med specs om noen lurer i tilfelle det kan være komponentene som fucker til ting

Intel dualcore tm2 e8600

Curucial ballistix ddr3 1600mhz 4x1gb

Evga Geforce gtx 275

Evga Nforce 790i Sli Ftw Digital

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kommer til der jeg får "trykk en tast for og boote fra cd" så gjør jeg det, så går det 3 sekunder ca så får jeg bluescreen. Så hvordan skal jeg da klare og få formatert harddisken? siden hver gang den hdd'en blir koblet til, blir det bluescreen? prøvd med jumper også, funka ikke noe særlig bedre av den grunn. tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...